Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2013 20:52 - ТЕСАЛОНИКИ (СОЛУН) - БЯЛАТА КУЛА ПРЕЗ МОЯ ПОГЛЕД
Автор: mrazekoff Категория: Туризъм   
Прочетен: 13527 Коментари: 26 Гласове:
26

Последна промяна: 12.10.2013 11:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Тя е най-известната забележителност, която се набива на очи, когато човек стъпи в този древен и красив мегаполис.
Втория по големина град на Гърция е с изключително богата история. Тази история се съхранява именно в тази емблематична забележителност. Аз нямам възможност да ви запознавам с миналото, а само ще ви покажа какво ми направи впечатление при посещението си в тази забележителност.

Кулата посреща хиляди посетители ежедневно, за да им разкаже историята на града.
 
  image
Преди са се изкачим в кулата слизаме надолу...
 
image

Снимките, които възнамерявах да направя отвътре излязоха с ниско качество и аз се отказах да снимам. Разгледах шестте етажа и се озовах на  панорамната тераса.
Тези тухли и камъни пазят историята на града...

image
Долу някакви артисти влачеха една топка, а зад нея един барабанеше в накакъв ритъм. Всички скандираха нещо и всичко това на фона на тихият неделен  предиобед...
image

Красива панорама се отваряше във всички посоки. Крайбрежния булевад откъдето пристигнахме...
image

Малко по встрани ...
image

Телевизионната кула, а в заден план стадиона на отбора Хераклес  - Солун ...
image
Е, в такъв момент снимката от мястото е почти задължителна и аз застанах на фона на Егейско (бяло) море ...
 
image

Долу в парка около кулата на самия бряг акостираше едно атрактивно корабче за туристи "Аргос"
Едва успях да го хвана в кадър, но не можах да избегна другите  фотографи ...:)


image

Отзад се зададе още един атрактивен кораб ...
image

Неговото име беше "Арабела", а аз успях да го снимам в пълния му блясък ...:)
image

Горда гъркиня с бяла капела премина наблизо със своя файтон ...
image

и се изгуби в далечината ...
image

Помолих приятел да ме снима на фона на бялата кула...
image
Не, не ви разказах нищо за историята на тази известна забележителност, не ви показах снимки отвътре, не ви споменах за това, което съм видял в шестте етажа на кулата...
Да, това е огромна информация, която всеки може да я намери в нета. Аз исках да ви покажа само моите впечатления.

Вече си тръгвахме, а в тихия парк хората се наслаждаваха на слънчевия есенен ден...

image

Бих искал да дойда още един път и вече на спокойствие да разгледам тази забележителност.
 



Гласувай:
26



1. mt46 - Поздрав за интересния постинг!...
11.10.2013 21:10
Харесаха ми снимките на корабчетата...
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Чудесно е, че си се поразходил до ...
11.10.2013 21:27
Чудесно е, че си се поразходил до там, пък и нас заведе, макар и виртуално. Човек винаги си разширява кръгозора, когато види такива дестинации. Поздрави!!
цитирай
3. mileidi46 - Красиво!!Радвам се за теб, че си ...
11.10.2013 21:47
Красиво!!Радвам се за теб,че си разнообразил ежедневието си!!
Не съм ходила никога в Гърция!!сега го направих с тев!
Благодаря!
цитирай
4. shaffi - БЯЛА, ТОПЛА
11.10.2013 22:39
РАЗХОДКА!
цитирай
5. hel - Благодаря за разходката. Миналата ...
11.10.2013 23:36
Благодаря за разходката. Миналата година бях за един ден в Солун. Бялата кула и двете централни улици се помнят най-много, но на мен ми направи силно впечатление, че по някакъв начин градът ми напомни на Пловдив. Стори ми се много странно и го споделих. Оказа се, че не само аз съм усетила някаква прилика.
Поздрави!
цитирай
6. veninski - Изключително интересен репортаж. ...
12.10.2013 07:18
Изключително интересен репортаж... Браво!
цитирай
7. monaliza121 - Поздрави! Усетих атмосферата. . .
12.10.2013 09:19
Поздрави! Усетих атмосферата...
цитирай
8. ckarlet - Била съм и тук, Мrazekoff. Аз за р...
12.10.2013 09:22
Била съм и тук, Мrazekoff. Аз за разлика от теб бях през пролетта:)
Много е красиво! С удоволствие разгледах постинга ти! Пожелавам ти още много такива разходки! Хубави есенни дни!
цитирай
9. mrazekoff - Наистина, всичко
12.10.2013 16:18
mt46 написа:
Харесаха ми снимките на корабчетата...


