Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2013 18:45 - СПЕЦИАЛНОТО ВРЕМЕ
Автор: mrazekoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 22826 Коментари: 32 Гласове:
28

Последна промяна: 26.05.2013 19:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
        Всеки от нас си има своето "специално време". Това е времето, когато човек се чувства като цвете огряно от слънцето, цвете, което с всеки изминат ден расте и разцъфтява.      Това време са детските  и ученическите години.     Всеки един от нас носи в себе си спомените за тези отдавна отминали времена.     Някои спомени остават в съзнанието ни за цял живот, а други бързо избледняват.     Спомените, които остават са запечатани в снимки от далечните времена. От образите предобиваме представи за това, което сме били, за развитието ни през годините и ние от  дистанцията на времето гледайки тези бледи образи се връщаме назад, разравяме закърнялата си памет и с умиление разглеждаме пожълтелите хартийки.....                                Ето го и моето "специално време" запечатано в албум от първи до осми клас:
    Началото беше  в 1959 година, когато бях в детската градина. Тогава за първи път се озовах в някакво  "общество" от себеподобни и трябваше да се адаптирам в обстановката.      В началото ми беше трудно, пък имаше и изисквания за учене, покрай игрите в забавачницата ..... Не ми беше особено приятно, когато трябваше да се  смята с ябълки и да се брои до десет ....




image

    Знаменития Първи клас!!!!!     За мене той е най-специалния, защото остави своя отпечатък в съзнанието ми за цял живот.      Предполагам, че никой от моите съученици не си спомня този факт, за който ще ви разкажа:     Първия учебен ден в първи клас. Ние сме първия випуск на  учителката си. Времето - строго - постсталинистко...  След като бяхме наредени на чиновете в красната си стая в която цареше абсолютна тишина нашата класна отиде до дъската и с тебешир начерта една вертикална черта в нейния център. Заповяда ни да си хванем ръцете отзат на кръста и погледа ни да бъде в тази  тебеширена линия.  

image

    Ние като омагьосани, не, като зомбирани гледахме чертата, в стаята беше тихо и цялото ни внимание беше насочени към думите на нашата учителка.     Ето на тази снимка от втори клас се вижда резултата от тази "дресировка"....:)
Тази "дресировка" ме научи да внимавам в това, което се говори и да се вниква в най-дребните детайли.
    Тази "дресировка" ми помогна да завърша средното си образование без да чета уроци, а да ги научавам още при тяхното преподаване.     Тази "дресировка" ми даде възможност да убеждавам учителите си, че съм учил уроците си вкъщи, повтаряйки техните думи.   Тази "дресировка" ми даде възможност през всичките си години да вниквам в казаното и да отсявам най-важното....
                     Едно огромно БЛАГОДАРЯ, на моято учителка - Веска Петкова за този безценен урок!!!!
image

    Годините бързо се въртяха една след друга. В трети клас при нас докараха една  "ученичка" на годините на нашата учителка. Тази наша съученичка беше една атракция. Казваше се Вълкана и беше от цигански произход. Остана при нас две години и след това  отидоха нанякъде. Помня, че при тази снимка фотографът направи някаква смешка и ние се ухилихме на фона на яркото слънце, което  светеше в очите ни.     Правилника изискваше да носим униформи от първи до четвърти клас.     Момичетата бяха бели манти, а ние с рубашки. На вратовете на всички имаше сине, а след това червени връзки ....


image

До четвърти клас бяхме в полувоенен режим, а това ни даде много по отношение на дисциплината в час и в обществото като цяло.
image

  Долните две снимки са от една първомайска манифестация в родното ми село от 1964 година, когато бях в четвърти клас.     Бяхме облечени в национални костюми на различни "братски" народи. По-голяма част от момчетата бяха в български национални костюми, само аз бях облечен като руснак :) Дори ми повериха да нося лозунга "Вечна Дружба" от едната страна, а от другата едно момче с българска носия.
    Един наш съученик - малко по-дребен и черничък беше направен на негър. При момичетата имаше  и "виетнамки"  и "българки" и две "рускинчета" 


image


Накрая, както винаги тази манифестация завърши в парка, където си направихме обща снимка.

 
image



    Пети клас беше вече нещо съвсем различно от познатото ни до сега. Нов класен ръководител - Григор Йовчев - строг, но справедлив, както се казваше в една реплика от филма "Опасен чар". В пети клас имахме нови ученици и един от тях в впоследствие стана  известния бизнесмен Красимир Узунов... 



