Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2009 20:58 - Моята творческа същност - част пета (Малка пластика)
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 19558 Коментари: 38 Гласове:
14





Сега съм решил да ви представя фигурки - малка пластика, като ще коментирам всяка една от фигурите, а някои дори ще представя като разказ...



                          1. Танцуваща фигура (торс)


                     image



В национален костюм мъж изпълнява танца - "Чапраз"



                       image


Различните ракурси показват фигурата....



                       image


Леко приведена напред  .......


                       image



Фигурата подчертава състоянието на танца, характерен за района на Източна Тракия....



           2. Маската на лицемерието


                       image


Тази работа представлява  чиновник - надянал маска с лицемерно изражение...


                        image


Приведената напред стойка подсказва и характера на човека да угодничи..., а също така и ръкавелите (характерни пособия за този вид служители от миналото...) подчертават бюрократщината.....


                         image


За него няма посоки - навсякъде е готов да лакейства и угодничи....


                          image


Израза на безразличие и мазна усмивка е главния акцент на фигурата....


                           image


Дали истинското лице е такова, каквото показва маската?????


                          image


Кой знае - нека зрителят сам да си отговори....



                                   
                        3. Трън в крака


                          image


Ходенето бос е рисково занимание......


                          image


Понякога в крака се набива и някой трън (както в случая).....



                           image


Приведен над  ходилото си мъжът се мъчи да се оттърве от това неприятно усещане...


                         image


Мястото е неудобно и се налага да се сгъне фигурата....



                         image



Едва погледа достига до болното място.....



                         image



А, лицето излъчва болка......и увереност, че ще се извади трънчето от крака....


  4.  Бабата   -     (Под товара....)

                          image


Тази работа преди години, когато я направих беше най-добрата ми работа. Когато приятели видеха моите неща единодушно казваха, че бабата е най-хубавата ми работа.



                           image


Аз, обаче открих много диспропорции и реших да ги оправя и тогава магията на фигурата изчезна - Бабата се обезличи.....

Връщайки се от гората с насечен сноп дърва тя се подпира на дебел клон и бавно , под напора на товара и годините пристъпва....


                          image


Лицето - старо,  немощно,  обрулено от годините излъчва старческа мъдрост и доброта.....



                         image



Умората се чете и в лицето и в цялата фигура и формата на беззъбата уста подчертава старостта...


                         image


Доста път има до вкъщи  ..... и не трябва да се бърза.....


                          image 



Бавно пристъпвайки тази старица чертае не само нейната съдба , но и съдбата на всички нас през годините - нерадостната старост.....


Очаквайте следващата част........

 


