Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2011 19:24 - Сърцето ми плаче, а аз съм бесен....
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 30986 Коментари: 66 Гласове:
80

Последна промяна: 04.02.2011 19:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

        Тази новина мина покрай ушите ми още преди няколко дни.... Прочетох я във Фейсбук, но не й обърнах внимание, поради това, че имаше пуснати преди това много безсмислици там...

        Тази сутрин, обаче я чух от една телевизия и сърцето ми се изпълни с гняв и жал едновременно.... 

        Става въпрос, за закриване на един знаков български професионален ансамбъл - „Тракия“ - Пловдив....

        Не, не ми е най-любим този ансамбъл, но факта, че се посяга на Българския фолклор ме кара да съм бесен... Разни чиновници, които през живота си не са изиграли и едно хоро , не са изпели и една песен и (можеби) не са посетили и един фолклорен концерт решават с лека ръка да сложат кръст на един академичен ансамбъл, граден с десетилетия:(((((

         Пуснах постановката „Гроздана“, танцьорите пеят и играят, а сърцето ми (и не само то) плаче.....

         Животът ми (във фолклора) мина, като на филмова лента..... 

 

          Беше много, много отдавна – бях ученик и винаги получавах двойки, по български хора.... Не ги обичах (нещо повече, дори ги и мразех).....                               Възмущавах се, като гледам как грозно се подрусват бабите в нашия край, играейки хората.... Аз тичах след топката на стадиона и така минаваха годините..... 

          Случайността, чистата случайност ми предложи една голяма изненада.... В завода в който работех имаше танцов състав и там набираха нови участници.... Аз не проявих интерес към това , но един ден моите началници насила ме накараха да отида и да се включа в състава....

           Бях изненадан, уплашен и много, много срамежлив.... Танцьорите с репетиционни облекла, а аз с работни дрехи - мръсни и лошо изглеждащи застанах най-отзад, за да не потъна в земята от срам....
            Добре, че имаше и други такива като мен, за да не бъда сам в това положение......

            Репетицията мина, всички като мен закарани насила в залата заявиха, че се отказват от репетиции.....

            Всички!!!!! Без един - моя милост......

            На следващата репетиция – отново срам и неудачи, нищо не ми се отдаваше.... идваше ми да потъна в земята от срам.... Докато.....

            Докато до мене едно турско циганче направи движенията, които трябваше , а аз неможах..:(((

             Тогава се замислих и си казах: Как един човек, който няма нищо общо с българския фолклор може да направи нещо, което аз немога....? Стана ми много тъжно и болно...

             Взех се в ръце, в мен заработи упорството, – не инатът!!!! Започнах да се самообучавам, играех всичко, което ми беше показано преди това и започнах бавно да се развивам....

              След няколко месеца танцовия състав почти се разтури, а аз се преместих в един Представителен ансамбъл за народни персни и танци...... Последваха участия в концерти в Републикански Фестивал – заключителен етап, турне във Франция.....

               Прибрахме се, но аз исках да се развивам и отидох да уча в Школата за подготовка на ръковотители на художествени състави – клас български народни танци...в Пловдив...

               Откъснах се от обикновенната самодейност и продължих... Бях сред колеги от цяла България, а имаше и две колежки от САЩ – Катрин и Кристин....                    Беше приятно да се срещаш и общуваш със светила в танцовия фолклор на България.... За мене селянчето от Северна България това беше един сън....Прекрасни години бяха.....

               Случайността ме закара в един Държавен ансамбъл за народни песни и танци – Пазарджик.... Сбъдна се моята мечта един ден да стана професионалист.... Бях изминал пътя от омразата към българския фолклор до професионализма.... това беше едно малко чудо....!

                ......Продължава танцовата постановка „Гроздана“ - настроението е в апогея си, а моето сърце плаче, плаче от безпомощност, плаче от гняв, плаче за това, че се затрива един Български академичен институт, плаче за това, че безхаберието ни е обхванало отвсякъде...., плаче, че се затрива българското – това, което трябва да ни води през годините и да ни кара да се гордеем с нашият фолклор....

                  Какво идва след това ли? - Днес е „Тракия“, утре „Пирин“, след това и „Филип Кутев“, защото мазните книжки наречени пари са много по-важни от българската култура , по-важни са от българския дух:((((((

                  Ще се радваме на силиконки, качени върху масите да пеят с ориенталски глас и да се кълчат, а отдолу нискочели, дебеловрати чичковци с мазни от кебапчетата бради и бляскави погледи жадно да ги гледат и ехидно да се хилят......

                   Ще се радваме при Слави да гледаме силиконки и чалгари и да казваме – ето, това е българския фолклор.....

                   Сърцето ми плаче, танцът вече свърши – аплодисменти, а сълзите не спират, същите които са се проливали от умиление, когато чужденците се хвърляха с целувки да ни поздравяваха след нашите изпълнения в чужбина....

 

                    Народ без култура, без традиции е дърво без корени, няма бъдеще.... Един ансамбъл си отива – горчивината остава....

                     Какво ще е утре? Кой ще е следващия в нашия алчен поход към унищожаването на НАШАТА КУЛТУРА?


 

                     Хора, моля Ви не позволявайте това да стане, не се отказвайте от истинското БЪЛГАРСКО ИЗКУСТВО, за сметка на някой мазен , спестен лев, защото връщане назад няма!!!!!

                     Не позволявайте да погине БЪЛГАРСКАТА КУЛТУРА, БЪЛГАРСКИТЕ ТРАДИЦИИ, БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОР....


 

                     Моля Ви, в безсилието си Ви моля, защото не искам да си отиде духът на народа, защото обичам моята
 

                                    БЪЛГАРИЯ!!!!!