image


  Така безгрижно минаваха годините, а ние искахме да завършим училище и да станем големи... Уви, това време дойде, но се изгуби романтиката от детството, притеснението от това да бъдеш вдигнат на дъската, да ти бъде дадено класно, или контролно, да имаш домашна работа...
image


Седми клас вече ни оформи като  личности - всяка със своя характер, всяка със своите черти - добри и не до там добри...


image

    Най-интересно беше в осми клас. Оказа се, че ние бяхме един от най-задружните класове.      При завършването на основното си образование по инициатива на класния ни ръководител Григор Йовчев дните си по селскостопанска практика заработихме в пълен работен ден на полето, изкарахме пари, а нашите родители добавиха още, за да си направим една прекрасна петдневна екскурзия до Югославия и Румъния.
    В края на осми клас направихме и абитуриентски бал послучай завършването на основното си образование. Тази снимка е направена в централното фото на Русе, малко преди да заминем да празнуваме в хотел-ресторант Липник на Текето (много отдавна този красив хотел-ресторант не съществува).
image

    Всеки един от нас носи в паметта си много случки - хубави и не до там хубави.      Аз мога да разказвам интересни случки от тези детски, ученически безгрижни години. Пред другата седмица ни предстои събиране. Ще си спомним старите времена.
Именно по този повод пускам този специален пост, за да отбележа накратко хронологията на това специално за нас време.


  Ето така бях в началото - на снимката от детската градина :)




                                             image
 
Това, пък е снимката при завършването на осми клас, в навечерието на малкия абитуриентски бал.




image

    Годините неумолимо следват своя път!      Времето сякаш лети!  Остават само тези чернобели пожълтели от годините книжки, наречени снимки.
Само те ни припомнят отминалото - специално време.
 Всеки един от нас носи в себе си това  време.
Всеки може да разказва до безкрай случки от тези вълшебни години.
 Аз ви разказах за моето специално време - може да ни ви е било интересно, но сега може би е специалното време на вашите деца, или внуци, радвайте се с тях, изживейте с тях това време, за да могат и те след време да си спомнят с носталгия и благодарност за тези безгрижни детски ученически години! 


Тагове:   училище,


Гласувай:
28



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрави
26.05.2013 19:09
за интересния постинг с ретро-снимки!... И аз имам подобни...
Жив и здрав да си!
цитирай
2. mrazekoff - Благодаря ти, Марине,
26.05.2013 19:35
mt46 написа:
за интересния постинг с ретро-снимки!... И аз имам подобни...
Жив и здрав да си!


за посещението и коментара!
Този път постинга ми стана много лош. Не се оцвети текста в един цвят и това ме разстрои. Открих и някои грешки в него. Ще трябва да ги поправя....
Хубави майски дни ти пожелавам!!!!
цитирай
3. marrta - на мен ми беше много интересно, не се тревожи за техническите неудачи...важното е, че
26.05.2013 20:14
детството ти намига от тези трогателни черно-бели снимки и ми припомни -

Не позволявайте да ви унищожат детството!

Погледнете повечето хора: те се освобождават от своето детство като от старата си шапка. Забравят го като телефонен номер, който вече не важи. За тях животът има вид на безкраен салам, който те постоянно изяждат, и това, което са изяли, вече не съществува.

Е.К.
цитирай
4. mrazekoff - Дора, аз никога
26.05.2013 20:39
marrta написа:
детството ти намига от тези трогателни черно-бели снимки и ми припомни -

Не позволявайте да ви унищожат детството!

Погледнете повечето хора: те се освобождават от своето детство като от старата си шапка. Забравят го като телефонен номер, който вече не важи. За тях животът има вид на безкраен салам, който те постоянно изяждат, и това, което са изяли, вече не съществува.

Е.К.


няма да се освободя от детството си, защото то ми е много ценно и богато на случки и уроци. Лошото при мен е, че продължавам в мислите си да се чувствам като един млад човек, като едно дете е се вълнувам много повече от обикновенните незначителните неща в нашия живот.
Прекрасен месец май ти пожелавам!!!!
цитирай
5. elizabethany - От дребосъците на първите снимки
26.05.2013 22:17
до предстоящата среща - цял един живот! Специален поздрав! ;)
цитирай
6. kasnaprolet9999 - И аз като теб си пазя снимките от д...
26.05.2013 22:39
И аз като теб си пазя снимките от детските и ученическите години, които винаги ме зареждат с много позитивизъм, когато ги погледна. Интересно ми бе да погледна твоята ретроспекция като снимки и спомени. Поздрави за хубавия постинг.
цитирай
7. mrazekoff - Ива,
26.05.2013 22:42
elizabethany написа:
до предстоящата среща - цял един живот! Специален поздрав! ;)


