Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.10.2012 07:00 - ОТКЛОНЕНИЕ
Автор: mrazekoff Категория: Туризъм   
Прочетен: 7348 Коментари: 14 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

                     Тук не бях идвал от далечната 1988 година.
 Букурещ!
Най-близката чужда столица до българската територия - само на 62 км. от Русе!
Впечатленията ми от преди години и сега са коренно различни.
Преди тук властваше мизерията, а сега вече европеския дух се е вселил в този 3 милионен град.

Впечатляващия дворец на Чаушеско - втората по големина сграда в света - след тази на Пентагона!


image


Пищни мраморни фасади - парад на грандоманщината...


image



Изящна студенина....

image



В подножието на  патриаршеския комплекс на Букурещ и на цяла Румъния..

image


мемориали - стожери на историята...


image



Александру Йон Куза


image



Патриаршеската църква "св.св. Константин и Елена" - гордост за Букурещ, но и за България...

В църквата  се намират мощите на преподобний св. Димитрий Басарбовски (български светец) - закрилник на Букурещ  и цяла Румъния - едно признание за това какво сме дали на света ... 


image



Тук с пълна сила властва изяществото и духовността....


image



Прекрасния дворец на патриаршията (бивша сграда на парламента)


image


Тишина, спокойствие и смиреност усетих сред този архитектурен ансамбъл...

image


Образите на светците на фасадата на църквата изглеждаха впечатляващо...

image



Главния вход на палатът на патриаршията...


image



Различна от познатата ни архитектура ...


image



Огромни каменни кръстове с място за палене на свещи ...


image



Религиозното чувство при румънците е впечатляващо.
Преминавайки пред храм те се кръстят ...


image


Като заключение бих искал да спомена, че съм впечатлен от пътят, който е извървял този град за последните 24 години през които не съм го виждал.

Наистина той достойно носи названието си - малкия Париж.
Тук видях  чистота,  култура,  впечатляваща  архитектура, отношение към миналата история на страната.

Огромно впечатление при влизането в патриаршеската църква ми направи многото млади момичета с кърпи на  главите коленичили в храма и смирено присъстващи на вечерната църковна служба...

Пълен с добри впечатления се оказа този есенен ден - едно отклониние от ежедневието .... 
 



Гласувай:
20



1. erato7 - Хареса ми! Никога не съм била там...
17.10.2012 08:30
Хареса ми! Никога не съм била там!
Благодаря ти, Стефчо!
цитирай
2. mrazekoff - Слънчево момиче,
17.10.2012 08:45
erato7 написа:
Хареса ми! Никога не съм била там!
Благодаря ти, Стефчо!


Винаги, когато сме говорили за Румъния и Букурещ сме имали едно на ум, че там са само цигани....
И там са претърпели промени, но е запазено и градено непрекъснато.
Бяхме с автобус и бързахме, затова не можах да събера много впечатления, но това, което видях (алеи с цветя, велоалеи, много чисти улици (без нито една дупка), прави булеварди по които няма задръстване, големи и представителни емблематични сгради от богата история на тази страна и още много и много впечатления останаха ненаписани....
И най-важното:
ТЕ НЕ СА "АМЕРИКАНЦИ", КАТО НАС С ИЗДРАСКАНИ ФАСАДИ НА СГРАДИТЕ - ТАМ ВСИЧКО СЕ ПАЗИ!
"АМЕРИКА" е на 62 километра от там - в Русе (за съжаление)....
Красиви есенни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
3. анонимен - Красив снимки, хубав град, впечатляващ разказ ;)
17.10.2012 09:28
Но като добруджанец винаги имам едно наум ;) Успешен ден ;))
цитирай
4. mrazekoff - Опитах се накратко да
17.10.2012 10:37
gogi6666 написа:
Но като добруджанец винаги имам едно наум ;) Успешен ден ;))


споделя впечатленията си от краткото пребиваване в Букурещ.
Далеч съм от идеята да правя анализи на историята. Наистина ние имаме горчиви спомени от румънците, но това е далечно минало. В момента при моето посещение не почувствах отрицателно отношение, а напротив - всичко беше много добре.
Отношението към нас - също.
Съжалявам, че ние като народ вече 23 години се лутаме във времето вперили поглед в недостойни люде като политиците, които не правят нищо за нащата татковина, освен да си пълнят джобовете....
цитирай
5. razkazvachka - Окото на майстора!
17.10.2012 10:54
И аз не съм била там, но съм гледала и други снимки - ти го виждаш различно. Харесва ми.
цитирай
6. mrazekoff - Привет, Разказвачке!
17.10.2012 12:54
razkazvachka написа:
И аз не съм била там, но съм гледала и други снимки - ти го виждаш различно. Харесва ми.