 

 



Тагове:   фолклор,   ансамбъл,   Тракия,


Гласувай:
80



Следващ постинг
Предишен постинг

1. misteria1 - Какво ще е утре? Народ без култура, ...
04.02.2011 20:05
Какво ще е утре? Народ без култура, без традиции жалко,много жалко.........
цитирай
2. mileidi46 - !!!!!
04.02.2011 20:05
Може да ти звуча грубо,но този народ,докато не се вземе в ръце и не излезе с камъни пред народното събрание,така както арабите убиват прелюбодейцитеи престъпниците,да им строшат главите,защото те отдавна прелюбодействат с народа,с неговото здраве,с неговият дух,морал...
Докато този народ чака те да се засрамят,да проявят хуманност,да се погрижи някой за него...този народ стана за смях пред света!
Нема такава държава ,а нема и такъв народ.Ще мълчи и...ше чака..векове,както впрочем го е правил...винаги! някои да му даде,и да го оправи! Е те го оправят...
Съжалявам за негативният коментар,но и аз се вбесих...
цитирай
3. mrazekoff - Само се вайкаме и чакаме
04.02.2011 20:13
misteria1 написа:
Какво ще е утре? Народ без култура, без традиции жалко,много жалко.........


на некадърниците наречени наши управници да ни налагат неща, които са против волята ни. Чакаме да ни налагат бездуховност и чужди култури отстоящи на столетия от нашата култура:(((
Лека вечер ти пожелавам!!!!
цитирай
4. mrazekoff - Приятелко , никак не звучиш грубо....
04.02.2011 20:17
mileidi46 написа:
Може да ти звуча грубо,но този народ,докато не се вземе в ръце и не излезе с камъни пред народното събрание,така както арабите убиват прелюбодейцитеи престъпниците,да им строшат главите,защото те отдавна прелюбодействат с народа,с неговото здраве,с неговият дух,морал...
Докато този народ чака те да се засрамят,да проявят хуманност,да се погрижи някой за него...този народ стана за смях пред света!
Нема такава държава ,а нема и такъв народ.Ще мълчи и...ше чака..векове,както впрочем го е правил...винаги! някои да му даде,и да го оправи! Е те го оправят...
Съжалявам за негативният коментар,но и аз се вбесих...


защото губим много повече от един ансамбъл - губим душата си , губим миналото си , губим културата си.....
Напълно те подкрепям, защото вече не се издържа от простотии и тези, които трябва да правят нещо си гласуват заплати по 9 000 леве за четири седмици (месец)!
Те се подиграват с нас вместо да мислят за България:((((
Права си приятелко , с теб съм!!!!
Хубави и спокойни дни ти пожелавам и много хармония около теб да има - прегръдки!!!!
цитирай
5. chinaware - Твоят постинг,
04.02.2011 20:22
Твоят постинг хваща за душата. И като българка,и като пловдивчанка , и като човек, който цени фолклора и има за приятели едни от най -талантливите танцьори и хореографи, дълбоко и искрено се надявам това да не се случи.
цитирай
6. harvi - Мразеков, развълнува ме, застана ми бучка на гърлото!
04.02.2011 20:37
Аз също не съм голям почитател на хората, но не в смисъл, че не ги харесвам, а рядко гледам или слушам такава музика и изпълнения. Но винаги, когато го правя, плача с цялата си душа от вълнение! В моето семейство сестра ми завърши Художественото училище - отдел Народни танци и танцуваше в ансамбъл "Средец" дълги години! Заради нея ходех на концерти, знаех колко трудно се учи танц, колко майсторство е необходимо за да изглежда добре представеното на сцената, колко часове усилени репетиции трябваха... Точно тези ансамбли "Пирин", "Филип Кутев", "Тракия", "Средец", "Магията на българските гласове" разнасяха славата ни из целия свят! Не можеш да изгледаш танца, да слушаш музиката, да видш как потрепват носиите, как "светят" на сцената, да чуеш песните и да останеш равнодушен! Това решение, което коментираш, може да бъде взето само от безмозъчен, безчуствен, необразован и недалновиден чиновник, някой парашутист, спуснат по роднинска линия! Надявам се да се вдигне обществен протест и министърът на културата да се заеме с въпроса!
цитирай
7. mrazekoff - Юлия, за мене е още по-болно,
04.02.2011 20:44
chinaware написа:
Твоят постинг хваща за душата. И като българка,и като пловдивчанка , и като човек, който цени фолклора и има за приятели едни от най -талантливите танцьори и хореографи, дълбоко и искрено се надявам това да не се случи.


защото имам хубави спомени от Пловдив, това е моя град - най-хубавия, най-българския....
И, когато един от символите му изчезне, все едно че се отнема нещо от мен.
Жалкото е, че това го правят некадърници, за които парите са вся и всьо... , такива , които по-далеч от носовете си не виждат, за тях няма традиции, няма история , няма изкуство и култура - има само интереси и пари...
Благодаря ти за посещението, надявам се нащата да се решат в положителен план... за да не се налага хората да вземат нещата в свои ръце...
Хубави почивни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
8. whitepigeon - Няма да го закрият приятелю :-)
04.02.2011 20:44
Няма да го закрият приятелю :-)
цитирай
9. mrazekoff - Иво , то до закриването е само
04.02.2011 20:52
whitepigeon написа:
Няма да го закрият приятелю :-)