времето променя всичко - от малките детски физиономии до сегашните ни образи. За съжаление нищо не е в наша полза. Човек винаги губи в борвата си срещу времето...
Самия факт, че ще се видим след много години предполага едно любопитство, а именно колко от нас са си останали със същото мислене и колко са се променили до неузнаваемост.
Все пак се чудя дали да не пусна и един пост за срещата и да покажа разликата на хората през годините, или това ще бъде един вид мазохизъм към нашите поостарели физиономии.
Благодаря, за хубавите думи!
цитирай
8. mrazekoff - Благодаря ти, Невена,
26.05.2013 22:54
kasnaprolet9999 написа:
И аз като теб си пазя снимките от детските и ученическите години, които винаги ме зареждат с много позитивизъм, когато ги погледна. Интересно ми бе да погледна твоята ретроспекция като снимки и спомени. Поздрави за хубавия постинг.


за хубавите думи.
Наистина това време е специално и е много добре човек да се връща незад във времето, да възстанови спомените си и да си даде сметка до къде е стигнал - какво е спечелил в живота си (нямам предвид пари и имоти) и какво е пропилял.
За съжаление при мен пропиляването е в огромни мащаби, но това е повод на друг разговор....
Пожелавам ти една прекрасна късна пролет !!!!
цитирай
9. tota - Специалното време...
26.05.2013 23:39
Докоснах се до твоето с умиление...Поздрави!!
цитирай
10. diadokolio - Пресрасно!
27.05.2013 06:33
Добро да е утрото Ви,
Благодаря Ви, за чудесната тема!
Спомените събуждат интерес и сближават с внуците, че и ние сме били малки.
Като Вас и аз се връщам към началото, което бих повторил и не съжалявам, за трудностите, които ми дадоха шанс, да чувам -"дядо" от 4-и внуци.
Приятна и успешна седмица!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
11. mrazekoff - Ати, благодаря ти,
27.05.2013 07:45
tota написа:
Докоснах се до твоето с умиление...Поздрави!!

за посещението и коментара!
Красива късна пролет ти пожелавам!!!!
цитирай
12. mrazekoff - Благодаря, за хубавия коментар
27.05.2013 07:55
diadokolio написа:
Добро да е утрото Ви,
Благодаря Ви, за чудесната тема!
Спомените събуждат интерес и сближават с внуците, че и ние сме били малки.
Като Вас и аз се връщам към началото, което бих повторил и не съжалявам, за трудностите, които ми дадоха шанс, да чувам -"дядо" от 4-и внуци.
Приятна и успешна седмица!
С Уважение, дядо Кольо.


на моя постинг от минало време.
Радвам се че съм доставил удоволствие на тези, които са го прочели.
Аз мога да направя и анализ за моя по-нататъшен път през времето, но това ще е безинтересно за разлика от това вълшебно детско време, което съм нарекъл "СПЕЦИАЛНО".
С пожелание за красиво и спокойно майско време!
цитирай
13. tili - Чудесна идея, Стефане!
27.05.2013 09:00
Детство - така далечно и винаги надничащо от сърцата и очите. Никога не изчезва. И това с цветята и топлите слънчеви лъчи... Не знам. Никак не е лесно и безболезнено да се расте.
Впрочем - не намирам особена разлика в снимкита на първолака и Майстора. Само дето единият има мустаци, но сигурно по ония времена не са били на мода :))) Хехехе, размисли ме и ме зарадва с този постинг.
Прекрасно лято ти пожелавам***
цитирай
14. gogi6666 - Ще бъде много интересна среща. Дали сте се виждали с всички през времето?
27.05.2013 09:18
Пожелавам много нови срещи и спомени, за които да разказваш така увлекателно и затрогващо! :)
цитирай
15. mrazekoff - Лили, много хубави
27.05.2013 11:05
tili написа:
Детство - така далечно и винаги надничащо от сърцата и очите. Никога не изчезва. И това с цветята и топлите слънчеви лъчи... Не знам. Никак не е лесно и безболезнено да се расте.
Впрочем - не намирам особена разлика в снимкита на първолака и Майстора. Само дето единият има мустаци, но сигурно по ония времена не са били на мода :))) Хехехе, размисли ме и ме зарадва с този постинг.
Прекрасно лято ти пожелавам***


