Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.01.2010 20:16 - Велико Търново - различен поглед в една четиричасова разходка
Автор: mrazekoff Категория: Туризъм   
Прочетен: 19361 Коментари: 38 Гласове:
13

Последна промяна: 14.01.2010 21:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Никога досега не ми се е отдавала възможността да се разходя из този толкова известен наш град. За мене  той оставаше съвсем неизвестен. Преди много години съм го разглеждал пак за около два - три часа , но спомените ми от тогава са избледнели във времето.
Началото на разходката беше от един болничен комплекс.

Първото ми впечатление от статуята на бременната млада жена в този комплекс...


image


                       image


На безсмъртен подвиг - паметник огромен...
Паметник на Бачо Киро и на Иван Семерджиев и на др. герои..


                       image


По - надолу следва бюст на Димитър Благоев - Дядото..
                        image

Това е паметник на великият Стефан Стомболов

image

От тук започва и Самоводската чаршия.....

image


Един много хубав паметник и на Емилиян Станев....


image


Много достойнство излъчва  образа на великия писател.....


                        image


На едно малко плочадче се намира и паметника - обелиск на капитан Георги Мамарчев и на други герои паднали за майка България



                        image 


Загледах се в архитектурата на Велико Търново и първото, което ми направи впечатление е сградата на БТС - В. Търново


image



Малки и незначителни архитектурни творения ми привличаха погледа. Тази неугледна на вид  зидария и свод са изпълнени с финес и са направени от масивен камък, което в днешно време е почти невъзможно да се направи...



image


Тихите, стръмни улички и къщите в български стил създаваха едно чувство на уют и на минало....



                          image


Тази архитектура е по-ценна от големите комплекси и от мастодонтите по морето...
Тук, човек се чувства защитен и на душата му е приятно...



image


Ето и началото на Самоводската Чаршия.
 Моя приятел  показва пътя на водата при силен дъжд...



image


Пустата чаршия в този мрачен зимен ден  очакваше  своите посетители....


image


Това пък е поглед улея по който се стича водата при силен дъжд....



image


Снимах се за спомен в тази възрожденска атмосфера...


image
 

 Приятеля ми  също застана пред фотоапарата.... на фона на чаршията...



image


Красивите фасади ни  се усмихваха в мрачното време...

image


Все пак някои търговци бяха изложили стоката си навън...

image


Красиви релефни икони ни гледаха и очакваха някой  да ги купи.... За съжаление нямаше да бъдем ние...


image


Колко красиви са старите къщи и в тази красота се включват всички елементи от основите до комините.



image


Красиво, но старо.... Старо,  но....  красиво...


image


Единственото, което не е на мястото си са климатиците....

image


Прекрасен ансамбъл.....

image


Красота!!!!


image

Това е България,  която ми харесва....


image


Прекрасно е ,  всичко е истинско....


image

Дори и тази малка къщичка....

image


Какво ни пречи да се върнем към миналото??????????????

image


А, това е ново , но във възрожденски стил и е красиво....


image


Един елемент от началото на 20 век - предполагам



                          image


Известната къща с маймунката на великият уста Колю Фичето, пред която човек застава с преклонение пред майсторството на самоукия архитект...



                          image


Самата маймунка ни гледаше от фасадата....


image  


От една тераса се отвори панорама към известните, знакови сгради на старопрестолния град , но за мен това, което видях преди това беше много по ценно , беше по истинско , такова,  каквото моето съзнание го възприемаше и ме караше да се чувствам един истински българин, наследник на такива велики майстори.


Един мрачен зимен ден, но с прекрасни впечатления от този толкова непознат за мене Търновград....  