една крачка. И аз се надявам да не стане това , но самата мисъл, че трябва да се говори за пари, а не за култура и изкуство ме отвращава. Загуби ли се българския дух - ставаме чалгаджии - ще се радваме на маанетата, а това не е култура (поне не и българска), не е фолклор, а нещо изсмукано от пръстите....
Много мога да пиша на тази тема - за псевдофолклора и за академичността при представянето на тези наши традиции.
Хубави почивни дни ви пожелавам!!!!
цитирай
10. yuliya2006 - ДУХОВНА Е КРИЗАТА ПРИЯТЕЛЮ. . ДУ...
04.02.2011 20:53
ДУХОВНА Е КРИЗАТА ПРИЯТЕЛЮ..ДУХОВНА! КАЧИХ ГО В SOS РЕКЛАМНИЯ МИ БАНЕР
цитирай
11. kaprizna1 - Поздрави
04.02.2011 21:35
за постинга!
цитирай
12. kasnaprolet9999 - Имам приятелка, която е счетово...
04.02.2011 22:08
Имам приятелка, която е счетоводител на ансанбъла "Филип Кутев". Водила ме е в НДК на фолклорни концерти, в които са участвали такива състави от цялата страна. Сякаш попадах в друг свят, чувствах се горда, че имаме такава музика, танци и състави. Това, което чувам от теб направо ме порази. Не е възможно в нашия културен живот да няма място за такъв състав, в чужбина толкова ги харесват, а ние да не можем да оценим ролята им, в нашата култура.Дано не се извърши такова светотатство, нещо което с години е създавало името си да се затрие, заради чиновническа неграмотност.
цитирай
13. smile999 - Не мисля, че си е заминало, или, че си ...
04.02.2011 22:11
Не мисля, че си е заминало, или, че си заминава всичко българско!Гордея се, че съм българка, гордея се, че децата ми, снахите ми, дори мъничките ми внучета танцуват и пеят песни и танци от нашият фолклор!
А този проблем, за който казвате, не знам и не се учудвам.И не е само това, и с поезията и прозата, и още много, много неща се гледа по този начин.В тази държава в момента политиката и цялата система е гнила.Средства за култура НЯМА!Това е истината!
цитирай
14. mrazekoff - Ева, притеснява ме
04.02.2011 23:01
harvi написа:
Аз също не съм голям почитател на хората, но не в смисъл, че не ги харесвам, а рядко гледам или слушам такава музика и изпълнения. Но винаги, когато го правя, плача с цялата си душа от вълнение! В моето семейство сестра ми завърши Художественото училище - отдел Народни танци и танцуваше в ансамбъл "Средец" дълги години! Заради нея ходех на концерти, знаех колко трудно се учи танц, колко майсторство е необходимо за да изглежда добре представеното на сцената, колко часове усилени репетиции трябваха... Точно тези ансамбли "Пирин", "Филип Кутев", "Тракия", "Средец", "Магията на българските гласове" разнасяха славата ни из целия свят! Не можеш да изгледаш танца, да слушаш музиката, да видш как потрепват носиите, как "светят" на сцената, да чуеш песните и да останеш равнодушен! Това решение, което коментираш, може да бъде взето само от безмозъчен, безчуствен, необразован и недалновиден чиновник, някой парашутист, спуснат по роднинска линия! Надявам се да се вдигне обществен протест и министърът на културата да се заеме с въпроса!


арогантността и отношението към хората , които се мъчат да правят културата на България. Ако има държава трябва да помисли дори да не се мисли за такъв проблем, въпреки всичко, въпреки кризата.....
Благодаря ти за посещението - хубави почивни дни ти пожелавам?!!!!
цитирай
15. mrazekoff - Юлия, от духовната
04.02.2011 23:09
yuliya2006 написа:
ДУХОВНА Е КРИЗАТА ПРИЯТЕЛЮ..ДУХОВНА! КАЧИХ ГО В SOS РЕКЛАМНИЯ МИ БАНЕР


криза по страшното е безразличието можеби......
Лошо е , когато се затрива нещо, което е знаково за България....Можеби, ако е някой градски ансамбъл от някое малко градче , ще мине незабелязано , но такъв ансамбъл, който е знаков за българския фолклор, представител на тракийската етнографска област - нейно лице с участници всички с академично образование с изчистено поведение на сцена.... И на такъв ансамбъл да му сложиш чертата или да му създаваш проблеми - с въпроса - или съкращения - или без него - това е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!!!!
Това е жалко:((((
Желая ти спокойствие и добро настроение през почивните дни!!!!
цитирай
16. mrazekoff - Благодаря ти,
04.02.2011 23:10
kaprizna1 написа:
за постинга!


за посещението и подкрепата!!!!
цитирай
17. mrazekoff - Невена, как да ти кажа....
04.02.2011 23:17
kasnaprolet9999 написа:
Имам приятелка, която е счетоводител на ансанбъла "Филип Кутев". Водила ме е в НДК на фолклорни концерти, в които са участвали такива състави от цялата страна. Сякаш попадах в друг свят, чувствах се горда, че имаме такава музика, танци и състави. Това, което чувам от теб направо ме порази. Не е възможно в нашия културен живот да няма място за такъв състав, в чужбина толкова ги харесват, а ние да не можем да оценим ролята им, в нашата култура.Дано не се извърши такова светотатство, нещо което с години е създавало името си да се затрие, заради чиновническа неграмотност.


Преди време имах познати и приятели от "Филип Кутев" от танцьорите , но това беше много отдавна. Аз се възхищавах от тях , те бяха носители на чистота и история на фолклора.... Беше щастие да контактуваш с такива личности.... Има такива и от "Пирин" и от "Тракия".....
И на тези хора , които са лицето на България да сложиш кръст???????
Нямам думи ( просто ще кажа някаква глупост).....
Благодаря ти, за коментара и посещението , хубави дни ти желая и скорошно посрещане на пролетта!!!!
цитирай
18. razkazvachka - В нашия културен живот има място за произведенията на нашата култура - толкова рядко
04.02.2011 23:19
се случва да има истински концерти - и тогава съсипаните ни през последните години театри се пълнят. Не може да се каже, че не са печеливши.
Въпросът не е в парите, въпросът е в култивирането на чалгарски хаос. а
Има едни неща, които се наричат културна политика и образователна политика - и макар че някои се фръцкат с това, че България е член на ЕС, а българският език е един от официалните езици на Европа, то тука точно - ние го изкореняваме и пускаме разни културни престъпници като Слави, Иван и Андрей, чалгарки разни и върховното дъно азис-ка. Да не говорим за хумористите ни, които се кълчат и преправят на цигани - долнопробно и всъщност - дискриминиращо.
Същевременно - едни бабки, които изобщо не са българки, тропат български хора с изработени от тях носии - насред равнините на Канада...
министърът на културата на България се нарича - абе нЕкФо турско име беше - а европроектите минават през разни шапки и фесове, докато съставите ни се разпадат и музикантите свирят по подлезите на света...
И другото - крайно време е да се раздвижи българският фолклор - истинският - малко повече изобретателност в облеклото и музикалната интерпретация няма да навредят - това, с което разполагаме сега е музейна, етнографска рядкост - но ние нямаме етнографски професионализъм в туристическия бизнес - и кръгът се завърта и пак става простотия до шия.
с две думи - Всичко е в нашите ръце, в нашата воля, в нашата култура - на всеки един по отделно.
цитирай
19. mrazekoff - Трудно е, но
04.02.2011 23:23
smile999 написа:
Не мисля, че си е заминало, или, че си заминава всичко българско!Гордея се, че съм българка, гордея се, че децата ми, снахите ми, дори мъничките ми внучета танцуват и пеят песни и танци от нашият фолклор!
А този промлем, за който казвате, не знам и не се учудвам.И не е само това, и с поезията и прозата, и още много, много неща се гледа по този начин.В тази държава в момента политиката и цялата система е гнила.Средства за култура НЯМА!Това е истината!


