Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2010 20:36 - Когато се подстригваха чемширите.....
Автор: mrazekoff Категория: Хоби   
Прочетен: 18780 Коментари: 26 Гласове:
21



 Пролетта радва окото със своята зеленина, с цветята и ароматите, които се носят навсякъде. Тя събужда всяко живо същество и му дарява от своята енергия за продължаване на рода.

При чемширите този сезон се характеризира със силно нарастване на листната маса, клоните натежават от сочни, свежи нови листа и растенията придобиват неоформен вид.
През този сезон се налага да се подстигат  и да придобият малко по-приемлив вид.


Ето, че първата топка вече съм я  подстригал....


image


Започнал съм този  чемширен зид и съм стигнал до половината....

image


А, това са моите инструменти с които моделирам храстите, за да придобият приличен външен вид....

image

                        image


Другата топка стои непокътната, обрасла с нови, млади клонки.....


imageimageimageimageimage


Още няколко месеца и ще стане съвсем безогледна  на вид.....


imageimage


Този малък зид от чемшири също чака своя ред.....


image


Най-голямото изпитание е при  големия зид.  За него са необходими поне 3 - 4 часа работа, заедно с почистването....


image


Засега и той ще изчака, а дотогава нека тази животинка си почива на сочните му листа.  Все пак е пролет - време за наслади, време за релаксация и безгрижие...
.
imageimage                        image


Като казах безгрижие, знаете ли как се почива най-добре?????

     - Да, познахте, точно така върху купчината подрязани клонки от чемширите ....:)))

      Вие си намерете някаква работа, а аз ще си почина още, че взе да ми става много приятно и ми се приспааааа....:))))


image


Хайде, до следващата пролет пак и пак на чемшировите листа....


ЧАО!!!!!