Гласувай:
13



1. zvezdichka - Интересен поглед
14.01.2010 21:10
имаш Стефчо! Въпреки, че съм прекарала толкова години в старопрестолния град голяма част от паметниците не бях забелязала, а може би тогава съм била на друг акъл просто. А Самоводската чаршия много красиво си я представил и мило. Е тук някои хора бяха изненадани, дори бих казала под стрес :), но мисля, че ще го преживеят в добрия смисъл на думата :).
Радвам се за разходката, която сте си направили :).
Поздрави!
цитирай
2. mrazekoff - Цанке,
14.01.2010 21:32
благодаря за оценката , наистина беше ми интересно да видя тези малки и незначителни неща от Търново , но които ме раздват много повече от помпозните сгради , но с друго излъчване - непонятно за мен..
цитирай
3. mmmmmmmmm - Един град
14.01.2010 21:54
от миналото:)
Прекрасна разходка и нов поглед към Търново.
Поздрави:))
цитирай
4. whitepigeon - Определено, различно поднесена ...
14.01.2010 22:00
Определено, различно поднесена разходка. Затова е хубав нета, че всеки поднася своята уникална същност и поглед. Очакваме следващите твои турове с фотоапарат :-)
цитирай
5. mamas - Много пъти съм била в Търново,
14.01.2010 23:30
но пак ми беше приятно да се насладя на тази разходка.
Благодаря!
цитирай
6. mrazekoff - До mmmmmmmmm:
15.01.2010 11:56
В следващия си постинг за Велико Търново ще пиша и за съвсем обикновените къщички , нямащи нищо общо със славната история на града, но пък за мен ще е по-скъпа от помпозността, тази към, която всички се стремят, когато описват Търновград...
цитирай
7. mrazekoff - mamas:
15.01.2010 11:59
Ще ти бъде интересно да видиш и по-различни от познатите ти неща, които надявам се да поднеса в подходящ текст....:)
цитирай
8. mrazekoff - Иво , приятелю,
15.01.2010 12:02
Надявам се, следващия пост да не отблъсне тези, които са свикнали само на изпипани луксозно поднесени постове. Но, дори и така да е, аз ще покажа моето виждане на нещата , а как ще го възприемат - това ще е въпрос на собствено отношение към материала..
цитирай
9. yuliya2006 - ЕДИН ОТ НАЙ-УНИКАЛНИТЕ И КРАСИВИ ...
15.01.2010 12:12
ЕДИН ОТ НАЙ-УНИКАЛНИТЕ И КРАСИВИ ГРАДОВЕ НА БЪЛГАРИЯ!

ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ГРАДОВЕ И СЕЛА"
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
http://yuliya2006.blog.bg/poezia/2009/12/01/na-bylgariia-s-liubov-gradove-i-sela.446693

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
10. cvetnica - Страхотно, Стефане!
15.01.2010 12:40
Всеки път се удивлявам на способността ти да откриваш красотата на България!
В тези наглед дреболии е същината ни, умението да съхраним нашенското, неповторимото, уникалното!
Благодаря ти!
цитирай
11. mrazekoff - yuliya2006 - (Юлия):
15.01.2010 12:59
От Русе до В. Търново е само 100 километра, но аз не познавам този град, при положение, че съм минавал много пъти през него, с влак и с кола. Радвам се, че имах възможност да надникна, но не в знаковите места - тези, които ги посещават всички, а другите, които малко хора ги забелязват, забързани в ежедневието си...
Юлия , имаш моето съгласие за качването на постинга, остава само да ти харесва моят начин на поднасяне на материала.
Щастлива 2010 година и много успехи...:)
цитирай
12. mrazekoff - Лили,
15.01.2010 13:05
поднасям видяното и усетеното, но никога не търся лукса и местата, които предпочитат баровците. За мен те са чужди. Аз се впечатлявам от обикновените неща, които са сътворени от обикновените хора, на в тях съзирам величието на един народ създал толкова много красота.
цитирай
13. qbylkovcvqt - :) Били сте в Търново и не се обади...
15.01.2010 13:29
:) Били сте в Търново и не се обадихте?! Този път няма да се сърдя ;)
цитирай
14. zvezdichka - Аз се сетих за lubara,
15.01.2010 13:42
но виж теб те пропуснах Славе...Жалко, можехте да си определите и среща в малките улички на Търново. Аз бях на работа между впорчем... Но следващия път вече няма да има пропуск, надявам се!
цитирай
15. mrazekoff - Славе,
15.01.2010 13:45
Надявам се да те ползваме в бъдеще, за екскурзовод във Велико Търното, когато ни се отдаде такава възможност...
цитирай
16. martito - Благодаря за разходката!..
15.01.2010 14:04
Благодаря за разходката!..
цитирай
17. bapha - обиколи цяла България
15.01.2010 14:16
и ни я покажи...
Хубав поглед!
цитирай
18. evchet0 - Самоводската чаршия е любимото ми ...
15.01.2010 14:41
Самоводската чаршия е любимото ми място в града и то точно поради автентичността и - поздрави за постинга!
цитирай
19. mrazekoff - До martito (Надя),
15.01.2010 15:11
Благодаря, че посети моя блог, дано си останала доволна от тази разходка....:)
цитирай
20. mrazekoff - До bapha:
15.01.2010 15:27
При посещенията на различни места търся необичаен, различен от всичко познато поглед, което допълва още повече възприятието на читателя.
Благодаря, за посещението..
цитирай
21. mrazekoff - evchet0:
15.01.2010 15:29
Следващия материал за Велико Търново ще бъде от още по-различен ъгъл - такъв, какъвто не сте и очаквали, но едва ли ще се хареса на някои любители на лукса....
цитирай
22. loran - ;;;)))))))
15.01.2010 15:51
da prekrasen grad
цитирай
23. mrazekoff - Лора,
15.01.2010 16:11
наистина интересно е, като не си запознат с нечия история (имам предвид себе си), да я погледнеш, но не от там, където започват всички - от най-славното място, а от незначителното, от това, което е най-близко до нашето съзнание.
Благодаря, за посещението...
цитирай
24. flyco - :)
15.01.2010 16:30
Рейдът е бил в една малка част от града. От Старата болница надолу към Паметника на обесените, покрай къщата с маймунката, която сте забелязали на връщане. После до началото на Самоводската чаршия, но сте минали под нея до "площадчето" пред хотел "Янтра". След това по стълбите нагоре към Самоводската и разходка из стария квартал северно от нея. Всъщност това е един добър маршрут. Пропуснали сте улица "Гурко", но тя е за туристи и изглежда понапудрена. Тези стари къщи с обновените фасади са на реални собственици, които си живеят в тях.
цитирай
25. lubara - Поздрави , mraz!
15.01.2010 17:24
Е защо не се обади, критиката поемаш ли ?
цитирай
26. анонимен - Интересен
15.01.2010 17:44
поглед към града.
За ВТ винаги си спомням само Царевец и един хотел надвиснал над реката / това е от преди 20 години не знам сега съществували
Благодаря ти , че ми показа града в друга светлина.
цитирай
27. mrazekoff - До Борислав ( flyco):
15.01.2010 17:57
Така е, движихме се из града без някакъв маршрут. Всичко знаково ми направи впечатление и аз го запечатах с фотоапарата си. Подредих си мислите и излезе този материал.
Смятам, обаче, че новия ми материял е по-добър от този.
Велико Търново - квартал Варуша - полъх на минало....
цитирай
28. mrazekoff - darling:
15.01.2010 18:01
И аз това си спомнях, но първо неможах да стигна до тези знакови места, а и нямах желание, да се ровя там, където е казано толкова много.... Щях да изглеждам смешен със своята информация...
Погледът ми в "по-незначимите" места и детайли е по-интересен предполагам...
цитирай
29. mrazekoff - lubara:
15.01.2010 18:04
Беше много кратко пребиваването ни в старопрестолния град. Пък и целта на посещението беше съвсем друга, и аз бях зависим от други фактори. Това, което го направих беше между другото. Токущо пуснах и още един материал, можеш да му хвърлиш едно око, ако имаш време и желание....
За следващото посещение обещавам да се обадя предварително, за да се видим...:)
цитирай
30. tili - Между другото си
16.01.2010 00:27
направил чудесен фоторепортаж за Търново!
Поздравления!!!
цитирай
31. irka66 - Красиво е нашето Търново!!
17.01.2010 09:47
Още една разходка - прекрасна!!!
цитирай
32. mrazekoff - До Ирина (irka66):
17.01.2010 09:56
Радвам се, че с тези два постинга успях да предизвикам вниманието на колегите блогъри от Велико Търново.
Защото този град не е само ваш, той е и наш, на останалите българи. Така, както и Русе и останалите градове не са само на жителите си, те са на всички българи.
Ние сме длъжни да ги уважаваме, да ги обичаме, защото по този начин ще уважаваме и обичаме и нашата България.
Благодаря ти, Ирина, че посети моя блог. Надявам се, че ще погледнеш и в последния ми постинг:

