Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2011 17:17 - РАЗМИСЛИ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ
Автор: mrazekoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5993 Коментари: 22 Гласове:
27

Последна промяна: 17.04.2011 18:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


 Какво хубаво време се е отворило – Пролет, Цветница, Неделя, пък и е слънчево и топличко – време за забавления и за добро настроение! Наоколо цветята подали главички от влажната земя, тревата -  сочна и млада се радва на слънцето, пък и славей се опитва да запее, но едва се чува плахото му писукане от време на време...

В тази хубава обстановка мислите ми не са в хармония с природата. Ще попитате:

      • Защо?

      • Ами, защото видях два материала пуснати от две колежки и се отчаях. Бяха свързани с пътешествие в няколко страни.. Видях чистотата на чуждите градове , подредените улици , чистите улици и площади , тротоарите свободни за преминаване и не с разбити плочи. Отвсякъде имах чувството че се изливаше една хармония, която кара човек да се отпусне и да не му идват лоши мисли на главата.

        Както е редно прочетох и някой – друг коментар, за да разбера какво е впечатлението и на другите читатели. Направи ми впечатление следния коментар“

        Места, растели във вековете через забогатяване, дошло извън границите им.

        В другите западно-европейски страни е същото.

        Вижда се, че са грабили от някъде, направили пари, градили за вековете из собствените си страни.

         

        Ако би им било случая на страни като България, дали би било така?

        Виждам, че се радваш да си видяла такива разкоши,

        но един пък като се приситиш, започваш да виждаш през красотите

        как е стигнато до тях. Виж да се грижиш за цветята по прозорците

        и в градинките, да им се радваш и ги обичаш - това се може на всякъде.

        Утеха е за тези, които живеят в ‘по-неуредени‘ места.

        приятно продължение на пролетта за тебе и приятелите ти“

        Става въпрос за градове в Германия и Словения., които не бяха столици. Чисти, подредени градове... Позамислих се – за написаното в коментара – колко колонии е имала Германия? А, колко Словения, Чехия, Унгария, Полша, Словакия, Швейцария, Австрия и др.? Как са забогатели?

        Чувал съм, че на 9 май – след капитулацията на Германия, на 10 май всички са излезли и задружно се захванали да разчистват руините след бомбардировките. Чувал съм, че е имало огромен ентусиазъм, ред и дисциплина, за да могат да се въздигнат градовете наново. Тогава можеби не е имало лозунги от типа на - „Да почистим Германия за ....“ Не е имало офанзиви като в ленинските съботници, където позирането е много повече от свършената работа, защото този, който иска да свърши нещо, той не се нуждае от реклама – той постоянно се грижи за това.

        Нерядко ние величаем нашата прекрасна природа (и има защо), но как се грижим тя да е чиста?

        - Как?

        - Никак!!!!

        Хвърляме си боклуците навсякъде, а после по радиа и телевизии - „Да почистим България!“ Чудя се някога в училищата ще се каже ли нещо за най-важния закон - 

        Закона за Причината и Следствието“, защото ако няма ПРИЧИНА няма да има и СЛЕДСТВИЕ. Ако причината – добро възпитание, пазене на чистота, я има – то тогава и следствието замърсяване ще липсва.

        Гледайки фасадите на много хубави и знакови сгради в големите ни градове имам чувството, че се намирам в някакви негърски гета. По този показател отдавна сме настигнали Америка – на гетата.

        Погледът ми се разхожда из чистите улици  (от постингите) и стига върху паметниците по площадите, които са бронзови и стоят непокътнати по местата си. Колкото и да искам да променя нещо тук при нас, нещата ще си останат същите за много дълго време.

        Такива едни тъжни мисли ми изват по това хубаво пролетно време, гледайки чудесната природа , а колко ми се иска и българските градове да са така хубави и уредени като тези в другите – цивилизовани страни.

        Много, много ми се иска, а на вас??????