Тагове:   Моята,   малка,   пластика,   същност,


Гласувай:
14



1. анонимен - beckslover
07.12.2009 23:17
Писах ти и в предният пост и сега повтарям. Трябва да те видят))
цитирай
2. swanlake - много са хубави-супер са особено ...
08.12.2009 01:49
много са хубави-супер са особено бабата :)
цитирай
3. mrazekoff - До beckslover:
08.12.2009 10:41
Ами с това представяне се старая да се покажа на общественоста, но предполагам, че малко хора ща проявят интере. Пък и работите ми са миниатюри...
И все пак какво предлагаш - какво ти е мнението -как да постъпя според теб...?
цитирай
4. mrazekoff - До swanlake:
08.12.2009 10:45
Радвам се, че ме подкрепяш и даваш оценка за моята работа преди години.
Сега разбира се съм далече от тези теми и изпълнения - предполагам, че съм се върнал назад в развитието си...
И, когато понякога (мгого рядко) си спра погледа на нещо от това, което съм направил вместо да се радвам, аз започвам да търся недостатъци и изобщо, ама изобщо не съмвпечатлен от това което съм направил...
цитирай
5. swanlake - Мисля, че е нормално да търсиш и н...
08.12.2009 12:18
Мисля,че е нормално да търсиш и намираш недостатъци. Но тези неща си имат своята прелест-макар и да не намираш,че са съвършени. Ако добре те разбирам - казваш, че в момента си се върнал назад в развитието си като творец-нали? Аз обаче мисля ,че таланта не може да има обратно развитие-може би просто ти липсва мотивация да създадеш шедьовър:) Поздрави!
цитирай
6. mrazekoff - swanlake:
08.12.2009 13:21
Съвсем правилно си ме разбрала, върнал съм се назад, можеби в изходно положение, но и мотивацията - както казваш е важна. Лошото е, че в момента нещата са замрели и не ми се прави нищо - нито дърво, нико камък ми се обработват ...
Както се казваше в едно заглавие - (Аз го перефразирам) - Светът е голям и, разочарование дебне отвсякъде.....
цитирай
7. swanlake - е-е-е-е, хайде сега. . . да не зап...
08.12.2009 13:28
е-е-е-е,хайде сега... да не започваме темата за разочарованието :) На твоята максима аз пък ще ти отговаря,че " чудеса стават всеки ден" :)
цитирай
8. mrazekoff - swanlake:
08.12.2009 13:32
Ти ми прилагаш - Смехотерапия.....:)))))))))))))))))
цитирай
9. swanlake - Радвам се и тичам на работа, че при ...
08.12.2009 13:38
Радвам се и тичам на работа,че при мен сега изгрява слънцето :)))
цитирай
10. mrazekoff - До swanlake:
08.12.2009 13:50
Лек и успешен ден.....:))
цитирай
11. kasnaprolet9999 - И аз мисля, че бабата
08.12.2009 23:30
е най-хубава от всички останали фигури, има голяма изразност, сякаш носи целия си живот на гръб.
цитирай
12. mrazekoff - kasnaprolet9999:
09.12.2009 08:05
Преди поправката беше много по-добра .... Тогава привличаше погледите като магнит...
цитирай
13. panazea - Танцуващата фигурка е чудесна
09.12.2009 10:30
жалко , че е без глава!
Поздрав за това , което правиш!
цитирай
14. panazea - Ако искаш ,
09.12.2009 10:33
всички в блога ще напишем анотация към твоите пластики и ще публикуваме във всеки сайт , в който се подвизаваме ! Умножи твоите приятели поне по две- два сайта ! Ще се появиш на всички възможни езици , навсякъде по света ! Аз мога да напиша малко представяне за теб на италиански и да го пусна във форум и сайт за Италия.
Ние сме голяма сила ! Време е да се разбере това!
Най-добре е всички да се уговорим и да пуснем материалите в един ден! Кажи какво мислиш по въпроса?
цитирай
15. mrazekoff - До panazea : (Тони),
09.12.2009 10:35
Благодаря, за оценката и , че посети моя блог. Тъкмо се готвех да пусна и следващата част и ме изненада твоя коментар, на който се постарах да отговоря...
цитирай
16. mrazekoff - До panazea: (Тони),
09.12.2009 10:43
Благодаря, за отзивчивостта, но аз съм скромен човек, от село, нямам никакви претенции за човек на изкуството и ще ми е толкова притеснено от такъв шум около мен. Не знам как ще се чувствам, когато към мен се насочи толкова голямо внимание, и после как ще ви се отблагодаря, за този Велик жест.....
От една страна - известността блазни, но от друга - какво ще стане след това - как ще го приемат тези, които го разгледат????
С насмешка, или с интерес?
Ти ме накара да се двоумя в решението си.
Моля те, ако можеш да ми напишеш какво мислиш по този въпрос, и как според теб ще протече всичко това....
Изненадан съм много...
После ще обсъдя на Лични с теб какво може да се направи...
Благодаря ти, много ти благодаря...
цитирай
17. panazea - Аз като напиша за теб ,
09.12.2009 10:50
пиша за изкуството на България! Нармално! И няма какво да ми се отблагодаряваш ! Само си помисли - Лагрима може да напише на испански , Юлия на скандинавски , не знам кой точно език . За твоите пластики е достатъчно името на твореца , родината му и линк към блога ти . Една , две пластики са достатъчни . И който се интересува , ще намери блога ти и с гугъл ще си преведе на родния език ! какво толкова! И защо се притесняваш? Ти правиш нещо! Всеки ще го приеме според разбиранията си !