ако я няма културата, изкуството , образованието ще стане още по-трудно....
Какво идва след нас?
Колко младежи не ходят на училище, колко от тях са неграмотни колко не се интересуват от изкуство (а само от чалга), колко от тях владеят правилния български език и още много колко......
Като им вземеш на тези и възможността да видят нещо красиво , то тни ги обричаш на мизерно, безпросветно съществуване.
Благодаря ти за посещението и коментара!
Хубави почивни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
20. анонимен - поредната простотия
05.02.2011 02:30
това се иска - да бъдем обезличени като нация
българина все още играе хоро на всеки купон - след рока, диското даже и след хауса
чалгата не я броя - тя си върви с виното, за съжаление стана начин на мислене
такъв е живота - леелем само по изгубеното
учете децата си - там е спасението
заинтигувайте ги, покажете им красивото, закачката, интересното- с моите успях опитайте и вие с вашите!!!
цитирай
21. swanlake - Не смея да давам мнение отдалече, но ...
05.02.2011 06:35
Не смея да давам мнение отдалече,но нещо нечитаво витае в атмосферата. Нещо дълбоко лишено от душа и човещина.
цитирай
22. анонимен - Жалко
05.02.2011 08:46
За жалост това е самата истина, мазните хартийки наречени пари ще погубят не само фолклора, а и света.
цитирай
23. tota - Стефане, засрами ни!!
05.02.2011 10:08
Готвех да пусна и аз постинг за ансамбъл "Тракия". И мен ме боли за решението на община Пловдив.
Поздрав за постинга! Дано написаното от теб достигне до хората останали без душа, които късат българското!
" Народ без култура, без традиции е дърво без корени, няма бъдеще.... Един ансамбъл си отива – горчивината остава....

Какво ще е утре? Кой ще е следващия в нашия алчен поход към унищожаването на НАШАТА КУЛТУРА?




Хора, моля Ви не позволявайте това да стане, не се отказвайте от истинското БЪЛГАРСКО ИЗКУСТВО, за сметка на някой мазен , спестен лев, защото връщане назад няма!!!!!

Не позволявайте да погине БЪЛГАРСКАТА КУЛТУРА, БЪЛГАРСКИТЕ ТРАДИЦИИ, БЪЛГАРСКИЯ ФОЛКЛОР....




Моля Ви, в безсилието си Ви моля, защото не искам да си отиде духът на народа, защото обичам моята


БЪЛГАРИЯ!!!!!"
цитирай
24. анонимен - Passing By
05.02.2011 10:28
Да така е но.....

пътят е наван.....

а след време чуженци ще идват да ни учат на собствените ни танци.....

......
















































































































































































































































































цитирай
25. jesusbg - Перефраза по Радой Ралин
05.02.2011 10:38
(За съжаление, още по-актуален)

"Дебел търбух, за култура глух"
цитирай
26. despinida - Вярвам в силата на българския дух!
05.02.2011 11:05
Самобитният ни фолклор е удържал на 5-вековното турско робство, та един мандат на Бойко ли няма да удържи....
цитирай
27. pevetsa - И моето сърце е свито Приятелю, но ...
05.02.2011 12:18
И моето сърце е свито Приятелю, но зная, че никой не ще може да откъсне фолклора от сърцата ни!
цитирай
28. veninski - Напълно те подкрепям, приятелю!
05.02.2011 13:14
Напълно те подкрепям, приятелю!
цитирай
29. blagovestie - Тъжно...
05.02.2011 13:26
Съвсем няма да има какво да оставим на децата ни.
Всичко ще им оберем и разрушим. Та чак до корените. До безпътие.
И дори не става постепенно, а по доста начини и твърде бързо...
цитирай
30. mamas - Надявам се да не се случи.
05.02.2011 15:03
Поздравления за позицията, напълно те подкрепям!
цитирай
31. dimona - Напълно те подкрепям !!!
05.02.2011 15:47
Докъде стигнахме - чалга култура , чалга живот !
Нима сме толкова безсилни да съхраним бългащината ...
Чужденците се научиха да пеят български народни песни и да тропат българските хора , а ние ликвидираме театри , национални танцови ансамбли ...
С Р А М О Т А !!!
цитирай
32. boliarkabg - НЯМА ЛИ КОЙ????
05.02.2011 16:50
да направи второ Възраждане, второ Априлско въстание, второ Съединение,де ги българските мъже, които го могат, не стига ли вече-21 години, не е ли време да се анмерят люде? Мисля,че е време, все повече стават издевателствата!!!!
цитирай
33. sparotok - ужас
05.02.2011 17:52
Ужас, и мене ме стисна за гърлото тази новина, съществото, което е взело решението за закриването на ансамбъл Тракия в никакъв случай не може да е българин!
Как не се наситиха!!!!!!
цитирай
34. desozz - Споко
05.02.2011 18:18
Идат избори.След тях отново ще има пари за ансамбъла.Сега си заделят за реклама. Най лесното е да вземеш и малкото което си заделил за културата и да го пръснеш за кебапчета и бира на определени хора.Те така и няма да се усети липсата на малкото. Пък и на кого ли вече му пука за културата.
Да ама не/казваше Бучаров/ . Все още има хора които ги боли за културата.
цитирай
35. magnoliya - Не е за вярване!
05.02.2011 19:45
Напълно подкрепям написаното в постинга и мненията на коментиралите преди мен! Дано висшестоящите се осъзнаят и да не се стигне до закриване! Явно някои българи не могат да оценят това, с което се представяме пред целия свят!
цитирай
36. lotos16 - Подкрепям те, Стефане!
05.02.2011 20:17
Поздравления за позицията!
Днешните политици са се заели да унищожат образованието, културата и българските традиции. Нещо, което е създавано и градено с години, с лека ръка му се слага кръст. Бих подкрепила ансамбъл "Тракия", така както съм изразила подкрепата си за Пловдивската опера и за Плевенската филхармония. Някой май се опитва да смаже културните институции из цялата страна.
цитирай
37. vandela007 - .
05.02.2011 21:53
Преди да напиша коментар, изчетох всички преди мен. Просто няма какво да добавя. Радвам се, че има толкова положителни оценки за ансамбъла, толкова подкрепа за българския фолклор и толкова негодувание към бездушието на "управляващите".
Преди известно време подкрепих във Фейсбук Плевенската филхармония. (И до днес получавам покани за техни концерти, нищо, че живея на село, на стотици километри от Плевен...)
Всячески бих подкрепила и ансамбъл "Тракия". И вярвам, че ще оцелеят, лудост е да ги закрият!
Поздрави)
цитирай
38. meiia - Пиша така, чрез цитат, защото ми се губи полето за отзиви...
06.02.2011 12:22
misteria1 написа:
Какво ще е утре? Народ без култура, без традиции жалко,много жалко.........