 



Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. razkazvachka - Много навреме са ти размислите: оставили сме си боклука навсякъде да го вее вятърът...
17.04.2011 18:22
В стереотипите на културата ние спадаме към източния тип - колективистичните култури - но, мисля си, не положителен колективизъм, а отрицателен - да не се открояваме от стадото, от тълпата - "защо аз пръв?", "да не се цепя от другите", "всички го правят", "работил съм достатъчно, наработил съм се, сега други да работят" - и др. под. премъдрости.
Там не цапаме - тук не чистим - равновесие някакво... Щеше да има фабрики за горене на отпадъци... Нямаше да се продават общински терени за заравяне на чужд боклук... Щяха да се почистят коритата на реките... Минало, пожелателно, без изгледи на сбъдване ... щял съм бил да си науча децата на цивилизован живот, ама съм спрял само на бил.

цитирай
2. smile999 - Разбира се, че и на нас. . . А аз вече ...
17.04.2011 18:25
Разбира се, че и на нас...
А аз вече виждам нещата да тръгнат по правилна посока.Моя град, вече мога да кажа, че е почти чист.Много приятели, съседи и мои близки, започнаха да мислят положително, по този проблем.
Всъщност...Честита Цветница!Нека ти е пролетно и светло на душата!
цитирай
3. swanlake - Приятелю не знам за България, но ...
17.04.2011 18:38
Приятелю не знам за България,но София е по-зле от което и да е гето. Не съм оптимист за бъдещето на чистотата и красотата. Иска ми си да е красиво и у нас като в цивилизования свят,но няма да стане. Може тук - таме да има някой проблясък,но като цяло..Надявам се да съм лош пророк,но от това което виждам оптимизъм е последното чувство ,което ме обзема!
цитирай
4. mrazekoff - Много хубав и точен коментар
17.04.2011 21:01
razkazvachka написа:
В стереотипите на културата ние спадаме към източния тип - колективистичните култури - но, мисля си, не положителен колективизъм, а отрицателен - да не се открояваме от стадото, от тълпата - "защо аз пръв?", "да не се цепя от другите", "всички го правят", "работил съм достатъчно, наработил съм се, сега други да работят" - и др. под. премъдрости.
Там не цапаме - тук не чистим - равновесие някакво... Щеше да има фабрики за горене на отпадъци... Нямаше да се продават общински терени за заравяне на чужд боклук... Щяха да се почистят коритата на реките... Минало, пожелателно, без изгледи на сбъдване ... щял съм бил да си науча децата на цивилизован живот, ама съм спрял само на бил.



си написала. Всичко е точно така, както казваш, но за съжаление. Тарикатското в нас си остава като национална черта. Изглежда животът никога няма да ни научи на хубавите си неща. Изглежда, че ни е писано да се мъчим и пържим в собствен сос, забъркан от нас самите и от нашите най-грозни пороци. Всички вървят напред, но не и ние. Жалко е за нас, жалко е и за следващите.
Благодаря ти , за коментара, красива Цветница ти пожелавам!!!!
цитирай
5. mrazekoff - Първите ластовички на промяната
17.04.2011 21:06
smile999 написа:
Разбира се, че и на нас...
А аз вече виждам нещата да тръгнат по правилна посока.Моя град, вече мога да кажа, че е почти чист.Много приятели, съседи и мои близки, започнаха да мислят положително, по този проблем.
Всъщност...Честита Цветница!Нека ти е пролетно и светло на душата!


към по-добро са закъснели много. Хората отдавна живеят в нормална обстановка. Там няма рубрика като при нас "Бай Ганьо - европеец", която ни показва от ден на ден грозотията.
Ще се радвам, да чуя някой наистина да се е променил и да промени и останалите, но това ще е някакъв изолиран случай. Обикновен в главите ни витае мисълта "Да не се минем", или пък "Ние ли да бъдем най-големите балами?"
Благодаря, за коментара, хубава и усмихната Цветница пожелавам!!!!
цитирай
6. kaprizna - Поздрави за постинга!
17.04.2011 21:10
Цветна вечер ти желая!
цитирай
7. mrazekoff - Както винаги думите ти са
17.04.2011 21:12
swanlake написа:
Приятелю не знам за България,но София е по-зле от което и да е гето. Не съм оптимист за бъдещето на чистотата и красотата. Иска ми си да е красиво и у нас като в цивилизования свят,но няма да стане. Може тук - таме да има някой проблясък,но като цяло..Надявам се да съм лош пророк,но от това което виждам оптимизъм е последното чувство ,което ме обзема!