цитирай
18. mrazekoff - До panazea: (Тони),
09.12.2009 11:58
Ами, съгласен съм, нека да направим опит, пък може и да излезе сполучлив.
Аз в Испания имам една моя работа - казва се гъдулар - миниатюра - подарих я за сватбата на един мой приятел - Матиас Фернандес Ромеро - испанец от Алкоркон (Мадрид) още през 1989 година...
Дано пък и той прояви интерес...
(Отдавна не сме си писали с него)
Може и да ме е забравил...
цитирай
19. cvetnica - Харесват ми! Благородно пред...
09.12.2009 12:01
Харесват ми!
Благородно предложение от panazea!
цитирай
20. mrazekoff - Лили,
09.12.2009 12:06
така е , и аз не знам как да се отблагодаря , ти сама знаеш, че не съм свикнал "да съм в светлината на прожекторите" и ще ми е неудобно, но какво пък.....:))
цитирай
21. zvezdichka - :)
09.12.2009 15:04
"Дали истинското лице е такова, каквото показва маската?????"
Със сигурност няма да е такова... Поздрави за майсторското изпълнение.
Всяка една пластика има своята специфичност и елементи, които са толкова изразителни, че сами говорят за себе си. Харесват ми всичките, всяка със своето излъчване, идентичност и характер. Мога да кажа браво и да ти пожелая да преоткриеш радостта от творчеството.
И бъди по смел в очакванията! Не принизявай това, което е в теб самия. А по скоро го издигни и преоткрий! То ще ти донесе много радост и удовлетворение. Зарадвай се за това, че си уникален и нещата, които правиш носят отпечатъка на твоята същност :). А те доставят радост!
Поздрави!
цитирай
22. mrazekoff - До zvezdichka:
09.12.2009 18:23
Благодаря, благодаря, благодаря , за хубавите думи ще имам предвид твоите напътствия....
цитирай
23. tili - Много се радвам,
10.12.2009 11:55
че реши да пуснеш работите си! А "Човека с трънчето" като тема си идва направо от античността. "Старата жена" е като излязла от приказките на братя Грим. Браво на теб!!!
цитирай
24. mrazekoff - До tili (Лили):
10.12.2009 12:07
Особено приятно ми е, това , което пишеш като коментар, за моите работи.
Казвам го, защото когато един художник (според профила ти) ми каже такива думи, звучат много приятно за ухото......:)
За съжаление съм спрял отдавна да правя такива работи , и това ще остане като един спомен в моето развитие.
И, пак за съжаление - фигурките са дребни - 10 - 15 см високи.... така, че остават незабележими за големите критици....:)))
цитирай
25. ninaantonova - Ти си изразил, това което съм виждала в мое село!
10.12.2009 12:52
Изнулениет и съсипани възрастни женички, скапани от полска работа, но силни и неподатливи на времето. За тях времето не съществува, за тях единственото е - сега и тук. А сега ще се намерят тук, там такива женички, които точно ти си показал. С наръча дърва, те отрудените, облъскани от живота, но винаги живели с вярата в доброто и смисъла на съществуването, градящо се на стремежа за оцеляване.
Благодаря на Панацея, че ми даде възможност да те срещна и да се докосна до твоето творчество. Жив и здрав бъди, и пресъздавай живота на българина, за да остане във времето и за напред. Хубав ден. :)
цитирай
26. mrazekoff - Нина,
10.12.2009 14:32
благодаря, за хубавите думи, за тълкуването на това, което си видяла в моите работи.
Отначало при представянето, мислех да ги направя като приказки с ......
Имало едно време.... и т.н.
После, обаче се отказах от тази идея и започнах да пояснявам някои свои намерения. При големите художници - самите автори не обясняват, а оставят зрителя, или критиците сами да стигнат до същността на техния замисъл. Понякога никой не стига и тогава художника казва:
- Вие не ми разбирате изкуството....:)
Затова някои любители се застояват при неразбраните творби и се стараят да проумеят и неразбираемите неща....:)
При мен, обаче всичко е банално и затова големите няма да харесат моите неща , но това не ме притеснява.
Благодаря ти, че си направи труда да погледнеш моето творчество.
цитирай
27. ninaantonova - Аз съм творец, и не ми е позволено да не погледна през окото на творящ!
10.12.2009 22:11
Има толкова много картини на творци-художници, които ги гледаш и нищо не виждаш... Когато обикновения човек, не може да разбере, какво е искал да покаже и изрази с картината си художника, едва ли е необходимо някой да му обяснява. Народа не е глупав, той е интелегентен, той е изстрадал, и това го прави прозорлив, той се събужда от унинието, от ежедневието и вижда, гледайки невидимото в творбата. На такъв човек не е необходимо да му даваш обяснения, той Го вижда, замисъла, идеята както и душевното състояние на твореца. Отплеснах се. Желая ти успех, надявам се, по често да се срещаме във виртуала. Лека и спокойно нощ. :)
