Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.09.2011 21:53 - БАРЕЛЕФ СВ. ПРЕПОДОБНИЙ ДИМИТРИЙ БАСАРБОВСКИ - 1-ВА ЧАСТ
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 8869 Коментари: 28 Гласове:
28

Последна промяна: 06.09.2011 21:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Като се за почна, че цели 33 дни усилен труд в слънчевия пек....
Пред мене беше само камъка и този модел направен от гипс....
Автора му беше колежката Мая Кубратова - преподавател в училището по изкуствата в Русе...



                                     image 



В началото камъните поставени в една геометрична композиция изглеждаха като изхвърлени на сметище....
Само фундаментът под тях говореше за някакво намерение....


                                      image
 


Застанах пред тези монолити, за да запечатам началото на борбата...



imageimage



Хартиения модел не искаше да се укроти върху камъните и изграеше под произволните талази на вятъра...



                                      image



На втория ден, вече смъкнах тези драсканици от хартия върху каменната плоскост...
Очертаха се безразборни точки и чертички, които нямаха нищо общо с това, което предстоеше да стане...
Любопитни хора минаваха покрай мен и се чудеха на моите действия...
Започнаха и първите удари със специалния чук ... и битката започна....


image                                       image



Умората от силното слънце,  прахта от белия камък и хилядите удари ме спохождаше често... 



image



Загледан в обратната посока и беседващ с постоянните посетители на манастира си отклонявах вниманието от белия монолит...


image


Бях ту горе на масата, ту долу на земята, или на някое столче стъпал, а пред мен беше белотата на камъка и безкрайното чукане с инструментите...
Хиляди, десетки хиляди удари на ден...



                                      image



Вечер преди лягане сънят ми започваше с мисълта за следващия ден и така всяка нощ сънувах работата си....
Над мен бдеше постоянно преподобний св. Димитрий Басарбовски.
Чувствах закрилата му и я усещах най-вече с липсата на болки в ръката, каквато имаше при предишни работи върху каменните масиви...
Чувствах закрилата му и в отношението на всички,  които с любопитство наблюдаваха работата ми и тяхното благоразположение към мен...
Образът бавно и мъчително излизаше, а работата ми още не беше започнала дори...



                                      image



Сутрешното идване през свежата августовска природа около река Русенски Лом само ме зареждаше с повече енергия и желание за работа...
Постоянния досег с манастира, беседите с различните посетители дошли от различните краища на света,   пиенето на светена вода - бликаща от кладенеца на манастира още повече ме караха да се чувствам специален на това свято място.
Странно,  защо вместо де се гордея с това, аз се смирявах и добротата и блаженството изпълваха  моята същност...
Работейки върху тази икона от камък,  аз сякаш общувах с този свят човек живял около 17 век - 1685 година...

Работата още не беше започнала - предстоеше много - прекалено много да се направи....


СЛЕДВА....




Гласувай:
28



1. mt46 - Поздрав за чудесния постинг!
06.09.2011 22:21
Показал си как се създава изкуство, как се вдъхва живот на камъка... Изкуството е тежък труд - само отстрани изглежда, че е това е лесно...
цитирай
2. mrazekoff - Марине, така е,
06.09.2011 22:49
mt46 написа:
Показал си как се създава изкуство, как се вдъхва живот на камъка... Изкуството е тежък труд - само отстрани изглежда, че е това е лесно...


но когато всичко завърши става тъжно - празно в душата и резултата не ме радва вече....
Тогава всичко е в историята и само хората могат да преценят дали нещото е сполучливо или не..., а аз се запътвам към следващата цел....
цитирай
3. sparotok - майстор
06.09.2011 23:07
Майстора си е майстор!
Ще чакам продължението с нетърпение.

Поздрави!
цитирай
4. mileidi46 - Приятелю ,
06.09.2011 23:07
чета думите ти,как се е отразило върху теб докосването ти до магията на тази икона,как си се смирявал и не си усещал нито яркото слънце...нито умора от тежката работа .. Като ,че ли си усещал някаква магична силя,която те е закриляла и давала сили.Аз поне така усетих думите ти... С благословена работа си се захванал..и ще се радват и покланят много хора пред нея!! Това си е магия...Благословен си приятелю!!! Очаквам продължението с нетърпение!!!!
цитирай
5. mt46 - Разбирам, приятелю -
06.09.2011 23:12
добрият творец често е недоволен, съмнява се в постигнатото... Но...
Продължавай!... Успех!
цитирай
6. mrazekoff - Така започна битката, Павка,
06.09.2011 23:14
sparotok написа:
Майстора си е майстор!
Ще чакам продължението с нетърпение.