безкрайно точни. Тарикатлъка, като основна българска черта ни отдалечава от цивилизования свят. Много често съм се питал:
Какво ни пречи да сме като другите хора? Какво ни пречи и при нас красотата да е в изобилие?
- Нищо! Можеби закони, които да се изпълняват и всичко ще си дойде на мястото. В този материал аз говоря за голямата част от нашето общество - българите. Ако взема да описвам нещата какви са при циганите, ще трябва да се напише цял роман.
Благодаря ти, за прекрасния коментар!
Красива, усмихната, и слънчева Цветница ти пожелавам!!!!
цитирай
8. mrazekoff - Благодаря, за
17.04.2011 21:27
kaprizna написа:
Цветна вечер ти желая!


пожеланието. Исках само на глас да изрека това, което си мислех, след като разглеждах красивите снимки от чужбина.
Красива и уханна да е и твоята вечер!!!!
цитирай
9. ckarlet - Трябва повече съзнание и ще се по...
18.04.2011 07:48
Трябва повече съзнание и ще се получи:)
Хубав пролетен ден!
цитирай
10. makont - Пречи ни лошотията,
18.04.2011 11:43
трудно преживявам купчините фасове около пейките в парка, където младите майки седят с количките с бебетата. Та нали всъщност цапат средата и на своето бебе, откраднатите пейки около детската площадка, изгорената детска къщичка на хълма в Северния парк, семейството, което дойде да си изреши козината на голдън рет рийвъра си на нащата полянка и остави топките косми, след което си отиде в неговия квартал и т.н.....Трябва ни ново съзнание, но къде продават???? Въпреки всичко, цветна и слънчева нова седмица!
цитирай
11. monaliza121 - Пречи ни тъпотията...
18.04.2011 13:40
До нас поставят плочки пред нова кооперация. Работникът разхвърля пясък с лопата, но той залепва, защото е мокър от дъжда. И "майстора" отива и започва да блъска лопатата в перваза на тротоара, докато му изкърти ръбовете.
Ето това е показателно за тъпотията, създаваш нещо хубаво от едната страна, а другата рушиш.
Този пример е валиден за всички сфери на живота в милата ни Родинка.
цитирай
12. mileidi46 - :(((((
19.04.2011 01:11
bqx pisala otdavna za tova priqteliu..Vinata e v nas,bulgarite.Nie sme si murlq4i.Ako si spomnq6 bqx ti spodelila,minalata godina..gradinkite pred blokovete pulzqt zmii,a te sedqt pred blokovete i 4oplqt semki.mijete igraqt karti v xrastalazite..Kolko im trqbva da si nasadqt zvetlenza,da izkopat i da xvurlqt edin plik raigras..I vsi4ki zaedno da sledqt koi ne pazi 4isto.Pod nas tuk jivee6e edin nenormalnik..i prave6e dosta problemi vuv vxoda..Subraxa se vsi4ki,podadoxa jalba sre6tu nego-i ob6tinata go prinudi da napusne apartamenta-pri vse ,4e be6e negova sobstvenost.Xorata trqbva da se stegnat..no nqkak si vsi4ki sa sviknai s mursotiqta!!
Pozdravi za otno6enieto i poziziqta ti..Ne vijdam kak 6te se opravi vsi4ko tova..:((
цитирай
13. mrazekoff - Много правилно казано, ноооо
19.04.2011 14:06
ckarlet написа:
Трябва повече съзнание и ще се получи:)
Хубав пролетен ден!


повечето съзнание се изгражда от семейството, което е началото и края на изграждането на човека. От него започва възпитанието - "първите седем години".
То (семейството) формира нашето съзнание, но като не е качествена тази основна клетка на нашето общество?????
Резултатите са такива, каквито ги виждаме.
Прекрасни пролетни дни ти пожелавам, наситени с положителни изживявания!!!!
цитирай
14. mrazekoff - Безразличието на нашето общество не е от вчера...
19.04.2011 14:13
makont написа:
трудно преживявам купчините фасове около пейките в парка, където младите майки седят с количките с бебетата. Та нали всъщност цапат средата и на своето бебе, откраднатите пейки около детската площадка, изгорената детска къщичка на хълма в Северния парк, семейството, което дойде да си изреши козината на голдън рет рийвъра си на нащата полянка и остави топките косми, след което си отиде в неговия квартал и т.н.....Трябва ни ново съзнание, но къде продават???? Въпреки всичко, цветна и слънчева нова седмица!


