Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.11.2014 19:54 - И РАДЕЦКИ ...
Автор: mrazekoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9522 Коментари: 12 Гласове:
21

Последна промяна: 09.11.2014 20:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
          Случайно научих, че е дошъл тук - в Русе...  С един приятел решихме  да го посетим. 
        В главата ми нахлуха спомени от далечното минало.
Спомних си, че когато бяхме ученици  издавахме вторични суровини, беряхме и предавахме билки на пунктовете, а парите дарявахме за построяването Радецки... Това беше всенародна   ученическа кампания.
Очаквах да видя нещо, което да ме върне назад в детството ми. Гледах обаче с очите на човек от настоящето ....
 Е, откри се пред очите ми с цялото си великолепие.

image


Струваше ми се, че е далеч от  първообраза си, но пък изглеждаше прекрасно!

image


На входа му ни посрещна табелата, която удостоверяваше ролята на учениците при неговото възстановяване.

image


Вътре, в самия параход ни посрещнаха две знамена - синьо и зелено - реплики на знамето на Ботевата чета.
В главата ми нахлу мисълта, че това е знамето на нашата - Червеноводска чета, което след нейния неуспех  преминава в ръцете на Ботевата чета.
Разбира се, че това не е оригинал, а реплика, но все пак чувството на гордост у мен си остана.


imageimage


След това в една сбирка посветена на великия Ботев видях показани негови снимки и вещи. 

image

Съвсем друго чувство ме обзе когато стъпих на задната палуба. 
Не може да се опише - удоволствие и много, много тъга, че вече няма никакъв транспорт по тази велика река...


imageimage

Другия участник в разходката ви поздравява...


image

Все пак трябваше  да ударя и камбаната, въпреки силното слънце, което светеше точно в очите ми ... :)
image


От предната палуба се откриваше друга, също така прекрасна панорама ...


image


Спокойствие и удоволствие в един толкова прекрасен момент!


imageimage


Напуснахме тази реликва, а в мен остана и приятното чувство на съприкосновение с нещо в което и аз имам  някакво скромно участие дарявайки като пионерче  стотинки за неговото възстановяване.



image
image
imageimageimage


Остана обаче горчивината, че едно огромно удоволствие на което се радвахме преди години, а именно пътническия транспорт по Дунава сега е само един горчив спомен...
Дано след време хората да имат отново удоволствието да пътуват по тази река, защото това наистина е едно прекрасно  преживяване!


imageimageimage



Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрави!...
09.11.2014 21:18
Чудесни снимки!...
цитирай
2. veninski - Браво, Стефане!
10.11.2014 06:16
Браво, Стефане!
цитирай
3. makont - Поздрави за снимките и коментарите към тях!
10.11.2014 12:23
Нотка на гордост и усет за българското! Радецки е запазил своя дух. Хубава и успешна седмица!
цитирай
4. katan - Поздрави за постинга, Стефане!
12.11.2014 21:29
И аз бях едно тези деца, което даваше всичко от себе си за "Радецки".
С този постинг ме върна много назад и ми припомни много неща!
Никога не съм ходила в Русе и не бих отишла сега.
Достатъчно са ми твоите прекрасни снимки на кораба и европейската река.
Поздрави отново!
цитирай
5. donchevav - Много хубав постинг - и - боже! - к...
13.11.2014 22:55
Много хубав постинг - и - боже! - колко далечни спомени! Разбира се, че събирахме хартия и желязо. Цялото училище по класове - и то естествено в съревнование-и всички ни помагаха. Беше толкова истинско изживяване! Никога не видях този кораб, но отношението ми към него остана много лично...Благодаря за припомнянето! Поздрави!
цитирай
6. mrazekoff - Благодаря ти, Марине!
14.11.2014 06:15
mt46 написа:
Чудесни снимки!...
(Новите списания "Свободни поети" за Русе са вече тук - при мен).
цитирай
7. mrazekoff - Благодаря ти, Васко!
14.11.2014 06:16
veninski написа:
Браво, Стефане!

Поздрави на родопа планина!
цитирай
8. mrazekoff - Мая, имах
14.11.2014 06:18
makont написа:
Нотка на гордост и усет за българското! Радецки е запазил своя дух. Хубава и успешна седмица!

желание да видя този параход останал от детските ми спомени и едва сега ми се отдаде възможност, а какво по-добро предизвикателство да го споделя с вас - моите приятели!
цитирай
9. mrazekoff - Катя, когато бях малко дете
14.11.2014 06:27
katan написа:
И аз бях едно тези деца, което даваше всичко от себе си за "Радецки".
С този постинг ме върна много назад и ми припомни много неща!
Никога не съм ходила в Русе и не бих отишла сега.
Достатъчно са ми твоите прекрасни снимки на кораба и европейската река.
Поздрави отново!

моите родители винаги ме водеха да видя Дунава когато идвахме в Русе. (моето село е на 15 км. от града). Едва си спомням това време. След това реката беше станала нещо обикновено в моя живот - просто на края на града много вода, която тече - реката.... Нищо интересно, а като погледнеш през нея - на километър от теб - други хора - друга държава. Сега не искам да я виждам тази река - предизвиква много неприятни асоциации в мен. Бих сподел някога тези мои вълнения.
Благодаря ти за хубавия коментар!
Красива есен ти пожелавам!
цитирай
10. mrazekoff - Венета, моите спомени
14.11.2014 06:33
donchevav написа:
Много хубав постинг - и - боже! - колко далечни спомени! Разбира се, че събирахме хартия и желязо. Цялото училище по класове - и то естествено в съревнование-и всички ни помагаха. Беше толкова истинско изживяване! Никога не видях този кораб, но отношението ми към него остана много лично...Благодаря за припомнянето! Поздрави!

от детството и младежките ми години са много. Не исках сега да пораждам такива спомени, а само отразих едно посещение на този кораб (който не е истинския, а само една реплика). Имах чувството, че никога няма да го видя, но все пак имахме възможност да го видим и ние в Русе, там, където е построен ...:)
Благодаря за посещението и коментара!
Хубави есенни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
11. zaw12929 - СТРАХОТЕН СПОМЕН ЗА МИНАЛО НЕЗА...
11.08.2015 05:48
СТРАХОТЕН СПОМЕН ЗА МИНАЛО НЕЗАБРАВИМО
ОТ НАШИЯ БРЯГ И ЗНАМЕ НА СЕЛОТО МИ.
ЖИВЕЕМ В СБЪРКАНО ОТ НАС ВРЕМЕ- ДАНО СПОМЕНИ СЪБУДЯТ И ЖЕЛАНИЕ ЗА ДРУГО БЪДЕЩЕ
цитирай
12. mrazekoff - Дано!
11.08.2015 18:35
zaw12929 написа:
СТРАХОТЕН СПОМЕН ЗА МИНАЛО НЕЗАБРАВИМО
ОТ НАШИЯ БРЯГ И ЗНАМЕ НА СЕЛОТО МИ.
ЖИВЕЕМ В СБЪРКАНО ОТ НАС ВРЕМЕ- ДАНО СПОМЕНИ СЪБУДЯТ И ЖЕЛАНИЕ ЗА ДРУГО БЪДЕЩЕ


Дано нещата се променят към по-добро, но е необходим дух.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1897876
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53100
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930