Гласувай:
21



1. swanlake - Goliam talant si ti ...:)
23.05.2010 07:30
Goliam talant si ti ...:)
цитирай
2. mrazekoff - Светлана, ( swanlake ),
23.05.2010 11:51
Описах една съвсем прозаична дейност, която извършвам всяка пролет по това време, но и придадох малко по-художествен вид със свежи, хумористични нотки.:)))
С всеки изминат постинг рутината ми нараства и аз се стремя да извадя неподозирани изразни средства, за да направя по-добри неща.
Дано, да успявам по някакав начин поне...
Желая ти прекрасено настроение в празника на Българската Просвета и Култура!!!
цитирай
3. priqtel12 - Ами че то си е изкуство......
23.05.2010 21:47
Лека работа, че като гледам този големия зид.......доста работа ще падне!
Усмивки и добро настроение желая от сърце!
цитирай
4. mileidi46 - :)))))
24.05.2010 00:30
На магия тази вечер,компа ми взе че се закачи интернет,иначе от сума време не мога да влезна...и веднага надзърнах при теб да те поздравя и да видя какво ново има....:)))
Справил си се перфектно със всичко!! Браво!!:)))
И ако не си направил лехите и не си насадил пипера,доматите ....викай ме да ги направя,че и аз съм се квалифицирала до съвършенство!! :)))
Нали трябва да твориме красиви неща!! Поздрави! Измисли и други фигурки!!:))
цитирай
5. razkazvachka - успяваш с подстригването на чимширите, а също и с
24.05.2010 00:31
издокарването на текста:))))
Честит празник!
цитирай
6. mrazekoff - Ива, ( priqtel12 ),
24.05.2010 08:53
Половината чемшири ги подстригах, но дъждовното време ми попречи да си довърша работата. Ще остане след 24-ти май, след като се оправи времето. Няколко дни изчакване изобщо не са проблем:))
Честит Празник!!!!
цитирай
7. mrazekoff - mileidi46,
24.05.2010 09:02
Пипера и доматите са засадени, но аз не им отдавам такова значение, защото те са за засищане на физическия глад. Аз отбягвам да коментирам тези проблеми свързани с храна и други ежедневни дейности, нямащи нищо общо с духовния живот.
За мене е по-важен този духовен живот, защото той ни изгражда като хора.
Винаги съм странял от хора, които надълго и нашироко описват ежедневната си дейност (особено земеделската, от която аз нямам никакво понятие, пък и не искам да се вживявам в нея), но пък на тема духовност, възпитание, култура и др. са абсолютни джуджета.
Тази ежедневна дейност я минавм така, без чувство, без емоции, колкото да свърши по-скоро, но на другата отдавам много по-голямо значение.
Поздрави за днешния прекрасен празник!!!!
(За фигурките ще ми трябва вдъхновение:)))) )
цитирай
8. mrazekoff - Да ти кажа razkazvachka,
24.05.2010 09:13
моето мнение относно публикуването на постинг със снимки е, че той трябва да има някакво развитие в подреждането на отделните фотографии, да има логика в подреждането, да има начало (увод), развитие (изложение) и финал, като се спазват правилата на изграждането на едно художествено произведение.
Винаги ми е било неприятно да видя постинги с над 30 снимки (за мене 30 снимки е предела за един постинг, иначе той натежава и става отблъкващ с многото информация), които снимки са подредени без някаква връзка една с друга , блуждаещи в различни теми и описващи съвсем различна хронология в действията си.
Било ми е и неприятно да гледам снимки с много голям обяснителен текст, които често пресъздават неща, които изобщо не интересуват четящият.
(Например: Отидохме ..... казахме му ...., а той ни отговори ...., ние пък му дадохме .... и той .....)
Излишните приказки винаги отблъскват...
Аз смело мога да кажа, че имам чувство за хумор и мога моментално да извадя от детайла някаква свежа, хумористична нотка, която действа като освежаваш акцент и прави постинга интересен.
Мога още много да говоря върху начина на изграждането на един художествен материал, но не не необходимо....
Благодаря ти, за коментара, желая ти прекрасно изкарване на днешния прекрасен празник!!!!
цитирай
9. mileidi46 - :))))
24.05.2010 16:53
Ааааааа,моля ти се! Не ми убивай ентусиазма...точно съм във възторг от себе си,че постигнах такова съвършенство в земеделският дизайн..а ти казваш,че е излишно!!
Всичко е важно да се поддържа,особено когато е съставна част от консумацията на хубава домашна ракийка:))))И то с екологично чисти домати и краставици!!За тази цел пожертвах най-хубавият си маникюр!!!Хе хе хе...шегувам се разбира се:)))
Приятно изкарване на празника!Поздрави!
цитирай
10. mrazekoff - mileidi46, като казваш за консумацията на
24.05.2010 17:04
хубавата домашна ракийка....
Това ми е болното място - никога не съм правил досега ракия. Не мога да произвеждам, защото се иска майсторлък...
Това не означава, че няма да консумирам, но предпочитам аз да направя и да дам друго, а друг да донесе от ракийката и да направим кооперация :))))
Лек и усмихнат празничен ден!!!~!
цитирай
11. mmmmmmmmm - От мен ракийката!
