Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2010 19:37 - "Вихърът на времето" - сън, фантазия, действителност
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 32956 Коментари: 82 Гласове:
35

Последна промяна: 09.01.2018 07:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Растеше някъде в безкрая Дървото на Живота

и имаше то,  два клона само – млад и много стар

                       image 


От младият струеше сила, могъщество и красота

хармония, изящество и песен

възпяваха Живота с пълен глас

                       image
 

От клона кротко падаха надолу гирляндите на славата

красота в безкрая, хармония и младост

излизаха от тоз Божествен клон


                        image


 Наоколо пък топки  –   едничка форма

символът на Бога – единството в хармония една


 image



image


Но, имаше дървото втори клон,

клон стар, преминал сам през времето и

имаше той много разклонения


                        image



image


Превратностите на съдбата

обвиваха те всичко покрай него,

над тях се плискаха вълните на забравата,

на спомени предишни

image




                 image                                                                                              
               
                А, пък отдолу лежеше рог на изобилие
 без дарове, запушен от превратностите на съдбата


                 image

             


 image


Наблизо беше вихърът на страстите

съмнението, подлост и печал въртяха се в безкраен кръговрат


 

Така стояха тихо, тез двата клона

на Дървото на Живота – на нашият единствений живот


 

Накрая на върха  тез двата клона

завършваха с два  лика - символи 


image 


Единият – момиче младо и невинно,

а другият - старица немощна в печал


 image


Момичето се рее в небесата в мечти,

във радост и любов

старицата – забила своя поглед

в очакване на своята съдба


 image




image


Под тях, пък символ на живота -

разпукано яйце едно....

                         image  
 


Девойката щастлива излиза тя от него

пред ней е този цял живот

Старицата, пък плахо гледа в него

за нея то е кат отворен гроб....


 image


А, най-отдолу там в основите

лежеше тихо времето

със двете свои части Ин и Ян

и кротко наблюдава сцената


 

И тук отново бяха сферите

символът на Бога - единството,

началото и края


 

Начало, растеж, развитие и апогей

Сила, величие, пропадане и край


 

Така редуваха се тези две превратности

в един безкраен кръговрат


 

Отнякъде звучаха думите в главите ни,

че времето е в нас и ние сме във времето

то нас обръща, ние него пък въртим

(В.Левски)

 

Панта рей“ - всичко си тече

и всичко се променя

Това е той, животът наш

начало и безкрай,

безкрая и........ начало......


 

Вихърът на времето върти ни нас

в безкраен кръговрат

и само Бог чертае този път....

път във живота и във

вечността.......


image



image



image



image





Композиция
"Вихърът на времето"
изработил 
Стефан Тодоров Мръзеков
Червена Вода 
26 Октомври 2010 година











 



Гласувай:
35



1. swanlake - Ето значи къде си се губил толкова ...
27.10.2010 19:46
Ето значи къде си се губил толкова дълго! Струвало си е усилията-прекрасна композиция си сътворил!
цитирай
2. mrazekoff - Благодаря ти, Светлана
27.10.2010 20:00
swanlake написа:
Ето значи къде си се губил толкова дълго! Струвало си е усилията-прекрасна композиция си сътворил!

за посещението и за коментара.
Желая ти прекрасни дни - дни на есента (като сезон) и много, много щастие!!!!
цитирай
3. ufff - Почитания, майсторе!
27.10.2010 20:19
Почитания, майсторе!
цитирай
4. sparotok - красива работа
27.10.2010 20:28
Красива работа, добре изпипана, много ми хареса!
Аз работя само с бронз и дърво, камъка го оставям за истинските майстори...
Поздрави!
цитирай
5. whitepigeon - Стефко
27.10.2010 20:30
И скулптурата и символиката и текста са изключително силни! Огромен потенциал и заряд има и в трите. Някой ще бъдат силно докоснати, други няма да я разберат.
Поздравления от мен, защото си концентрирал много.... в едно.. :-)
цитирай
6. razkazvachka - Страхотно! Майсторе - вчера ти е било Ден!
27.10.2010 20:46
А ти ни подаряваш прекрасен дар - и с поетично тълкувание - като заклинание на вещер - звучало ти е в звъна на инструментите, с които си изваял статуята...
Поздравления! Жив и здрав да си и някой ден да си имаме щемпел или знак на славата, изработен от теб!
цитирай
7. razkazvachka - Не се стърпях - пак го разгледах - ажурен е!
27.10.2010 20:50
Перфектен - от всички страни!