Както казах и преди - Букурещ е запазил всичко от миналото си и се е развил в положителна посока.
Радвам се, че можах да видя това, което другите преди време коментираха за румънската столица.
Хубави есенни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
7. makont - Изящество и студенина,
17.10.2012 14:33
изящество и смиреност... Красиви снимки и интересни коментари. Възхитена съм. Ходила съм в Румъния като дете в Крайова и Турно Мъгуреле, запомнила съм това, че имат много красива архитектура, явно същото важи и за Букурещ. А промените със сигурност са към добро, дано поне те се оправят, ние като не можем. Благодаря за разходката!
цитирай
8. mrazekoff - Мая, има разминаване
17.10.2012 16:20
makont написа:
изящество и смиреност... Красиви снимки и интересни коментари. Възхитена съм. Ходила съм в Румъния като дете в Крайова и Турно Мъгуреле, запомнила съм това, че имат много красива архитектура, явно същото важи и за Букурещ. А промените със сигурност са към добро, дано поне те се оправят, ние като не можем. Благодаря за разходката!


в годините на посещението преди и сега.
Аз от 24 години не бях ходил (минавал) през Букурещ.
Сега съм възхитен от това, което са направили за толкова години.
Можеби при тях завистта и омразата са на много по-ниско ниво.
Можеби при тях кражбите и разрухата са на много по-ниско ниво.
Можеби при тях чувството за допринасяне на добро на Родината е на много по-високо ниво....
Можеби ....
Аз съм на принципа да се учим от тези, които са постигнали нещо, за да направим и ние нещо за собствената си държава (колкото и тревиално, изтъркано и демагогски да звучи това от моите уста)....
Слънчеви и спокойни есенни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
9. sparotok - Букурещ
17.10.2012 16:43
Майсторе, никога не съм бил в Букурещ, затова ти благодаря за предоставената възможност да посетя това място пък било и във виртуалното пространство!

Красиви сгради има в румънската столица, заслужава си да се видят...и то не един път.

Поздрави!
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Не съм ходила там и за това ми бяха ...
17.10.2012 16:54
Не съм ходила там и за това ми бяха много интересни информацията и снимките, които си направил. Поздрави!!
цитирай
11. mrazekoff - Павка, това, което
17.10.2012 19:16
sparotok написа:
Майсторе, никога не съм бил в Букурещ, затова ти благодаря за предоставената възможност да посетя това място пък било и във виртуалното пространство!

Красиви сгради има в румънската столица, заслужава си да се видят...и то не един път.

Поздрави!


показах е прекалено малко от видяното.
Букурещ е интересен и с богатата си история в която има вплетена и българска нишка.
Ако имах възможност бих показал архитектурата в по-пълен размер, но когато си с група и времето не достига показваш това, което успееш да запечаташ с апарата си.
Радвам се, че ви е допаднала работата ми.
Красиви и слънчеви есенни дни ви пожелавам!!!!
цитирай
12. mrazekoff - Невена, ти си една от
17.10.2012 19:20
kasnaprolet9999 написа:
Не съм ходила там и за това ми бяха много интересни информацията и снимките, които си направил. Поздрави!!


всичките коментиращи, които също не си ходил в Букурещ и всичко показано от мен ще ти е интересно.
Наистина е много малко като информация и съвсем не е същото усещането каквото, когато си там, но все пак и това е нещо.
Дано ти е допаднала информацията.
Слънчеви и благодатни есенни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
13. hel - Впечатлена съм! Благодаря за сп...
04.04.2013 23:44
Впечатлена съм! Благодаря за споделянето!
цитирай
14. mrazekoff - Радвам се,
05.04.2013 07:49
hel написа:
Впечатлена съм! Благодаря за споделянето!


че моя труд Ви е доставил удоволствие.
Пожелавам Ви красива и усмихната Пролет!!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1895872
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53050
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930