беше впечатляващо и корабчатата - също. Направи ми впечатление чистотата, която беше навсякъде и по градинки и тротоари, алеи и т.н.
цитирай
10. mrazekoff - Впечатленията ми от този град
12.10.2013 16:20
kasnaprolet9999 написа:
Чудесно е, че си се поразходил до там, пък и нас заведе, макар и виртуално. Човек винаги си разширява кръгозора, когато види такива дестинации. Поздрави!!


надминаха моите очаквания.
Ще ви запозная и с още неща, но всичко с времето си ....
Красива есен ти пожелавам!
цитирай
11. mrazekoff - Приятелко, аз също
12.10.2013 16:24
mileidi46 написа:
Красиво!!Радвам се за теб,че си разнообразил ежедневието си!!
Не съм ходила никога в Гърция!!сега го направих с тев!
Благодаря!


никога не бях ходил в Гърция. Отидох с предубеждението, че няма да ми хареса, но останах приятно изненадан.
Две неща ми направиха много силно впечатление - чистотата, която беше навсякъде и религиозността на този народ, обичащ родината си и вярата си.
Благодаря ти, за хубавите пожелания.
Красива и спокойна есен и на вас!!!!
цитирай
12. mrazekoff - Точно такава
12.10.2013 16:27
shaffi написа:
РАЗХОДКА!


се оказа - бяла, топла и усмихната разходка.
Благодаря, за посещението и коментара!
Красива и усмихната есен ти пожелавам!!!!
цитирай
13. mrazekoff - Елена, както казах
12.10.2013 16:34
hel написа:
Благодаря за разходката. Миналата година бях за един ден в Солун. Бялата кула и двете централни улици се помнят най-много, но на мен ми направи силно впечатление, че по някакъв начин градът ми напомни на Пловдив. Стори ми се много странно и го споделих. Оказа се, че не само аз съм усетила някаква прилика.
Поздрави!


и в предишните си коментари, отидох в този град с усещането, че нищо няма да ме изненада.
За "съжаление" изнинадах се от богатата му история, от впечатляващите му забележителности, от духа, който се усеща.
За мене Пловдив е най-красивия български град, но не усетих прилика между двата града. По-точно Пловдив съг го чувствал по-близо до Париж, като усещане, особено като се качваш от джумаята към стария град и когато отиваш към Сакре Кьор на Монмартър, но това е мое впечатление - може и да греша.
Бяхме за много кратко време и нямах възможност да усетя тези тънки вибрации.
Благодаря ти, за посещението и коментара!
Приятни почивни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
14. mrazekoff - Е, излезе ми име и
12.10.2013 16:36
yohnny написа:
Ти, ако не скиташ, не си ти!
Поздрави!


на скитник, но пък може и да е за хубаво :)
Благодаря ти!
Красива есен ти пожелавам!!!
цитирай
15. mrazekoff - Благодаря ти, Васко!
12.10.2013 16:37
veninski написа:
Изключително интересен репортаж... Браво!


В скоро време възнамерявам да пусна и още един материал, пък дано и той да ви бъде така интересен като този!
Поздрав на родопа планина!
цитирай
16. mrazekoff - Тинка, щом си усетила
12.10.2013 16:39
monaliza121 написа:
Поздрави! Усетих атмосферата...


