Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2009 18:29 - Моята творческа същност - част втора (Маски и Образи)
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 6954 Коментари: 9 Гласове:
7

Последна промяна: 06.12.2009 18:33


През годините съм направил редица образи, в маски или в композиции. Тук ви предоставям възможността да видите моите опити в създаване на стилизирани образи - кукерски маски, или маски-пана за интериорно оформление.
Доста от работите съм ги подарил на мои приятели, а някои от тях съм изоставил и умешлено съм се освободил от тях, смятайки, че са неважни за мен.

                                                   1. Кукерски маски -   (стилизирани)

                          image



 Една стилизирана маска, моя  интерпретация на маска от народния фолклор....
  (Материал - Орех - 18 см. - височина)


                          image


Загрижена физиономия.....:)
(Материал - Липа - 8 см.)


                          image


Плашеща маска....
(Материал - Орех - 18 см.)


                          image


Усмивката, или присмеха....?
(Материал - Липа  -  8 см.)


image


Маската, която плаши нашите болести......свирепа физиономия , която трябва да плаши болестите ни и те да бягат от нас....
(Материал - Липа - 8 см.)


                        image



Осакатената усмивка, или слепия добряк....:)
(Материал - Липа - 8 см.)


                                               2. Маски - пана

                        image



Сълзата  -  мъжко лице с отронена сълза по лявата буза....


                         image



Горе вдясно е и причината за сълзата - профил на женско лице

 


                          image



Двете лица на огъня - тяло (злоба, ярост) и дух - страдание....



                          image



Това е физическото лице - показващо злобата и яростта, омразата....



                           image


Над него е и лицето на духа - страданието - изкривените форми (отвори) на очите и устата.
Постарал съм се да внеса хармония между  двете лица и да ги обвържа под една обща идея.....

                                           3. Дървена икона - св. Йоан Предтеча (Кръстител)


                          image


Формата е неопределена, незавършена, което е и нейния чар. Аскетичния образ на един отшелник, който в името на Вярата се е обрекъл ......,,,


                         image 



но, лицето - слабо и немощно е одухотворено - вижте очите, особено лявото в което напира една сълза.....


Това беше едно кратко представяне на образите, които съм правил преди време....
Очаквайте следващата част.....


Тагове:   Моята,   маски,   същност,


Гласувай:
7



1. whitepigeon - Браво! Браво! Браво! Много и трудна ...
06.12.2009 20:28
Браво! Браво! Браво! Много и трудна работа. Ама са хубави.
цитирай
2. whitepigeon - На път сме да направим селото ти ц...
06.12.2009 20:33
На път сме да направим селото ти център на Блогърския туризъм. Днес го посетих с гугъла. Супер е! В полите на високата планина и великолепна панорама. Напролет сме там. Може с теб да идем предварително да проучим района.
Виж блога на звездичка.
цитирай
3. swanlake - Tazi koiato si narekul osakatena ...
06.12.2009 20:40
Tazi koiato si narekul osakatena usmivka predizvika v men asociacia s imaeto "namigvane" :)
Interesno si go zamislil tozi cikul , v koito razkazvash za tvorchestvoto si! Pozdrav!
цитирай
4. mrazekoff - До whitepigeon (Велко):
07.12.2009 09:24
Благодаря, за оценката, ще си помисля сериозно за предложениет ти, за селото ми - като център на блогърския туризъм. Интересно предложение и надявам се, доста хора да подкрепят тази твоя идея (Поне в русенците съм сигурен) - ние хората от Русенския край сме свързани с Габровския балкан (много хора имат къщи там)....
Ще се уговорим допълнително...
Поздрави...
цитирай
5. mrazekoff - До swanlake:
07.12.2009 09:28
Много може да се размишлява върху това , което съм правил. (Поне аз така мисля), защото в процеса на работа съм влагал много мисли, идеи, логически разсъждения. Вие, обаче виждате нещата ми по свой начин и можете да ги тълкувате различно, което е още по-добре, което значи, че поне малко и на вас ви допадат..
Радвам се, че проявявате интерес към тези минали мои стремления....за което най-искрено ви благодаря....
цитирай
6. zvezdichka - Много интересни
07.12.2009 22:37
неща си правил, но и трудоемки. Впечатли ме маската с мъжкото лице и отронената сълза, как умело си преплел въжделенията на една мъжка душа за любов, копнеж и ласки. А и образът на отшелника е много жив, загрижен и страдалчески. Много умела работа. Чудно ми е как успяваш да го направиш... Но това ме радва :).
цитирай
7. mrazekoff - До zvezdichka:
07.12.2009 22:53
Немога да ги нарисувам предварително.... Всичко става в процеса на работа - просто образа сам изплува при работата - зависи от фигурата върху кято работя - мислейки и работейки образа се получава съссъответния характер и изражение.
Много е приятно, но отдавна не съм хващал длето за работа....:))
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Много са сполучливи,
08.12.2009 12:06
както като форма, така и идейно, а лицето но Йоан Предтеча направо си е шедьовър. Поздрави!!
цитирай
9. mrazekoff - kasnaprolet9999- Невена:
08.12.2009 13:28
Всичко е правено на един дъх, с голям ентусиазъм и без да гледам отникъде - просто идеята и образа се раздат в съзнанието ми...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1896007
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53052
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930