Как се помага тук и сега?! Как? Нали виждаш, че режат всичко до корен!
цитирай
39. анонимен - drag
07.02.2011 22:36
pozdravi za hubavia posting.strashno e,4e istinskata kultura v balgaria ia unishtojavat.kakvo da kaja... i v moai roden grad silistra zakriha teatara.sramota.edin folklor,edin teatar se zakrivat kakbo shte ostane ot nas.shtom na balgarskoto u4ilishte posegnaha kakvo da kajem za ostanaloto.kade otivame s 4algata i prostotiata, koito ni zalivat. sami sme si vinovni.dadohme pat na groznoto i razruhata i sega berem gor4ivi plodove.s pozdravi: drag
цитирай
40. mrazekoff - Приятели, благодаря ви за думите
09.02.2011 07:54
с които ме подкрепяте в този постинг.
Съгласен съм с всички ваши коментари, защото те показват, че има хора, които да милеят за българското.
За мене е важна не само за съдбата на този ансамбъл, но и за последната танцова трупа в последното българско село.
Намират се оправдания за закриване, унищожаване на една културна интитуция (независимо каква е тя), но не се намират начини да се създава нещо ново, красиво, което да възпитава младите в добродетели.
Кога българина ще направи нещо така от себе си без пари , без да търси облага?
Нима преди много години някой е карал насила и е плащал на музикантите от селцата да свирят на мегдана на празник, пък и всяка неделя?????
Нима някой е плащал на момите и ергените да вият хора?????
Сега, когато културата е скъпо платено удоволствие е необходимо да се помисли за осигуряване на средства. Небива всяка година да се поставя този проблем.
Мисълта за закриване на културно средище небива дори и да припарва в главите ни, защото това е гибел.
Достатъчно сме губили.
В един коментар прочетох, че сега е по-лошо отколкото през турско-
Така е, тогава са се създавали читалища , килийни училища, просветни дружества. Тогава са се създали школи в живописта, иконописта, дърворезбарските школи, школи по килимарство и керамика и още др.
Сега, когато ние с гордост изтъкваме тези постижения на нашите деди, закриваме тези традиции и вървим по пътя на опростачването - маанета, чалга, графити по фасадите на най-красивите ни сгради.
Този вик беше за всичко това, което загива и както казва един коментиращ не е виновен този, който руши, а този, който гледа безучастно.
Ще продължаваме ли да гледаме безучастно????????????????
Зависи от нас......
Желая ви на всички вас, мои приятели, хубави дни изпълнени с хармония!!!!
Р.С.
Извинявам ви се, че неможах да отговоря на всеки един от вас в коментар, но имах и продължавам да имам проблем с компютъра.
цитирай
41. zvezdichka - Любовта ти към
09.02.2011 19:05
нашия фолклор не може да те направи безучастен и затова мъката от безхаберието е голяма... И наистина е болка, когато някой не може да оцени това богатство, което имаме, което е преминало през вековете и ни е съхранило като същност, като българи. Защото въпреки, че животът навремето е бил по-тежък и по-сложен хората са се събирали и са се веселили. А ние май сме забравили за това или по точно сме го загърбили, търсейки да запълваме празнините с други неща, които не насищат с истинска радост душите ни.
Ако няма обич в сърцата ни към нашето, родното, самобитното, то в какво се превръщаме ние тогава, а и децата, които в днешно време не са закърмени с българския фолклор, а с чалгата, която е модерна и блудкава, но и ценностната система, която сее между детските души е пагубна ...
цитирай
42. mrazekoff - Благодаря ти, Цанке,
09.02.2011 19:32
zvezdichka написа:
нашия фолклор не може да те направи безучастен и затова мъката от безхаберието е голяма... И наистина е болка, когато някой не може да оцени това богатство, което имаме, което е преминало през вековете и ни е съхранило като същност, като българи. Защото въпреки, че животът навремето е бил по-тежък и по-сложен хората са се събирали и са се веселили. А ние май сме забравили за това или по точно сме го загърбили, търсейки да запълваме празнините с други неща, които не насищат с истинска радост душите ни.
Ако няма обич в сърцата ни към нашето, родното, самобитното, то в какво се превръщаме ние тогава, а и децата, които в днешно време не са закърмени с българския фолклор, а с чалгата, която е модерна и блудкава, но и ценностната система, която сее между детските души е пагубна ...