Поздрави!


следващата информация ще е за това как се развират формите и цялата композиция...
Лека вечер ти пожелавам!!!!
цитирай
7. mrazekoff - Приятелко,
06.09.2011 23:17
mileidi46 написа:
чета думите ти,как се е отразило върху теб докосването ти до магията на тази икона,как си се смирявал и не си усещал нито яркото слънце...нито умора от тежката работа .. Като ,че ли си усещал някаква магична силя,която те е закриляла и давала сили.Аз поне така усетих думите ти... С благословена работа си се захванал..и ще се радват и покланят много хора пред нея!! Това си е магия...Благословен си приятелю!!! Очаквам продължението с нетърпение!!!!

има още много неща, които могат да се разкажат , защото всеки ден беше не само работа , а общуване с хората, а това беше допълнителен стимул.
Красива и спокойна вечер ти пожелавам!!!!

цитирай
8. mrazekoff - А, то творец е с
06.09.2011 23:22
mt46 написа:
добрият творец често е недоволен, съмнява се в постигнатото... Но...
Продължавай!... Успех!


главна буква, а аз съм само един обикновен работник без необходимото образование в областта на изкуството, което също се пише с главна буква (според мен).
Не ме бройте за нещо повече....
цитирай
9. mileidi46 - :)))
06.09.2011 23:26
Не ми остава нищо друго,освен да чакам с нетърпение да видя това произведение на магията и добротата!! Лека нощ ти пожелавам!!И много ,много спокойни сънища приятелче..
цитирай
10. swanlake - Голям ЧОВЕК си ти! Не знам какво п...
07.09.2011 06:51
Голям ЧОВЕК си ти! Не знам какво повече да ти кажа!
цитирай
11. veninski - Поздрави от Родопите, приятелю!
07.09.2011 07:02
Поздрави от Родопите, приятелю!
цитирай
12. boliarkabg - чакам, балканджийо!
07.09.2011 07:53
чакам, балканджийо!
цитирай
13. mrazekoff - Приятелко, то аз ще покажа
07.09.2011 08:01
mileidi46 написа:
Не ми остава нищо друго,освен да чакам с нетърпение да видя това произведение на магията и добротата!! Лека нощ ти пожелавам!!И много ,много спокойни сънища приятелче..


снимките , но дали ще мога да направя хубаво тяхното представяне. Дали ще успея да напиша точните думи???
Утрото е по-мъдро от вечерта.
Лек и красив ден ти пожелавам!!!!
цитирай
14. mrazekoff - Благодаря ти, Светла,
07.09.2011 08:03
swanlake написа:
Голям ЧОВЕК си ти! Не знам какво повече да ти кажа!


за хубавите думи. Дано да ти хареса също така и финалния резултат.
Прекрасни последни летни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
15. mrazekoff - Благодаря ти Васко,
07.09.2011 08:04
veninski написа:
Поздрави от Родопите, приятелю!


за посещението и поздравите от Родопите!
Свежи септемврийски дни ти пожелавам!!!!
цитирай
16. mrazekoff - Милке, още малко
07.09.2011 08:06
boliarkabg написа:
чакам, балканджийо!


чакане ви остана, за да видите финалния резултат.
Красота и спокойствие в края на лятото пожелавам!!!!
цитирай
17. ivankalilova - Ех, майсторе, не се съмянвай в себе ...
07.09.2011 08:38
Ех , майсторе , не се съмянвай в себе си .......До тук е прекрасно , ще видим по нататък!
Сърдечни поздрави!:)))
цитирай
18. mrazekoff - Иванка, истината предстои:)
07.09.2011 08:57
ivankalilova написа:
Ех , майсторе , не се съмянвай в себе си .......До тук е прекрасно , ще видим по нататък!
Сърдечни поздрави!:)))


Аз, обаче знам финалния резултат и остава за ви запозная и вас с него...
Хубав ден ти пожелавам!!!!
цитирай
19. mileidi46 - :))
07.09.2011 10:51
mrazekoff написа:
mileidi46 написа:
Не ми остава нищо друго,освен да чакам с нетърпение да видя това произведение на магията и добротата!! Лека нощ ти пожелавам!!И много ,много спокойни сънища приятелче..