цитирай
28. mrazekoff - Нина,
10.12.2009 22:26
Благодаря , за хубавите думи и подкрепата - Лека и спокойна нощ..
цитирай
29. анонимен - Наистина много ми харесват!
12.12.2009 20:47
Този дух, който стои зад коментарите ви, тук е изявен във всеки детайл на малките пластики! И това ви прави искрен творец :)
цитирай
30. mrazekoff - Ева,
13.12.2009 10:27
те, малките пластики наистина са малки и затова не предизвикваха внимание на специалистите, когато ги показах преди доста години...
Творчеството е велико занимание и да се нарека такъв трябва да съм постигнал много , а това е само началото в което спрях и както в приказката - "Музикант къща не храни", така бавно и окончателно аз се откъснах от това поприще...
цитирай
31. анонимен - Може би сега
13.12.2009 10:34
е време да се завърнете към тях. Пластиките са ви много добри. Корифеите в изкуството вече не правят изкуство, а самовлюбени псевдотворения, за които другите се чувстват неловко да кажат: "Това на нищо не прилича!" :))
цитирай
32. mrazekoff - Ева,
13.12.2009 10:52
аз съм един "прост" селянин и на мене никой няма да обърне никакво внимание.
Ще дам един пример -
Смятам, че познавам и добре работя материалите камък и дърво (мое лично мнение).
Участвал съм в пленери по скулптура - не от мое име, а от името на една "колежка" - скулптор, като правих фигури по нейни идеи.
През цялото време на общуване с колеги - скулптори, аз се нагледах и наслушах на самовлюбени хора, които мислят, че са създатели на целия свят.
Може и да греша, може и да преувеличавам, това мое мнение с последните си думи, но такова впечатление ми остана.
И след като, изпълнявам нечия идея (за скулптурата става въпрос), имам чувството, че все нещо не съм направил както трябва и , че няма да превъплътя идеята на колегата и нещо ще се развали...
Отдавна съм зарязал мисълта за печалба от тези неща, които съм правил... Предпочитам да ги подаря, на човек, който ще си спомня за мене, отколкото да взема някой лев след унизително пазарене....
За мене продажбата на такова нещо е като продажба на дете - невъзможна....
Извинявам се, за отрицателните чувства, които предизвика (предполагам у теб) отрицателния ми коментар...
цитирай
33. анонимен - Не, нямам отрицателни чувства:)
13.12.2009 11:00
Тези тесни кръгове на "признати" творци не ви трябват. Ако показвате творбите си в интернет, ще имате и почитатели и купувачи. Те не се интересуват от "експертно" мнение, а от излъчването на творбата и целия букет от емоции, които предизвиква. Така че наистина ви насърчавам да се занимавате с дърворезба! След малко ще разгледам и препратките към вашия двор и градина :)
цитирай
34. mrazekoff - Ева,
13.12.2009 11:11
О, като знам откога беше това занимание и да се хващам отново....
Вярна е обаче приказката - "Залудо работи - Залудо не стой" - Защото сега правя второто....:))))
цитирай
35. yuliya2006 - ТЕ СА ЖИВИ ПРИЯТЕЛЮ, ПОЗНАХ ГИ. . . ...
29.12.2009 23:33
ТЕ СА ЖИВИ ПРИЯТЕЛЮ, ПОЗНАХ ГИ...
ПСИХОЛОГ СИ И КАКВО ЛИ НЕ...
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
36. mrazekoff - yuliya2006 - Юлия,
30.12.2009 09:14
Благодаря, за оценката.
Отговорих ти на коментарите ти в постинга :
http://mrazekoff.blog.bg/izkustvo/2009/12/09/moiata-tvorcheska-syshtnost-chast-shesta-dve-skulpturni-komp.451259
Няма да се повтарям.
Благодаря, за оценката - психолог с длето...:)))
Дано да даде Господ, пак да направя нещо с тези естествени материали и да зарадвам всички вас.
Весела и успешна 2010 година!!!
Стефан Тодоров Мръзеков
цитирай
37. martiniki - :)
08.05.2011 18:26
Всичките са хубави - като герои на чудомировите разкази ми се показаха, тази баба с наръча ми напомни за една героиня от разказа 'Баклата" -http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=6&WorkID=4248&Level=1
а и една друга баба от разказ на Петър Бобев, близо си
цитирай
38. mrazekoff - Дора , правени са много отдавна,
08.05.2011 21:00
martiniki написа:
Всичките са хубави - като герои на чудомировите разкази ми се показаха, тази баба с наръча ми напомни за една героиня от разказа 'Баклата" -http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=6&WorkID=4248&Level=1
а и една друга баба от разказ на Петър Бобев, близо си


но чак сега реших да се похваля. Стоят си в нас и събират праха в една витрина...
Не съм си замислял, но работейки над тях други мисли ми се въртяха в главата, а ръцете ми изкараха тези мисли наяве...
Хубава вечер и успешна нова седмица ти пожелавам!!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1898645
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53107
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930