атмосферата - значи съм успял да предизвикам важия интерес и внимание...:)
Дано и при следващия материал успея да направя същото!
Цветна и усмихната есен ти пожелавам!!!!
цитирай
17. mrazekoff - О, те сезоните променят
12.10.2013 16:43
ckarlet написа:
Била съм и тук, Мrazekoff. Аз за разлика от теб бях през пролетта:)
Много е красиво! С удоволствие разгледах постинга ти! Пожелавам ти още много такива разходки! Хубави есенни дни!


не само средата около нас, но и нас самите. (Поне при мен е така).
Пролетта ми носи радост от живота, а есента - меланхолия ....
Предстои да ви запозная с нещо различно от това и дано да успея да предизвикам също така успешно вашия интерес.
Благодаря ти, за коментара и посещението.
Нека да бъде усмихната и щедра за теб тази есен!!!!
цитирай
18. wonder - Най-интересното за мен на Левкос ...
12.10.2013 17:16
Най-интересното за мен на Левкос Пиргос, построена, върху византийски останки на кула, от Сюлейман Великолепний, е пилона с гръцкото знамето Това е мачтата на от флагманския кораб на турската армада, която гърците разбиват и обявяват освобождаването си от турското робство, продължило 3 века.
Вътре дори в музейния ареал, на мен лично не ми беше много комфортно, защото енергийно се усеща, че е била ползвана и за затвор и кула на еничарите - дори капитан Петко войвода е бил измъчван там, освен всичко друго сякаш камъните пазят и излъчват спомена.
цитирай
19. mrazekoff - Аз още в началото споменах, че няма да разказвам
12.10.2013 20:54
wonder написа:
Най-интересното за мен на Левкос Пиргос, построена, върху византийски останки на кула, от Сюлейман Великолепний, е пилона с гръцкото знамето Това е мачтата на от флагманския кораб на турската армада, която гърците разбиват и обявяват освобождаването си от турското робство, продължило 3 века.
Вътре дори в музейния ареал, на мен лично не ми беше много комфортно, защото енергийно се усеща, че е била ползвана и за затвор и кула на еничарите - дори капитан Петко войвода е бил измъчван там, освен всичко друго сякаш камъните пазят и излъчват спомена.


за историята на тази кула, поради факта, че не я знам, пък и има опастност да пропусна нещо като информация и по този начин да представя невярна информация.
Цялото ни посещение мина под формата на голямото бързане и затова нищо неможах да науча както трябва. Дори споделих и това с нашата гръцка екскурзоводка (превъзходен гид!). За да разгледа човек забележителностите на този град му са необходими поне седмица и тогава може да се каже, че е успял да почувства енергийно всичко което е посетил.
Ние минахме почти на бегом през тази забележителност, но наистина, като че ли нямахме желание да се задържаме в етажите на тази кула за по-продължително време...
Мога със сигурност да кажа, че преди време имах по-силно усещане към енергийните влияния, защото в последно време заедно с телесното натежаване се е притъпило и това възприятие, което в такъв случай е съвсем закономерно...
Благодаря ти, за информацията, която ни съобщаваш. Радвам се, че посети моя блог и остави коментар.
Пожелавам ти хубава, цветна и усмихната есен!!!!
цитирай
20. katan - Здравей, Стефане!
13.10.2013 12:21
Солун през твоите очи е сякаш видян до някъде и през моите.
Имаме сходни възприятия за нещата, които ни заобикалят.
Красиви снимки, от които лъха и романтика - файтона с "бела гъркиня" с панама.
За историята на кулата и за енергията, която излъчва - това всеки сам трябва да го научи и изпита.
Wonder е написала и описала историята и енергийното усещане, което е изпитала, което не може да е друго освен леко некомфортно.
Камъните наистина помнят и предават енергията на отминалите времена.
Аз усетих дори страх от една сграда в Гърция, която ми заприлича на свърталище на духове.
На другия ден, на дневна светлина усещането не беше по-малко зловещо.
Не знам каква е сградата, но ще помня усещането дълго.
Твоят репортаж е приятен, романтичен и леко закачлив на места.

