Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2009 11:45 - Моята творческа същност - час трета (Декоративни пана)
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 11043 Коментари: 14 Гласове:
8

Последна промяна: 07.12.2009 18:17


Прилагам моите работи в категория Изкуство с ясното съзнание, че никога няма да попаднат в "Препоръчани"   (там са творбите на Великите творци)    
Понеже това което съм направил не е Изкуство, а ръкоделие,  но какво да се прави като няма категория - Ръкоделие.......



                                      1.  Пано без име

                            image



                                2. Пано - огледална симетрия (Контраст)


                            image



Това е пано, което е съставено само от три дитайла, които са обърнати огледално и симетрично един на друг.
 Контрастът се изразява върху изработването на основата на детайлите и основата на фона - в единия случай  тя (основата) е с остър ръб, а в другия е  заоблена....



image



Единият от детайлите........



                       image



Другият от детайлите....



image


Огледалните централни детайли......

                                             3. Пано - Стилизирано цвете.......



                        image



Композиция изградена върху стилизирани форми на листа и цвят.....



                        image



Рамката е заоблена,  за да подчертае идеята на цялата работа и да не пречи върху  основната форма......

image



                         
4. Пано - Двата стила



                         image



Релефно пано, което се характеризира с два стила на изпълнение......




                           image


Това са бароковите форми - плавни охлюви , криви , спирали , топки... характерни за бароковия стил.....


                            image


В горната част на паното са изобразени декоративни форми - ченгелчета, разкъсани халки, прекъснати линии, наподобяващи нотно писмо.....

Двата стила, обаче са обвързани в една обща композиция...., която хармонира на всеки един от стиловете....


                                             5.Ажурно пано - стилизирано


                          image


Композицията е изградена върху 4 оснони елемента и централно разположен цвят.

Комбинирането на тези елементи и построяватето на фигура с две оси на симетрия е основата на тази композиция.....


                          image


Поглед отстрани.....


image



Подредени 4 елемента, заедно с централния цвят .... една четвърт от композицията..


image


Поглед - долу вдясно......същите елементи, но обърнати огледално....



                               6.  Пано - медальон  - ажурна барокова композиция



                        image


Основа - четири основни елемента, цвят (център) на композицията.....


image



Центъра на композицията......

image


Долната част на паното с елипсовидния медальон листата с охлювите, запетайките и топчиците - вързани в един общ ансамбъл....


                          image

А, това е общия вид на това пано.....

Всички тези декоративни пана са изработени по мои идеи и създадени преди около 20-25 години.....

Всяка една работа е започвала с идея, която в процеса на изработка е претърпявала някакви метаморфози - надявам се в положителен план......

Очаквайте следващата част.........




Тагове:   Моята,   час,   същност,


Гласувай:
8



1. swanlake - Mnogo krasivo!
07.12.2009 13:38
Mnogo krasivo!
цитирай
2. mrazekoff - До swanlake:
07.12.2009 13:53
Добре е, че се отбиваш при мен, благодаря ти!
Радва ме и оценката, която ми даваш....
Имах желание и повече хора да видят това, което правя (съм правил) , но за съжаление има по-важни неща от моите работи.
Явно в категория Изкуство неможеше да се пробие.
Можеби трябваше да го сложа в Туризъм със заглавие:
"Дърворезбите на Червена Вода".....:))))
цитирай
3. swanlake - :((((
07.12.2009 14:03
:((((
цитирай
4. zvezdichka - Знаеш ли какво
07.12.2009 22:53
Стефчо, забелязала съм, че голяма част от попадналите в препоръчано или избрано теми са преди всичко консуматорски, а това, което е за ценители, често остава извън кадър, защото то съдържа в себе си по-различна ценноста система, но именно затова е ценно, защото е уникално. Така, че със сигурност ще има хора, които ще оценят това, което правиш и го правят между другото. Имай си самочувствието и не се сравнявай с тези, които много често са в препоръчани. Ти си си уникален!
Но наистина нещата ти са много красиви и майсторски направени и си заслужава повече хора да ги видят.
Като влязох тази вечер се изненадах, че си пуснал повече теми. Моето предложение е да пускаш на ден по 1 тема, така може би ще имаш по-голям шанс някои от нещата да попаднат в препоръчано. А явно и хората, които ги преглеждат нямат познания и поглед в различните области и някои неща остават недооценени. Но, знай, че не е така. Ценни са ти нещата и се гордей с това :).
цитирай
5. mrazekoff - До zvezdichka:
07.12.2009 23:03
Това за препоръчани го писах в началото като отношение към това (ценностно) което правят по-голяма част от колегите. Подразни ме и това, че има хора, каквото и да напишат са все там - вечноприсъстващи....
А, що се отнася до моите неща - те дълги години отлежават при мен - не искам да се разделям с тях за жълти стотинки, защото немога и не искам да ги повтарям, колкото и грешки да има в тях.
Идеята ми беше да покажа на колегите това, което съм правил през годините, при все, че може да излезе като самохвалство.
Затова ги разделих в различни категории и така темите ще покажат всичките ми работи правени през годините.
Радвам се, че някои от колегите ги харесват и казват добри думи за тях...
Бързах да ги пусна, за да привърша с тази тема. Имам идея и за други теми, но сега те отлежават....
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Много са красиви,
08.12.2009 12:02
ТИ СИ БИЛ ГОЛЯМ МАЙСТОР.