http://mrazekoff.blog.bg/turizam/2010/01/15/veliko-tyrnovo-kvartal-varusha-edin-polyh-ot-minaloto.473188

Желая ти много успехи...
цитирай
33. анонимен - Спомени ..
18.01.2010 18:09
Благодаря за прекрасната разходка... Сънувам тези , улички и къщички от 4 години ,когато напуснах родното Велико Търново и страната ни.. Липсва ми и се радвам на всеки нов кадър, който ми попадне.. изпълни ме с топлина и още повече носталгия..
цитирай
34. mrazekoff - До анонимен:
18.01.2010 19:03
Радвам се, че с нещо съм допринесъл, за да се почувстваш отново у дома, дори и за кратко. Дано имаш възможност, скоро да дойдеш и да се порадваш на местата, които обичаш и са свързани с твоите минали спомени.
цитирай
35. eliass - Царевград- Търнов
25.01.2010 15:04
Браво Стефко за прекрасното поднасяне на Самоводската чаршия в старопрестолният ни град. Тя ми е любимата. Винаги се разхождам по нея, когато имам възможност и си говоря с малкото майстори-занаятчии останали да практикуват старите занаяти. Купихте ли си *кадаиф* от пекарната?
цитирай
36. kasnaprolet9999 - И аз благодаря за
25.01.2010 17:34
разходката, отдавна не съм ходила там, много е променено- Поздрави.
цитирай
37. mrazekoff - Ели,
25.01.2010 18:08
незнаех за Самоводската чаршия нищо, посещавах я за първи път, а целта на посещението във Велико Търново беше съвсем друга. Краткото време ни притискаше и успях да хвана малко неща. А, за кадаифа не бях чувал, но за вбъдеще ще знам.
Благодаря и поздрави...:))))
цитирай
38. mrazekoff - kasnaprolet9999 (Невена):
25.01.2010 18:19
Беше ми приятно да споделя с вас моите впечатления. Радвам се, че съм предизвикал вашия интерес. Благодаря!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1896177
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930