мисли си написала в коментара си.
Всеки носи в сърцето си това "специално" време - времето на своето детство.
Тази сутрин научих, че е починала една жена творец - режисьор на детски филми - Иванка Гръбчева.
Бог да я прости!
Ние сме се учили от нейните филми за деца и сме се възхищали от героите им.
Може би моя пост да се окаже едно отдаване на памет на тези творци, които са работили в тази сфера и са допринесли за нашето възпитание и израстване в обществото.
Може много да се говори и пише на тази тема.
За мене е важно, че можах да се върна години назад в детството си, да го споделя с вас и да ви накарам да си спомните за прекрасните си детски години.
Всеки от вас - сам за себе си може да се върне назадр да преживее това време и да черпи с пълни шепи от това незаменимо богатство, защото по-важното е в душата си човек да си остане дете, да носи детското до последния си миг.
Благодаря ти, Лили - Прекрасна късна пролетт ти пожелавам!!!!
цитирай
16. mrazekoff - Благодаря ти, Приятелю
27.05.2013 11:09
gogi6666 написа:
Пожелавам много нови срещи и спомени, за които да разказваш така увлекателно и затрогващо! :)


за хубавите думи, които си написал в коментара си!
Винаги е приятно, когато се връщаш в детството си и след това си дадеш сметка докъде си стигнал.
Понякога се замисляш дали не вървиш по грешния път, но както се казва - времето не се връща назад - продължаваме!
Пожелавам ти красив месец май и добро пролетно настроение!!!!
цитирай
17. sparotok - !
27.05.2013 12:34
Хубаво е да се гмурнеш в морето от спомени, нали :)
цитирай
18. mrazekoff - Точно така!
27.05.2013 12:41
sparotok написа:
Хубаво е да се гмурнеш в морето от спомени, нали :)


Понякога е хубаво човек да се върне назад, да се замисли над това, което е бил и какво е постигнал.
Сякаш, че изплуват пред очите ми като от някакъв сън....
Благодаря ти, за посещението и коментара!
Пожелавам ти спорна и спокойна пролет!!!!
цитирай
19. makont - Времето на черно-белите снимки
27.05.2013 14:26
и на най-цветните спомени. Сигурното е, че никога няма да бъде забравено, защото е времето на нашите мечти и на нашето израстване. Приятно ми бе да се потопя в милите спомени от детството. Усмихната седмица!
цитирай
20. andromen - ...
27.05.2013 15:34
...Миналото винаги носи романтичен привкус...Затова връщането назад е приятно...
Тези снимки (както и моите, разбира се) с като фосили в историята...Някой, някъде, някога ще извади тези "документи на времето" и ако не го разбере, то със сигурност ще усети тръпката от нечия младост...
Хубави дни...
Предтои ни дълго пътуване назад...
цитирай
21. katan - Поздрави, Стефане!
27.05.2013 16:34
Потопи ме в твоите детски спомени.
Спомням си и аз първия учебен ден и първата ми учителка.
За нея си спомням винаги с благодарност и обич.
За мен тя беше най-прекрасната другарка в цялото училище!
Спомням си за нея като за майка.
Все още помня съучениците си по трите имена и номера в училище /е, не всички, но повечето/.
Развълнува ме твоят постинг!
Нека си спомним с обич и признателност за нашите учители!
На теб благодаря отново!
цитирай
22. mrazekoff - Мая, отдавна го мислех този
27.05.2013 17:19
makont написа:
и на най-цветните спомени. Сигурното е, че никога няма да бъде забравено, защото е времето на нашите мечти и на нашето израстване. Приятно ми бе да се потопя в милите спомени от детството. Усмихната седмица!


постинг, но чаках да бъде юбилеен с номер 100!!!!
Има много спомени които чакат да бъдат разказани. Една от друга по-интересни, но не ми се иска да занимавам хората с моите случки. За мен е удоволствие, че можах да ви върна назад във времето - всеки сам за себе си да усети това специално време :)
Пожелавам ти успешна седмица!!!!
цитирай
23. mrazekoff - Андро, погледнато от дистанцията на изминалите години
27.05.2013 17:22
andromen написа:
...Миналото винаги носи романтичен привкус...Затова връщането назад е приятно...
Тези снимки (както и моите, разбира се) с като фосили в историята...Някой, някъде, някога ще извади тези "документи на времето" и ако не го разбере, то със сигурност ще усети тръпката от нечия младост...
Хубави дни...
Предтои ни дълго пътуване назад...