Добре че съм те сложила в следени блокове, та да не испускам твоите изяви. Най-много ми харесва - 6. Пано - медальон - ажурна барокова композиция. Не влизам всеки ден в блога, но после си наваксвам наведнъж. Поздрави, продължавай да твориш, имаш много потенциал.

цитирай
7. mrazekoff - kasnaprolet9999 - Невена:
08.12.2009 13:25
То беше отдавна като ги правих, останаха само като спомен от едно далечно творческо време.
Като си помисля, колко бавно стават, а сега за да се захванеш с нещо - първо търсиш сметката, което безкрайно ме отвращава....
Като погледна колко некадърници разполагат със средства, които в други условия нямаше да ги имат...
цитирай
8. анонимен - Сигурно домът ви е като
12.12.2009 20:51
приказка!
цитирай
9. mrazekoff - Ева,
13.12.2009 10:35
тук представям някои неща от моя дом:
http://mrazekoff.blog.bg/drugi/2009/07/31/prikazka-za-pazitelia-na-krasivata-gradinka-za-deca-v-kartin.372514
а, това е другото:
http://mrazekoff.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/07/16/zelenoto-more-na-moia-roden-dom.364896
за съжаление обаче това е само екстериор - градина и външно оформление....
вътрешната част не съм показал, но съвсем не е приказка, обикновена къща с разликата, че имам в нея изделия от дърво ... мое производство....:)))
цитирай
10. razkazvachka - ауууу - това е разкош!
14.05.2010 22:08
първото е гениално, обаче, а другите са в сферата на страхопочитанието - това всичкото можеш да го правиш: моите уважения!
цитирай
11. mrazekoff - razkazvachka, скоро не съм хващал длето,
14.05.2010 23:03
но не това е най-важното.... Създаването на композицията, в която да има хармония, логика и личен почерк, това е "гъдела", а аз там съм в свои води....
Дали ще направя нещо от дърво от камък, дали ще направя фолклорен танц, или ще напиша постинг някакъв , всичко това е свързано с духовността ми. За мене е удоволствие да работя в тези сфери, но още по ми е приятно, когато вие ги видите и се зарадвате искрено на това , дори и да не ми казвате...
За мене е чест и удоволствие да ви радвам - не търся признание, защото вашето щастие е и мое щастие...
Благодаря ти, за посещението и коментара, желая ти приятна и прекрасна пролетна вечер!!!
цитирай
12. anwel - поздравления за чудесните дърворезби! и за красотите на Банско!
31.05.2012 23:26
Коментарът ми е с едно доста голямо закъснения спрямо датата на публикуване на постинга, но като се има впредвид, че паната са от преди 25 години, а аз ги открих едва 2 год след като са тук, на"бял свят" , значи е добре ! :-)) Впечатлиха ме най-много ажурните пана!Това според мен е висш майсторлук спрямо тези върху цяла дъска. И гледайки ажурните изработки се сещам за ажурната дърворезба на иконостаса в църквата "Света Богородица" в Пазарджик. Разглеждал съм го доста време и не можех да разгадая, като как е успял този майстор дърворезбар да направи толкова финно, обемно, на места до три слоя едно зад друго, библейските сцени?! Това го споменавам, за да подчертая възхищението си и от Вашите изработки! Това е божа дарба!
А стигнах до паната, след като интересът ми бе привлечен от снимките от Банско - пътеписа за следдъждовно Банско. В цялата тази творба ценното, майсторското е да направиш материал за Банско, който да заинтригува, да впечатли и то БЕЗ да се вижда Пирин в нито един кадър!!! Е, те това е находка! Майсторлук! Ама не бива вече да се учудвам, след като видях ажурните пана. Браво!
цитирай
13. mrazekoff - Благодаря, за хубавите и съдържателни
02.06.2012 18:15
anwel написа:
Коментарът ми е с едно доста голямо закъснения спрямо датата на публикуване на постинга, но като се има впредвид, че паната са от преди 25 години, а аз ги открих едва 2 год след като са тук, на"бял свят" , значи е добре ! :-)) Впечатлиха ме най-много ажурните пана!Това според мен е висш майсторлук спрямо тези върху цяла дъска. И гледайки ажурните изработки се сещам за ажурната дърворезба на иконостаса в църквата "Света Богородица" в Пазарджик. Разглеждал съм го доста време и не можех да разгадая, като как е успял този майстор дърворезбар да направи толкова финно, обемно, на места до три слоя едно зад друго, библейските сцени?! Това го споменавам, за да подчертая възхищението си и от Вашите изработки! Това е божа дарба!
А стигнах до паната, след като интересът ми бе привлечен от снимките от Банско - пътеписа за следдъждовно Банско. В цялата тази творба ценното, майсторското е да направиш материал за Банско, който да заинтригува, да впечатли и то БЕЗ да се вижда Пирин в нито един кадър!!! Е, те това е находка! Майсторлук! Ама не бива вече да се учудвам, след като видях ажурните пана. Браво!


коментари!
Старая се да показвам това, което мога да правя.
цитирай
14. mrazekoff - Благодаря на
02.06.2012 18:22
всички коментиращи, за доброто отношение към мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1885600
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52832
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031