за коментара.
Напълно съм съгласен с него. Тази вечер говорих с един човек на 86-87 години...
Стана въпрос за това, че се е изгубила тази човещина в отношенията между хората. Каза ми колко са били задружни преди години и въпреки, че пак е имало трудности никой не се е чувствал сам...
Сега всичко е друго .... Играем играта един срещу всички и всеки срещу всеки.....
Да бъдеш човек в днешно време е много, много трудно, просто не си модерен....
Толкова ли е трудно човек да направи нещо добро????
Изглежда, че в днешно време това е най-трудното...
Пожелавам ви скорошно посрещане на баба Марта!!!!
цитирай
43. anastasiia - Поздравявам те за този постинг!
09.02.2011 20:13
Разбира се, че трябва да имаме позиция и да я отстояваме, особено щом става въпрос за нещо толкова българско, родно...
Аз самата съм много съпричастна, защото се познавам с танцьорите, с оркестъра, с певиците, с проф. Даниела Дженева... Даниела, която толкова достойно продължава традициите..., продължава пътя на своя баща, проф. Кирил Дженев...
А когато става въпрос за партийни "престрелки" в Общинския съвет, някак си е още по-унизително... Не може въпроси, свързани с културата, както е в случая - гласуване на необходимия бюджет, за да го има ансамбъл "Тракия", да бъдат решавани на основата на партийни пристрастия и съкращаването на ансамбъла едва ли не да бъде като наказателен вот... За съжаление, точно това се случва в Пловдивския общински съвет...
Но ансамбълът ще го има!!! Ще има ново прегласуване за ансамбъл "Тракия" другата седмица на сесията на Общинския съвет. И ще се приеме необходимия бюджет... Именно защото се "зашумя" по този въпрос! Именно защото има хора като теб...
Благодаря ти...
цитирай
44. mrazekoff - Ася, каквото и да стане,
09.02.2011 21:22
anastasiia написа:
Разбира се, че трябва да имаме позиция и да я отстояваме, особено щом става въпрос за нещо толкова българско, родно...
Аз самата съм много съпричастна, защото се познавам с танцьорите, с оркестъра, с певиците, с проф. Даниела Дженева... Даниела, която толкова достойно продължава традициите..., продължава пътя на своя баща, проф. Кирил Дженев...
А когато става въпрос за партийни "престрелки" в Общинския съвет, някак си е още по-унизително... Не може въпроси, свързани с културата, както е в случая - гласуване на необходимия бюджет, за да го има ансамбъл "Тракия", да бъдат решавани на основата на партийни пристрастия и съкращаването на ансамбъла едва ли не да бъде като наказателен вот... За съжаление, точно това се случва в Пловдивския общински съвет...
Но ансамбълът ще го има!!! Ще има ново прегласуване за ансамбъл "Тракия" другата седмица на сесията на Общинския съвет. И ще се приеме необходимия бюджет... Именно защото се "зашумя" по този въпрос! Именно защото има хора като теб...
Благодаря ти...


дори и да се прегласува и запази ансамбъла това не ме топли нищо, защото, ако не е днес, то ще е утре закриването и ако не ансамбъл Тракия, то друг някой състав....
Остава болката...
Щом има някаква тенденция към отчуждаване от традициите, от духовността, то тя ще продължи, а ние трябва да се борим, защото преди години хората са създали тази българска красота, а ние остава само да я поддържаме....
И ако и това неможем да направим, значи нищо не става от нас.
Бях длъжен да надигна глас, не защото ме е изпитвал проф. Дженев преди много време , не защото се познавах с танцьори от ансамбъла, но главно поради посочените по горе причини.
Благодаря ти за коментара.
Желая ти всичко най-добро!!!!
цитирай
45. martiniki - тук ансамбъл Загоре
12.02.2011 07:27
мина по този път, но още се радваме на изпълненията им, мисля си, че докато има хора, които тези живи фолклорни факли топлят, които имат нужда от техните искри, те ще горят танцувайки
цитирай
46. mrazekoff - Дора, ще започна отдалече.....
12.02.2011 09:55
Ако един организъм боледува за неговото излекуване се започва от причините , които са предизвикали тази болест. Във всички случаи това са проблеми с енергийната същност, полевата форма, астрална, ментална обвивка, но всичко това е накратко казано - душата. От там започва болестта, от там започват проблемите....
Отделните хора, общности и държави са единни форми и това, което важи за един индивид се отнася до общността като цяло.
Начина на лечение и при обществото е същият - започва се от душата - духовността, а това са - училище, семейство (възпитание), читалища, книги, театър, изобразителни изкуства....
От тук започва всичко - традиции, история, фолклор, култура са пряко свързани и тяхното унищожение предизвиква болест в обществото, която може да нанесе огромни щети.
Мисля, че първо е духът, а много след това и тяло (за обществото), а това означава, че първо е необходимо да поддържаме духът си (на държавата и обществото), а от там идва и останалото.
Хубави почивни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
47. анонимен - vupros
21.02.2011 02:45
v koi krai n abg-plovdivskia li igraiat po tozi nachin mujete.az sum ot plevenskia pri nas ne se potupvat po tsurvulite.ot mnogo tvorchestvo na horeografi veche se oburkah koia e bash bulgarskata igra.
цитирай
48. mrazekoff - Ето и малко разяснения:
21.02.2011 21:26
анонимен написа:
v koi krai n abg-plovdivskia li igraiat po tozi nachin mujete.az sum ot plevenskia pri nas ne se potupvat po tsurvulite.ot mnogo tvorchestvo na horeografi veche se oburkah koia e bash bulgarskata igra.


