Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.05.2009 21:52 - Новите Марко Тотевци
Автор: mrazekoff Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4284 Коментари: 5 Гласове:
3

Последна промяна: 21.05.2009 23:35


                                Като пиша тези изречения съзнавам, че много не биха са съгласили с мен.  Настроението така или иначе влияе върху човека. Когато е добро - усещането е за един хубав , красив,  хармоничен свят и всичко в теб те кара да изкараш най-доброто , да възпяваш дествителността, да се радваш, че живееш в това хубаво време. Когато обаче те налегне някаква тъга или меланхолия, само черни краски са пред очите ти и най-хубавото го виждаш в отрицателна светлина. Ще се постарая да пиша за неща,  така както ги веждам аз  сега и в този момент. Може би много от нещата за които ще миша да не се харесват на хората, но така ги виждам аз и споделям моето мнение с което не ангажирам никого.
                                  Че, ставаше въпрос за новите Марко Тотевци. Кои са те? Аз мисля, че са тези от нашето поколение - 40 - 50  годишните. А, аз вече минах и тази възраст, но това не е темата. Имаше един виц - въпрос:
- Кога  на Марко Тотев му провървяло - и отговора - когато починал. Валяло дъжд - всички били на дъжда, а той на сухо в ковчега.
                                    Черен хумор!
                                    Такова е и сега положението при нас. Като бяхме ученици от първи , че до 11 клас със голи глави /остригани/,  първо чавдарчета,/наливане на глупости в главите ни/, после,  - пионери - поръчения , за събиране на вторични суровини - желязо хартия /имаше норма колко да се събере/, след това - билки. Помня една година - може би в четвърти клас - поръчение да се събере през пролетната ваканция - семе от акация /салкъм/ - 100 грама  от всеки пионер. Нищо не направихме, само един от нас изпълни поръчението. След това - бригади - ученически, преди училище , по-време на училищи и след завършването. След това - комсомолска организация, поръчения, инициативи, мероприятия, стаж през летните ваканции., летни бригади, военно обучение. После - казарма - стригане и дисциплина. След това - работа по разпределение и пак - бригади.
                                      Така минаха нашите младини. Тъкмо долу-горе се пооправихме и изведнъж - Промяна. В началото - Патос! Бях ходил преди това на Запад и като започна промяната се зарадвах, че ше живеем както в другите,  нормалните страни, които бях посетил преди това. Нещата обаче се промениха и всички знаем защо - съкращения /да му мислят тези които не могат да правят нищо и нямат никаква квалификация. Оказа се обаче, че човек трябва да има и търговски нюх, а много от хората на моето поколение са ощетени от тази гледна точка. Морала при нас е на малко по различно ниво. Наблюдавал съм как инженер /за да не погази моралните норми/ изпада в състояние да рови из кофите за буклук.  После, навлизането на компютъра в нашия живот принуди много от тези хора да се чувстват отхвърлени от обществото. Все пак - радвам се, че поне аз не съм от тези хора.
                                          До тук писах, обаче за поколението, които пострада най-много /може би/ от промените и различните повратности на живота. Маркототевците обаче не сме само ние - това е цялото наше население, което съществува и все е на опашката. Ощетени отвсякъде - спрени средства по програми, санкции за щяло и нещяло, кражби корупция, липса на какъвто и да е контрол или пък наказание. Не можем да се похвалим с положителни неща около нас. Цени големи - заплати - малки. Болести, мизерия, управници - недостижими /не и преди избори, тогава се мазнят и са  безскрупулни/, малцинства - неграмотни - определящи нашата съдба при избори. Задължения /от теглени преди това заеми/ за 22 поколение напред. Могат да се изброят още много неща които навеждат на мисълта, че тук при тези географски ширини живее едно население което се е въплътило в своя герой Марко Тотев.
                                          Иска ми се написаното да не звучи толкова песимистично, но повтарям - така го виждам аз, може и да греша , може да излязат коментари които ще ме оборят, ще се появят и хора които ще критикуват за това мое виждане - навярно те ще имат свои основания и може и да са прави донякъде, но като цяло мнението ми е, че живеем в една страна белязана от знака на Марко Тотев, и новите Маркототевци сме това - ние които населяваме това място наречено България.
                                          Дано, дано, дано не съм прав. 


Тагове:   ТРИ,   едно,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. valsodar - Дано, ама си прав за съжаление.
21.05.2009 22:40
Нищо, поне ще има за какво да раказваме, инак скука ! :)
цитирай
2. an200 - :))Поколение на "преходите"...
21.05.2009 23:11
Първо към комунизма(брей,какви късметлии)),а после към капитализма...Ама нали ни учеха,че не може да има връщане назад..."колелото на историята се върти..." Боже мили, колко илюзии...за да чуя един ден Тато да казва ,че "социализЪма" бил едно "недоносче"...А къде го води тоя народ 45 години?!НАЧЕЛО!
цитирай
3. mrazekoff - Благодаря an200,
21.05.2009 23:20
помислих, че ще ме критикуваш, а ти ме подкрепяш
цитирай
4. an200 - Се ла ви!)(
21.05.2009 23:27
Ама това не е повод да се отчайваме...
Животът си е прекрасен!)Поздрави!
цитирай
5. mrazekoff - Просто,
21.05.2009 23:33
само констатация....
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1884887
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52824
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031