24.05.2010 17:49
От теб сянката на чемширите!Доматите от mileidi46!:)
Съгласен?!:)))
Честит празник!:)))
цитирай
12. mrazekoff - Мариянка, - готово,
24.05.2010 18:34
съгласен съм, ще направим кооперацията:))) Само една сянка от мен е много малко , ще трябва да измислим и още нещо да дам, за да се компенсират и останалите участници в кооперацията:)))
Честит Празник и на теб!!!!
цитирай
13. panazea - Честит двоен празник , приятелю!
24.05.2010 21:32
Светия Дух и Светите Братя!
Бъди честит!
цитирай
14. mrazekoff - Благодаря ти, Тони ( panazea),
24.05.2010 22:25
за пожеланията. Нека да ти се връщат пожеланията при теб в троен размер!!!
Бъди жива, здрава и много продуктивна в блоговото пространство!!!
цитирай
15. erato7 - Трудно се постигат тези красоти...
25.05.2010 22:54
Трудно се постигат тези красотички, ама виждам, че ти си им майстор! Браво на теб, добри човече!:)))
цитирай
16. mrazekoff - erato7: Наистина необходими са
25.05.2010 23:09
търпение и желание, за да се получат тези големи храсти. Единствено страстта ми към постигане на някаква хармония с природата ме води и ми дава кураж, за да не се откажа :))))
Тези храсти са на около 25 години...
Всяка година ги подстригвам и поддържам доколкото мога.....
Благодаря ти, за добрата оценка...
Желая ти много красиви моменти през този прекрасен сезон!!!!
цитирай
17. kasnaprolet9999 - Добрият стопанин се познава
02.06.2010 17:33
по начина по който се грижи за градината пред къщата, а добрата стопанка-по начина по който си подрежда вътре в къщата. Поздрави за старанието да създадеш хармония и красота до всичко, до което се докоснеш.
цитирай
18. mrazekoff - Невена, kasnaprolet9999, за съжаление не съм от
02.06.2010 17:42
добрите стопани, защото имам много какво да се направи около къщата, пък и по нея. Дано се променят нещата, защото в къщата съвсе не е като в апартамента , винаги има какво да се пради и ако направиш всичко да е идеално , то пък в ителектуалната сфера се отстъпва, а аз искам да се развивам и духовно:)))
Лек и успешен ден ти желая!!!
цитирай
19. tili - Леле, Стефане, аз докато
06.06.2010 13:57
се помайвам, ти си свършил голяма работа. Аз с един прост зид от жив плет не мога да се оправя... И като знам как бавно растат чимширите, сигурно замъкът ти е средновековен :)))
цитирай
20. mrazekoff - Лили, (tili),
06.06.2010 17:19
има едни неща, които ти не знаеш със сигурност. Това е, че има два вида чемшири - едните са храстов вид, те за сто години стават високи около метър, метър и двайсет....
Има, обаче (моите са такива) чемшири, които са дървесен вид. Те за двайсет години минават два метра и стигат до два и петдесет.
Моят замък с храсти съм го започнал около 1985 - 86 година. Досега обаче преди петнайсет години е достигнал двата метра.
Хубаво е да се занимава човек с храсти и полянки....
Благодаря ти, за коментара...
Желая ти хармония и прекрасни пролетнолетни дни!!!!
цитирай
21. diso - Като видях чемширите и се сетих
21.06.2010 07:11
Като ходехме на сбор у едната ми леля, до къщата имаше огромен чемшир(от дребнолистния, дето расте мнооого бавно). Толкова беше огромен, че вътре влизахме поне 4 деца и играехме, скрити от погледите на родителите.
цитирай
22. mrazekoff - Дисо, наистина храстовия вид
21.06.2010 14:53
чемшири растат много бавно. За сто години стават около метър , метър и двайсет....
Тези, които ги имам аз са от дървесния вид и за двайсет години стават около два метра.
Чемширът е едно благословено дърво, което българина много обича (говоря, за традицията на българина).
Листата и клоните му служат за направа за китки при различни ритуали - църковни китки за ръсене, при погребение, при сватби , при направата на венци.
Дървесината му е най-добрата от всички дървесини и се равнява като структура на восъка.
От неговата дървесина се изработват печати и произведения на изкуството - малка пластика, особено в далечния изток - Китай и Япония....
Благодаря ти, че ме посети , желая ти едно прекрасно и спокойно лято!!!
цитирай
23. cvetnica - Майстор си, Стефане!
23.08.2010 15:42
От всяка дреболия правиш приказка!
цитирай
24. mrazekoff - Благодаря ти Лили за коментара....
23.08.2010 17:27
старая се доколкото мога да покажа , това, чоето ме е впечатлило, около мен....
Поздравления, за завръщането ти!!!
цитирай
25. lubka67 - Пролетта е любимия ми сезон. Поз...
26.08.2010 17:43
Пролетта е любимия ми сезон. Поздравления за майсторското подстригване на чемширите!
цитирай
26. mrazekoff - До lubka67:
26.08.2010 21:23
И аз обичам този сезон, но и другите ми харесват. Благодаря, за коментара ти на този мой постинг!!!
Приятна лятна вечер от мен!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1885576
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52832
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031