Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2009 19:17 - Да направиш икона - част първа
Автор: mrazekoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6938 Коментари: 11 Гласове:
6

Последна промяна: 26.11.2009 18:50


То беше отдавна, не си спомням и годината. Исках да се изявя в работата си върху камък и случайността ми даде този шанс. Както се казва  -"....и съгради ся  свето место - параклис......"
До този момент не бях работил  релефни образи върху камък.
Не съм добър художник  (според моето скромно мнение),  че се наложи истински художник - Иван Иванов - Йоаний да направи скици на образите на светците.
Доста време мина в работа върху твърдия врачански варовик и ето ги готови....


image




image

Опрени на чемширената стена, те чакаха своето време, за да застанат на притвора на параклиса


image

Отблизо, като, че ли образите са по-впечатляващи...

                        image



image

Не критикувайте външния вид на майстора (в случая моя външен вид) - това е от чара на професията - мизерията ни съпътства винаги, но крайната цел е важна....

image

Параклиса "Вход Господен в Йерусалим"  на скала висока 105 метра надвесена над къщите в село Червен се виждаше почти от всички страни

image

Поставените икони на притвора на параклиса си открояваха на слънчевата светлина.........

image

Интериора беше от икони, свещници, но имаше и стъклопис......

image

Обстановката предполагаше и към самовглъбение и размисъл върху нещата от живота.....

image

Селото се е спотаило на сто метра  вертикално под параклиса.....

image

А, Средновековния град Червен с бойницата и руините останки от църкви и постройки ни гледаха от  около 300 - 400 метра.......


image


Разбира се, работата ми върху уникалните икони беше отразена в местния печат, но остана назад във времето.
Сега, обаче аз реших да върна този спомен и да го представя на широката публика с уговорката, че не искам да звучи като самохвалство, а да подчертае моите способности и преклонението ми при работата върху  прекрасния природен материал - камъка. 


Тагове:   икона,


Гласувай:
6



1. kasnaprolet9999 - Много са добри,
23.11.2009 20:58
не съм специалист в тази област, но имам усет към красивото, определено съм силно впечатлена от уменията ти. Ти си бил скрит талант.
цитирай
2. mrazekoff - Благодаря, за коментара,
23.11.2009 21:09
но това са една малка част от това, което правих преди доста време.
Що се отнася до таланта, не, не съм скрит талант, но ми е неудобно да го афиширам постоянно.
Преди време, обаче в една телевизия имаше становище, че хората на моето поколение имат скрупули да показват възможностите си, и, че да покажеш това, което си ти съвсем не значи самохвалство, а оповестяване на хората личността, която всъщност си ти.
Воден от тази идея, реших да покажа това , което съм аз.
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Много добре,
24.11.2009 13:46
на съвременен език, това значи меркетинг на твоите способности и възможности, да ги реализираш като намериш пазар на твоята дейност.
цитирай
4. swanlake - Udovolstvie e da se obshtuva s edin ...
25.11.2009 04:54
Udovolstvie e da se obshtuva s edin tolkova talantliv i tolkova inteligenten chovek. Vpechatlena sum!
цитирай
5. mrazekoff - До swanlake:
25.11.2009 08:35
Много благодаря, за хубавите думи, които сте написали в коментара си.
Радвам се, че е допаднала моята работа.
Желая Ви успех и всичко най-добро в личен план, успешен и спорен ден...:)
цитирай
6. an200 - Поздрави и от мен!)
25.11.2009 15:42
Срещу крепостта Червен!Свято място!
Добър човек си ти и затова ти се оттдава всичко останало!Знаеш,че ги харесвам.)
цитирай
7. mrazekoff - Ани,
25.11.2009 16:18
благодаря, за коментара, а за добротата, нищо немога да кажа, защото който гледа отстрани най-добре може да прецени.....:)
цитирай
8. анонимен - Брей как ме върна във времето назад.
26.11.2009 09:00
На коя дата осветиха параклиса? вече не си спомням, но си спомням попа как хубаво пееше. А какъв си слаб тогава, като фиданка.
цитирай
9. mrazekoff - До анонимен (въпреки, че се досещам кой е)
26.11.2009 10:02
Хубава критика, но материала беше за иконата, а другото са подробности.
Иначе аз и сега съм много слаб - умствено обаче....:)
цитирай
10. eliass - склуптури
26.11.2009 11:14
Камените икони са прекрасни и особенно когато релефът се осветява-от слънчо или от специално осветление. Аз ти предлагам да покажеш дървените склуптури, че и ние да им се порадваме и оценим. А има и какво да обясниш чрез тях. Мен специално много ми допадат и ме карат да размишлявам върху нашето битие и как трябва да живеем.
Не зная защо ми излиза анонимен, след като съм си влязла в блога ти с паролата си. Елиас
цитирай
11. mrazekoff - Ели,
26.11.2009 13:02
и това време (на скулптурите) ще дойде, всичко с времето си , но първо ще трябва да се направи подходяща фотосесия, за да се представят по-изчерпателно.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1884699
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52819
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031