Танцът, който се вижда като изпълнение е авторска разработка на проф. Кирил Дженев (Бог да го прости!) и се казва тракийски танц. Характерен е за Източна Тракия, като в него се включва изпълнения на няколко танца и е така наречена - танцова сюита.
Разбира се, че движенията са стилизирани (осъвременени, изчистени) за да има по-добра визуалност на сцената, като по този начин се доближават до другите видове сценични изкуства (театър, балет и др).
На въпроса Ви дали така се играе в Пловдив?
- Съвсем не, защото Пловдив се намира в Западна Тракия, където са характерни кривите хора и хората с дългите музикални размери (тактове) като Бучимиш, Седи Донка и др.
И още нещо: Има огромна разлика от танцуването като традиция и танцовите движения в съвременните постановки.
Що се отнася до Певенския край, който е в Северняшката етнографска област (белодрешковската), то там танците са коренно различни и като музикално звучене и като начин на изпълнение.
Ще спомена, че богатството на българския танцов фолклор е огромно. Има места в България, които, въпреки че са съседни се отличават от коренно различен начин на танцуване.
Последната фраза от въпроса Ви, за "БАШ БЪЛГАРСКАТА ИГРА" , то такава няма, защото всеки край може да претендира, че именно неговата игра е такава.
При създаването на едно художествено произведение авторите хореографи наблягат повече на сценичността, отколкото на съвпадението с автентичния образец на хорото (играта), защото много пъти танцът, който се вижда на сцената е съвкупност от много движения взети от различни краища на дадена фолклорна област.
Благодаря, за коментара, спокойна и успешна седмица пожелавам!!!!
цитирай
49. анонимен - sega se poiavi vuzmojnostta za komentar i si go kopnah ot predishni aposting
23.02.2011 22:56
. анонимен - eeeeeeeeee
22:52 za purvi put mi se sluchva sled komentarite v postinga da niama miasto za nov za tova sum v predishnia s komentara si vupros.az sum lubitel,na natsionalnite-narodni-tantsi i pesni,no da sa avtentichni po sudurjania melodia i izpulnenie do narodnoto.che to tozi ansambul trakia napravo si e izpachil vsichko.obuvkite razlichni shevitsite razlichni che i igrata razlichna.mojesh da si pomislish,che gledsh nachenki na step tants ruski chastushki polki i kazachotsi.toi mai napravo si e predal bulgarshtinata sam.цитирай
цитирай
50. анонимен - blagodara
23.02.2011 23:02
za podrobnia otgovor.i vse pak kolkoto i azlichni da si prilichat a horeografite s tazi stzenichnost izmestvat mnogo vstrani igrata.gledala sum rodopski pirinski i na festivalnite mesta sred prirodata izpulnenia ot razlichni kraishta.vsichkite si imat niakakvo obshto neshto koeto gi obediniava kato bulgarski.krasivi sa mujete s tsurvulite gegite i podvikvaniata viarno ne sa teatralno stzenichni ama sa bulgarski avtentichni.
цитирай
51. mrazekoff - Анонимен, бих искал да ти отговоря с цял един постинг на
24.02.2011 14:54
анонимен написа:
. анонимен - eeeeeeeeee
22:52 za purvi put mi se sluchva sled komentarite v postinga da niama miasto za nov za tova sum v predishnia s komentara si vupros.az sum lubitel,na natsionalnite-narodni-tantsi i pesni,no da sa avtentichni po sudurjania melodia i izpulnenie do narodnoto.che to tozi ansambul trakia napravo si e izpachil vsichko.obuvkite razlichni shevitsite razlichni che i igrata razlichna.mojesh da si pomislish,che gledsh nachenki na step tants ruski chastushki polki i kazachotsi.toi mai napravo si e predal bulgarshtinata sam.цитирай


запитването, но се страхувам, че пак няма да се съгласиш с това, което ще кажа.
Тук става въпрос за музикално-сценично изкуство и за стилизираното му представяне. Костюми, музика, песни и танци са в една единна хармония, която се поднася на публиката.
Единството, което ги свързва е стилът на българския фолклор, а в случая от една етнографска област - тракийската.
Що се отнася до "наченки на степ" - това съвсем не е вярно, защото това движение на мъжете се казва "трополи" и е характерно за танца "Чапраз" - мъжки танц от Сливенско , Ямболско и Старозагорско.
За частушки и казачоци, пък неможе и да се мисли, защото стилът на български и руските танци е коренно различен и всяко едно движение от едните е абсолютно обратно на движението при дугите танци.
Тук казвам само някои неща. Иска ми се да посветя цял един постинг на тази тема , за да обясня всъщност какво представлява обработения фолклор и представянето му на сцена, а така също и как започва създаването на едно такова произведение.
За изворния фолклор - фестивалите в Копривщица, Рожен, Златна гъдулка-Русе и др. нещата са коренно различни - там се представя всяко едно населено място с традициите и изпълнението идващо от векове, но при ансамблите е съвсем друго.
Спирам до тук, ще се постарая да направя нещо по въпроса.
Хубав ден ти пожелавам!!!!
цитирай
52. mrazekoff - Наистина ще се наложи да направя разяснения
24.02.2011 15:00
анонимен написа:
za podrobnia otgovor.i vse pak kolkoto i azlichni da si prilichat a horeografite s tazi stzenichnost izmestvat mnogo vstrani igrata.gledala sum rodopski pirinski i na festivalnite mesta sred prirodata izpulnenia ot razlichni kraishta.vsichkite si imat niakakvo obshto neshto koeto gi obediniava kato bulgarski.krasivi sa mujete s tsurvulite gegite i podvikvaniata viarno ne sa teatralno stzenichni ama sa bulgarski avtentichni.


по въпроса за изворния и преработения фолклор, представянето му и характерни особености на танците, песните и мелодиите.
Темата е огромна, защото много е богат българския фолклор и може само да бъде представен като цяло, без да се спирам върху всяка една област или район.
Благодаря, за коментара!
Пожелавам спокоен и успешен ден!!!!
цитирай
53. tskostov - Да така е но. . . . . пътят е наван. . . . . ...
26.02.2011 13:05
анонимен написа:
Да така е но.....

пътят е наван.....

а след време чуженци ще идват да ни учат на собствените ни танци.....



Колегата, написал този коментар просто не знае, колко е прав! Само за пример - в САЩ - Чикаго има една единствена школа за български фолклор (предполагам само танци) и тази школа се води от японец... Няма нищо лошо, но все пак това е Българско и трябва българи да го популяризират ... Аз съм танцьор в Ансамбъл "Тракия" и просто хората не знаят, колко труд и пот се хвърля за красивия вид на един танц, прекрасното звучене на една многогласна песен или някое музикално парче... За един едночасов концерт се работи с месеци, за да е във вида, в който го вижда публиката! Но това публиката не трябва да го мисли! Хората трябва, като отидат, да седнат в голямата тъмна зала, един или два часа, да забравят проблемите на ежедневието, да се опуснат напълно и да се наслаждават на красотата! А за артистите няма по-голяма отплата от аплодисментите... Който не е изпитал удоволствието от сцената, не може да го разбере... Това е магия и хората трябва да знаят, че артистите са най-благодарни на признателността на публиката си!!! Благодарим от сърце :)
цитирай
54. mrazekoff - Фолклора, истинския се прави от българи.....
26.02.2011 22:43
tskostov написа:
анонимен написа:
Да така е но.....

пътят е наван.....

а след време чуженци ще идват да ни учат на собствените ни танци.....