Поздрави и пожелания за топла и слънчева неделя!
цитирай
21. mrazekoff - Катя, тъкмо се започвам
13.10.2013 13:04
katan написа:
Солун през твоите очи е сякаш видян до някъде и през моите.
Имаме сходни възприятия за нещата, които ни заобикалят.
Красиви снимки, от които лъха и романтика - файтона с "бела гъркиня" с панама.
За историята на кулата и за енергията, която излъчва - това всеки сам трябва да го научи и изпита.
Wonder е написала и описала историята и енергийното усещане, което е изпитала, което не може да е друго освен леко некомфортно.
Камъните наистина помнят и предават енергията на отминалите времена.
Аз усетих дори страх от една сграда в Гърция, която ми заприлича на свърталище на духове.
На другия ден, на дневна светлина усещането не беше по-малко зловещо.
Не знам каква е сградата, но ще помня усещането дълго.
Твоят репортаж е приятен, романтичен и леко закачлив на места.

Поздрави и пожелания за топла и слънчева неделя!


да правя следващия си постинг - приказка. Предполагам, че ще ти хареса, защото ще е доста необичаен. Това, което пишеш е точно така и аз няма да го преповтарям от теб.
Ако имаш възможност пиши ми къде се намира тази сграда от която лъхало зловеща енергия. Ще ми е интересно да разбера и ако случайно посетя това място да си направя сверка на моите сетоусещания за фини енергии.
Пожелавам ти всичко най-добро и се надявам скоро да се "видим" в коментари, или в съобщения...! :) :) :)
цитирай
22. tota - Поздрави Стефане! Чудесна разходкака направих и аз чрез твоя разказ и снимки.
17.10.2013 09:03
Една песен, в която става въпрос вероятно за тази кула.
СВИРИ ХАРИ АСЕНОВ И ПЕЕ ВЕЛИЧКА ГЬОРЕВА

http://www.vbox7.com/play:69878aacb1

Хубав, есенен ден!
цитирай
23. mrazekoff - Ати, наистина става въпрос
17.10.2013 14:06
tota написа:
Една песен, в която става въпрос вероятно за тази кула.
СВИРИ ХАРИ АСЕНОВ И ПЕЕ ВЕЛИЧКА ГЬОРЕВА

http://www.vbox7.com/play:69878aacb1

Хубав, есенен ден!


за тази кула, която е била и затвор. Вярно,че е подтискащо вътре, въпреки, че е превърната в исторически музей на града и има много атрактивни експонати. Дори и на 6-тия етаж има един амфитеатър, където нашия гид Евгения Кукура изигра една драма от античността. Беше много впечатляващо.
За песента - благодаря ти!
Прослушах я и съм сигурен, че за нея се пее н тази песен.
Пожелавм ти една красива и слънчева (напук на времето тук и сега) есен!!!!
цитирай
24. ana1951 - Благодаря!
25.07.2014 08:46
Благодаря за виртуалната разхадка! И тук съм била, но поднесено по този начин, през твоя поглед, тя / разходката / изглежда различно.Ще се повторя, но снимките са прекрасни. Добър разказвач си и мисля, че ще бъдеш и добър Гид.
цитирай
25. ana1951 - Благодаря!
25.07.2014 08:46
Благодаря за виртуалната разхадка! И тук съм била, но поднесено по този начин, през твоя поглед, тя / разходката / изглежда различно.Ще се повторя, но снимките са прекрасни. Добър разказвач си и мисля, че ще бъдеш и добър Гид.
цитирай
26. mrazekoff - Отново хубави
25.07.2014 09:08
ana1951 написа:
Благодаря за виртуалната разхадка! И тук съм била, но поднесено по този начин, през твоя поглед, тя / разходката / изглежда различно.Ще се повторя, но снимките са прекрасни. Добър разказвач си и мисля, че ще бъдеш и добър Гид.


думи по мой адрес... :)
Както казах и в други отговори на твои коментари, приятно ми е да надникна навсякъде и да покажа това, което ми е харесало и направило впечатление.
Отново благодаря, за хубавите думи!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1897843
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53100
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930