затова възроптах срещу ленинските съботници, защото това е само демогогия - евтин PR (пиар) на гърба на държавата и на средствата за масова информация.
Основната черта - безразличието и непазенето на чистота никога няма да се изкорени докато.....
Докато не се въведат строги закони и да се спазват от всички, но преди това някой трябва да се вземе в ръце...
Като гледам сега няма такива хора и не виждам скоро да се появат...
Тогава - да си живеем в мизерията и простотията...
Благодаря ти за хубавия коментар и за точните оценки.
Пожелавам ти слънчева и цветна пролет!!!!
цитирай
15. mrazekoff - Това, за което казваш в коментара си е
19.04.2011 14:21
monaliza121 написа:
До нас поставят плочки пред нова кооперация. Работникът разхвърля пясък с лопата, но той залепва, защото е мокър от дъжда. И "майстора" отива и започва да блъска лопатата в перваза на тротоара, докато му изкърти ръбовете.
Ето това е показателно за тъпотията, създаваш нещо хубаво от едната страна, а другата рушиш.
Този пример е валиден за всички сфери на живота в милата ни Родинка.


само един малък щрих от цялата картина на българската простотия. Няма вече градове и села - има сбирщина на диваци - по-големи, или по-малки на размер.
Свестните хора се броят на пръсти, те са възпитани и четат много, умни са и се възмущават, но техния глас остава глас във пустиня. Те са безгласна буква в нашето общество....
Всички вие, които четете и се възмущавате от написано сте малката част от нашето общество, а другата - голямата... Тя не чете не пише, не познава дори и буквите. За възпитание и култура и дума неможе да става...
Затова е такова положението в България.
Благодаря ти, за коментара - красива и усмихната пролет ти пожелавам!!!!
цитирай
16. mrazekoff - Приятелко, прочетох ти коментара и предишния постинг
19.04.2011 14:35
mileidi46 написа:
bqx pisala otdavna za tova priqteliu..Vinata e v nas,bulgarite.Nie sme si murlq4i.Ako si spomnq6 bqx ti spodelila,minalata godina..gradinkite pred blokovete pulzqt zmii,a te sedqt pred blokovete i 4oplqt semki.mijete igraqt karti v xrastalazite..Kolko im trqbva da si nasadqt zvetlenza,da izkopat i da xvurlqt edin plik raigras..I vsi4ki zaedno da sledqt koi ne pazi 4isto.Pod nas tuk jivee6e edin nenormalnik..i prave6e dosta problemi vuv vxoda..Subraxa se vsi4ki,podadoxa jalba sre6tu nego-i ob6tinata go prinudi da napusne apartamenta-pri vse ,4e be6e negova sobstvenost.Xorata trqbva da se stegnat..no nqkak si vsi4ki sa sviknai s mursotiqta!!
Pozdravi za otno6enieto i poziziqta ti..Ne vijdam kak 6te se opravi vsi4ko tova..:((


в който ти писа за мизерията във Видин. Възмущението ми е голямо. Няма да се вълнувам чак толкова много, ако това беше само един изолиран случай, но когато виждаш, че всичко наоколо е мизерия като панорама, простотия и простащина, като начин на общуване и чалга, като начин на живот - тогава - това е нещо неизлечимо. Тогава призиви от типа на "Да изчистим България за един ден" са безкрайно популистки.
България за един ден ли я изцапахте, че ще я чистите за един ден???????
Кой ще я чисти????
Лицата от екрана.... Понеже малко сме гледали Слави Трифонов, Ани Салич, Ана Цолова и другите лица, то сега нека да ги видим и в специални екипи да се хилят и да имитират работа.
Това ме е дразнело и в ленинските съботници - 20-30 души в градинки от сто квадрата да се правят, че работят, когато отиде камерата от телевизията при тях...
Този, който чисти и се грижи - той не афишира дейността си. Това го прави всеки ден - безкористно!!!!
Ако всички се грижихме за чистотата на страната ни нямаше да има нужда от подобни унизителни кампании.
За циганите, пък да ни говорим - те са недосегаеми -те са само в ролята на избиратели, за друго не ги търсете....
Радвам се за теб, че не си в мизерията в която се намираме.
Хубава пролет!!!!
цитирай
17. anastasiia - Чистотата трябва да е вътре в нас,
24.04.2011 01:57
в нашия свят, в нашите мисли...
От тук насетне, не бихме допуснали да ни е некомфортно... Чистота в мислите, в отношенията, във външния свят, във всичко, което ни заобикаля...
Трябва да имаме съзнание за чистотата... , възпитание за чистота... А това се губи далеееече във времето, назад в годините...
Липсват и здрави закони! И ето го манталитетът - наш, български, роден, "че и така може"!
Поздравявам те за постинга! Ти винаги имаш позиция и поставяш стойностни теми за размисъл...