снимките , но дали ще мога да направя хубаво тяхното представяне. Дали ще успея да напиша точните думи???
Утрото е по-мъдро от вечерта.
Лек и красив ден ти пожелавам!!!!

Приятелю,аз знам ,че дори и да не си поет или оратор,да не си философ или мъдрец-когато думите прости са диктувани от сърцето,казват много повече от хиляди подредени красиво безсмислици и работата ,която си свършил ще покаже ясно онова,което краси душата ти!!! Аз вярвам в теб.И знам,че си го направил перфектно..усещам го!!! Нямам търпение...не ни измъчвай повече..:))) Приятен ден и всичко добро ти пожелавам!!!От сърце
цитирай
20. makont - Блажени са тези, които съграждат.
07.09.2011 11:52
Ти го правиш от сърце и душа, затова ще пребъде. Поздрав от мен!
цитирай
21. monaliza121 - Привет!:))
07.09.2011 13:21
Душата ти остава празна, когато всичко завърши, но сътвореното ще пълни душите на хората.

цитирай
22. mrazekoff - Още малко , приятелко...
07.09.2011 13:31
mileidi46 написа:
mrazekoff написа:
mileidi46 написа:
Не ми остава нищо друго,освен да чакам с нетърпение да видя това произведение на магията и добротата!! Лека нощ ти пожелавам!!И много ,много спокойни сънища приятелче..


снимките , но дали ще мога да направя хубаво тяхното представяне. Дали ще успея да напиша точните думи???
Утрото е по-мъдро от вечерта.
Лек и красив ден ти пожелавам!!!!

Приятелю,аз знам ,че дори и да не си поет или оратор,да не си философ или мъдрец-когато думите прости са диктувани от сърцето,казват много повече от хиляди подредени красиво безсмислици и работата ,която си свършил ще покаже ясно онова,което краси душата ти!!! Аз вярвам в теб.И знам,че си го направил перфектно..усещам го!!! Нямам търпение...не ни измъчвай повече..:))) Приятен ден и всичко добро ти пожелавам!!!От сърце


още съвсем малко...
цитирай
23. mrazekoff - Благодаря ти, Мая
07.09.2011 13:32
makont написа:
Ти го правиш от сърце и душа, затова ще пребъде. Поздрав от мен!


за посещението и за добрите думи!
Лек и успешен ден ти пожелавам!!!!
цитирай
24. mrazekoff - Тинче, никога не съм
07.09.2011 13:34
monaliza121 написа:
Душата ти остава празна, когато всичко завърши, но сътвореното ще пълни душите на хората.



се замислял върху това...
Оказва се, че това е самата истина...
Благодаря ти за посещението и хубавите думи!
Красив и спорен ден ти пожелавам!!!!
цитирай
25. virtu - Благословен да е мигът и часът и месецът,
07.09.2011 14:28
в който си се захванал с това дело.
Не съм си представяла , че ударите с чука на ден са няколко хиляди !
цитирай
26. mrazekoff - Прекрасен коментар...
07.09.2011 16:09
virtu написа:
в който си се захванал с това дело.
Не съм си представяла , че ударите с чука на ден са няколко хиляди !


В интерес на истината не съм броил колко удара съм правил на ден, но нищо чудно да са хиляди, след като се увлече човек в работата си...
Що се отнася до началото на моята работа...
Неведоми са пътищата Господни....
Човек не знае как ще се промени животът му и съдбата му...
Истината е в Богоугодния начин на живот.
Красиви летни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
27. kasnaprolet9999 - Хич не ти е лесно, но този труд е бл...
17.09.2011 22:31
Хич не ти е лесно, но този труд е благодатен, даже ръката ти не те е заболяла, въпреки многото удари с длетото. Възхищавам ти се.
цитирай
28. mrazekoff - Невена, наистина е благодатен този
22.09.2011 10:19
kasnaprolet9999 написа:
Хич не ти е лесно, но този труд е благодатен, даже ръката ти не те е заболяла, въпреки многото удари с длетото. Възхищавам ти се.


труд. Мога да се споменат различни признаци по които се различава от обикновения, ежедневен труд.
Липсата на умора и спорната работа са главните показатели по които се различава.
Удоволствието от свършента работа е голямо и през нощта сънувах следващия си работен ден и така в релакс премина цялото време....
Красиви и спокойни дни ти пожелавам!
Честит празник и усмихнати почивни дни!!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1884754
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52820
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031