си спомняме с удоволствие за детството.
Иска ни се да се върнем отново в тези години, но с ума, който го имаме сега, за да изживеем едни прекрасни времена....
Иска ни се, но това е невъзможно, затова с умиление гледаме чернобелите снимки и в главите ни бушуват много, много спомени.
Пожелавам ти нова успешна седмица!
цитирай
24. mrazekoff - Катя, всеки има своите
27.05.2013 17:30
katan написа:
Потопи ме в твоите детски спомени.
Спомням си и аз първия учебен ден и първата ми учителка.
За нея си спомням винаги с благодарност и обич.
За мен тя беше най-прекрасната другарка в цялото училище!
Спомням си за нея като за майка.
Все още помня съучениците си по трите имена и номера в училище /е, не всички, но повечето/.
Развълнува ме твоят постинг!
Нека си спомним с обич и признателност за нашите учители!
На теб благодаря отново!


детски спомени. Всеки има своите истини и живее с тях.
Когато бяхме ученици много не бяхме благоразположени към нашите учители.
С времето си променихме отношението, но мога да кажа, че в тези детски години имаше и наказания и шамари и страх от преподавателите.
Имахме и забранени неща в ученическия живот, имахме вечерен час, имахме униформи, които бяхме задължени да носим.
Мога да говоря за тези времена с часове.
Хубавото, което ми повлия беше, че от многото забрани и изисквания у мен се появи чувството за ред и отговорност.
Вярно наложени в началото насила, но после това ми стана навик и сега съм благодарен от наученото в тези невинни детски години.
Благодаря ти, за посещението и коментара!
Пожелавам ти светли и успешни майски дни, красиво и усмихнато лято след това!
цитирай
25. veninski - Чудесна идея. . . Поздрави и от мен, ...
29.05.2013 07:26
Чудесна идея... Поздрави и от мен, приятелю!
цитирай
26. mrazekoff - Благодаря ти, Васко,
29.05.2013 15:01
veninski написа:
Чудесна идея... Поздрави и от мен, приятелю!


за посещението и хубавите думи!
Радвам се, много приятели са оценили това мое връщане назад в детските години!
Пожелавам ти красиви пролет и лято сред прекрасните Родопи!
цитирай
27. tanelia - С интерес и умиление прочетох твоя постинг.
01.06.2013 13:25
Много ми хареса Стефко. Поздравявам те!
цитирай
28. mrazekoff - Благодаря ти, Танелия!
01.06.2013 14:02
tanelia написа:
Много ми хареса Стефко. Поздравявам те!


Не стана както ми се искаше. Текста излезе в различни цветове, а аз така и не можах да го оправя. Не знак каква е причината.
Важното е, че идеята остана.
Пожелавам ти много усмивки и добро настроение в тези прекрасни дни!!!!
цитирай
29. erato7 - Много вълнуващ постинг! Позд...
02.06.2013 16:02
Много вълнуващ постинг!
Поздрави, приятелю!
цитирай
30. mrazekoff - Благодаря ти, слънчево момиче
02.06.2013 16:17
erato7 написа:
Много вълнуващ постинг!
Поздрави, приятелю!


за посещението и коментара!
Пожелавам ти усмихнати пролетнолетни дни!
цитирай
31. ckarlet - Обичам да ми разказват за отминали ...
04.06.2013 18:52
Обичам да ми разказват за отминали времена и съкровени спомени, Мrazekoff! Знаеш ли, тъкмо смятах да те попитам, кое от всичките дечица си, тъй като вече си бях набелязала едно и исках да видя дали съм те познала. В последствие видях, че си показал лична снимка. А аз разгледах всяко едно от тях:)) Поздрави! Достави ми огромно удоволствие да разгледам снимките от твоето време и да прочета написаното с умиление от теб!
цитирай
32. mrazekoff - Приятелко, аз обичам да се
04.06.2013 19:20
ckarlet написа:
Обичам да ми разказват за отминали времена и съкровени спомени, Мrazekoff! Знаеш ли, тъкмо смятах да те попитам, кое от всичките дечица си, тъй като вече си бях набелязала едно и исках да видя дали съм те познала. В последствие видях, че си показал лична снимка. А аз разгледах всяко едно от тях:)) Поздрави! Достави ми огромно удоволствие да разгледам снимките от твоето време и да прочета написаното с умиление от теб!


връщам назад в годините и да разказавам истории за тези времена. Знам и много истории от други хора. Тези истории са доста интересни, но винаги съм се въздържал да ги публикувам, въпреки, че мога да пиша уврекателно.
Винаги съм си мислел, че няма да са интересни за аудиторията и това ме е спирало.
Благодаря ти, за посещението и хубавите думи написани по мой адрес!
Пожелавам ти усмихнати юнски дни!!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1885560
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52832
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031