Христос Воскресе!...
цитирай
18. mrazekoff - Да, но личния пример
26.04.2011 10:23
babaelenica написа:
Някак не ми се нравят обобщенията.
Стига вече с колективната отговорност или по-точно безотговорност!
Аз и хората от моето семейство не цапаме.
Не ровим с остър предмет върху мазилката пред ансансьора.
Не си хвърляме боклука през балкона.
Не унищожаваме новите, красиви заслони на автобусните спирки.
Не храчим по улиците.
Когато всички семейства дадат личен пример и възпитават децата си по този начин - тогава ще имаме чисти и подредени села и градове.


в случая липсва, защото на българина един от лозунгите му е "Да не се прекарам", а другият е "Да бачкат баламите".
Впрочем, те и двата лозунга са с едно и също значение.
Няма да се впускам в подробности...
Благодаря, за коментара! Хубави, светли празнични дни пожелавам!!!!
цитирай
19. mrazekoff - Воистина Воскресе! Много добър коментар, си ми направила,
26.04.2011 10:35
anastasiia написа:
в нашия свят, в нашите мисли...
От тук насетне, не бихме допуснали да ни е некомфортно... Чистота в мислите, в отношенията, във външния свят, във всичко, което ни заобикаля...
Трябва да имаме съзнание за чистотата... , възпитание за чистота... А това се губи далеееече във времето, назад в годините...
Липсват и здрави закони! И ето го манталитетът - наш, български, роден, "че и така може"!
Поздравявам те за постинга! Ти винаги имаш позиция и поставяш стойностни теми за размисъл...

Христос Воскресе!...


За чистотата. От възпитанието идва тя - чистотата! Възпитанието на човека - първите седем години, пък и не само те. Личния пример, за това, че на никого "няма да му паднат ръцете, ако се наведе и прибере книжката от земята и я постави в кошчето". Ако го има това нещо, тогава и книжките по земята ще са много по-малко.
Темата е толкова голяма, че и роман да се напише няма да се обхване цялата. Пък и нали виждаш къде е най-голямата мизерия - там, където има най-много ръце, а именно при циганите. Лошото е, че възпитанието за чистота не е характерно за тях. Не само за чистота, но и за ред, хармония, усет към красивите неща, желание да направиш нещо за обществото, да уважаваш всеки един човек и живо същество на земята , да обичаш природата и да я пазиш, да даряваш и най-накрая да благославя всичко и всички....
Много, много неща са и те се изграждат пред годините, от началото до края на нашето съществуване.
Дано да се проумеят някои от тези основни неща, за да се промени и положението в държавата.
Светли и красиви великденски празници ти пожелавам и много, много слънчеви усмивки!!!!
цитирай
20. mrazekoff - Изчезна ми
28.04.2011 09:23
коментара на бабаЕленица:(
цитирай
21. priqtel12 - Да, съгласна съм с твоите размисли,
16.07.2011 21:41
подкрепям написаното, жалко е, но истината е такава.......и много малко са поводите ни за гордост.
цитирай
22. mrazekoff - Ива, като отида на непознато място искам
16.07.2011 23:11
priqtel12 написа:
подкрепям написаното, жалко е, но истината е такава.......и много малко са поводите ни за гордост.


да снимам и покажа това, което ми е направило добро впечатление - колкото и малко да е то.
Въпреки, че от Цветница е минало доста време, нищо не се е променило в положителен план. Немога да направя така, че да не ги забелязвам тези дразнители, но все пак продължавам да търся хубавото и колкото повече време минава - толкова по-малко става то и аз неусетно се затварям вътре в себе си....
Красива неделя ти пожелавам!!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1896058
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53057
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930