Колегата, написал този коментар просто не знае, колко е прав! Само за пример - в САЩ - Чикаго има една единствена школа за български фолклор (предполагам само танци) и тази школа се води от японец... Няма нищо лошо, но все пак това е Българско и трябва българи да го популяризират ... Аз съм танцьор в Ансамбъл "Тракия" и просто хората не знаят, колко труд и пот се хвърля за красивия вид на един танц, прекрасното звучене на една многогласна песен или някое музикално парче... За един едночасов концерт се работи с месеци, за да е във вида, в който го вижда публиката! Но това публиката не трябва да го мисли! Хората трябва, като отидат, да седнат в голямата тъмна зала, един или два часа, да забравят проблемите на ежедневието, да се опуснат напълно и да се наслаждават на красотата! А за артистите няма по-голяма отплата от аплодисментите... Който не е изпитал удоволствието от сцената, не може да го разбере... Това е магия и хората трябва да знаят, че артистите са най-благодарни на признателността на публиката си!!! Благодарим от сърце :)


Имал съм възможност да уча с чужденци български народни танци (две американки). Случаят ме срещна на едно турне и с един японец, който е учил нашите танци (прекрасен танцьор - попиваше като робот всяко движение), но истината е, че духът го нямаше.
При нас от издирването на фолклора (експедицията), систематизирането на отделните особености на дадена област, намирането на подходящата музика или песен, съставянето на всеки танц, или постановка с отделните му части..... до окончателното му завършване е дълъг процес и в него присъства много дух, какъвто едва ли може да има един чужденец, израсъл в друга обстановка.
Има прекрасни ансамбли с великолепна техника, но духът на представянето липсва....
Благодаря, за коментара с пожелания, за много успехи !!!!
цитирай
55. анонимен - izvun vashite temi vuv vashia postihg vi poseshtavam
03.03.2011 04:25
iskam da popitam naistina li shte pravite kamenni hromeli?kolko hste struva edno takova udovolstvie?i az iskam da znaia ot kakvo e brashnoto s koeto si pravia hliaba .nne sum ubedena che organika brashno ne e ot furajno surno.
цитирай
56. mrazekoff - Да отговоря на зададения въпрос....
03.03.2011 12:14
анонимен написа:
iskam da popitam naistina li shte pravite kamenni hromeli?kolko hste struva edno takova udovolstvie?i az iskam da znaia ot kakvo e brashnoto s koeto si pravia hliaba .nne sum ubedena che organika brashno ne e ot furajno surno.


Говорихме с моя приятел Иво, но само като една идея. Имам възможност да направя такива хромели, но никога не съм разглеждал това пособие, останало от миналото, за да знам колко труд е необходим и затова немога да кажа и колко ще струва.
По въпроса за зърното и брашното съм абсолютен лаик (просто нищо не знам по въпроса).
Моята сила е в изработването на каменното пособие. Предполагам, че след време ще обсъдим с Иво (и ще опитаме да направим хромелите и изпичането на хляб) всичко по този въпрос.
Мисля, че ще е по-добре да следиш в неговия блог това, което сме направили - той ще го публикува в отделен постинг.
Благодаря, за коментара - хубав празничен ден ти пожелавам!!!!
цитирай
57. анонимен - Za ansambul Trakiq- rosimilanova
03.03.2011 22:03
kakvo shte e utre- utre shte e tova,koeto nie pozvolihme da ostane ot nas samite...V skoro vreme moge i Bulgariq da izchezne .To kakto e trugnalo vsicki bqgat navun ,a tam e takava ludnica,che ne osuznavame sobstvenoto si unishtogenie...Dano v skoro vreme se osuznaem i vzemem v ruce.Kakvo li ne unishtogihme...
цитирай
58. анонимен - blagodaria
03.03.2011 23:44
shte sledia.dano se osushtestvi po skoro tova nachinanie .
цитирай
59. mrazekoff - rosimilanova, мисля, че с този материал се поразбутаха нещата
08.03.2011 09:57
анонимен написа:
kakvo shte e utre- utre shte e tova,koeto nie pozvolihme da ostane ot nas samite...V skoro vreme moge i Bulgariq da izchezne .To kakto e trugnalo vsicki bqgat navun ,a tam e takava ludnica,che ne osuznavame sobstvenoto si unishtogenie...Dano v skoro vreme se osuznaem i vzemem v ruce.Kakvo li ne unishtogihme...


и може да се стигне да някакъв положителен резултат на първо време, но е необходима борба и натиск върху институциите.
Бързо посрещане на Пролетта ти пожелавам!!!!
цитирай
60. mrazekoff - Анонимен, предполагам, че
08.03.2011 09:59
анонимен написа:
shte sledia.dano se osushtestvi po skoro tova nachinanie .

като се поопрови времето ще направим нещо с Иво (whitepigeon), но за всеки случай следи новините в неговия блог, защото той ще отрази резултатите!
цитирай
61. анонимен - Браво, приятелю!
09.03.2011 10:35
Постингът ти е достоен за медиите! Моля, ако има такава възможност да им разрешиш да го поместят. И дано да размислят общинари и тем подобни властимащи! Eliass
цитирай
62. mrazekoff - Ели, благодаря,
09.03.2011 14:03
анонимен написа:
Постингът ти е достоен за медиите! Моля, ако има такава възможност да им разрешиш да го поместят. И дано да размислят общинари и тем подобни властимащи! Eliass


за хубавите думи в коментара ти. Имаше във Фейсбук едно наговаряне от танцьори от ВТУ и подписка за спасяването на ансамбъла. Аз не се включих, но постигнах много повече. Сега за този проблем занят навсякъде, в Европа, Сащ и на други континети. Вече има подхванати инициативи. Пуснах в електронната поща на кмета на Пловдив линк към моя постинг. (една позната -водеща в Пловдивска телевизия ми го даде).
Сега ще чакаме за резултата, но както казах и преди и на други места - няма да се отказваме, защото проблема не е само ансамбъл Тракия. Проблема е в запазването на българската култура.
Благодаря, за коментара ти, пожелавам ти хубави моменти в посрещането на Пролетта!!!!
цитирай
63. panazea - Стефане , ще дам линк във фейса !
10.03.2011 11:51
Трябва да се направи и група , за защита на българщината .
цитирай
64. mrazekoff - Тони, ще чакам да ми пусниш
10.03.2011 12:02
panazea написа:
Трябва да се направи и група , за защита на българщината .


тогава един линк.
цитирай
65. panazea - Ето линк :
10.03.2011 18:57
http://www.causes.com/causes/571630
цитирай
66. mrazekoff - Благодаря, Тони!
10.03.2011 19:28
panazea написа:
http://www.causes.com/causes/571630


Дано нещо се промени....
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1898760
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53112
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930