цитирай
8. tili - Оооо!!! Аз дори не мога
27.10.2010 21:01
да коментирам това! Поклон на автора !!!
цитирай
9. mrazekoff - Станка, благодаря ти , за думите,
27.10.2010 21:03
ufff написа:
Почитания, майсторе!

по повод на това, което съм направил.
Хубава вечер ти желая!!!!
цитирай
10. mrazekoff - Павел, той камъка е лесен за работа....
27.10.2010 21:06
sparotok написа:
Красива работа, добре изпипана, много ми хареса!
Аз работя само с бронз и дърво, камъка го оставям за истинските майстори...
Поздрави!


Преди години работех дърво, но при камъка е по-лесно - няма жили, че да върви длетото по жилите, пък и като работиш - става много бавно и има време да медитираш и да си мислиш по различни теми...
Приятна вечер ти желая!!!!
цитирай
11. mileidi46 - !!!!
27.10.2010 21:37
Osven da te privetstvam i aplaudiram ni6to drugo neznam kakvo da kaja!!
Kakvoto i da kaja ..6te zvu4i kato kli6e...a fakta,4e si vlojil tuk du6ata si,kato sun,kato fantaziq i deistvitelnost..zaslujavat edinstveno admirazii!!
Bravo!!
цитирай
12. mrazekoff - Иво,
27.10.2010 21:49
whitepigeon написа:
И скулптурата и символиката и текста са изключително силни! Огромен потенциал и заряд има и в трите. Някой ще бъдат силно докоснати, други няма да я разберат.
Поздравления от мен, защото си концентрирал много.... в едно.. :-)


Абсолютно си прав, защото досега контактувах с тези, които неможеха (колкото и да се стараят) да я разберат. Понеже картина и скулптура не се обясняват (тях ги тълкуват тези, които немогат да правят нищо, а само да говорят - критиците), аз престъпих това правило, и не само като оправдание от моя страна да звучи, а като текст, дошъл ми преди два дни в присъница много рано сутринта - станах и го записах на лист.
После го приложих, като тект и то стана като обяснение към работата ми.
Нека този текст не се тълкува като оправдание от моя страна, а като втора работа - на човек, който има желание да се изрази и чрез слова....
Благодаря ти Иво, за посещението, за хубавия коментар!
Желая ви хубави есенни дни и доскорошни срещи!!!!
цитирай
13. yuliya2006 - ЕЙ, ПРИЯТЕЛЮ, ЩЕ МЕ ПОБЪРКАШ, ГЛ...
27.10.2010 21:57
ЕЙ, ПРИЯТЕЛЮ, ЩЕ МЕ ПОБЪРКАШ, ГЛЕДАМ..ГЛЕДАМ ТАЗИ КРАСОТА И СИ КАЗВАТ ТОЙ Е АВТОРА..ТОЙ И ПОЗНАХ КАКТО ВИНАГИ!

И СЕГА КЪДЕ ДА ГО СЛОЖА..РАЗБИРА СЕ ЗА ГРАДОВЕ И СЕЛА..ДАВАШ ЛИ ГО?

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
14. анонимен - Pozdravleniq!
27.10.2010 22:04
Savarshen si!Gordeq se,che sme priqteli ot mn. vreme!
цитирай
15. mileidi46 - Samsara!!..
27.10.2010 22:12
Krugovratut na jivota!!
Pro4etox i razbrax...4udoto ne e slu4aino!!
tova e vixurut na tvoq jivot ,koito e imal stoinost..!!
nakara me da razmi6lqvam..
цитирай
16. aqualia - Е, ти си истински артист!
27.10.2010 22:18
Да говориш с камъка и да го накараш сам да проговори, е наистина дарба! Поздравления!
цитирай
17. monaliza121 - Поздравления, Мръзеков!
27.10.2010 22:35
Силна поетика и в текста, и в идеята, и в реализацията й.
Почитания!
цитирай
18. kaprizna - Поздрави за това творение
27.10.2010 22:38
и поклон!
цитирай
19. mrazekoff - Ами приятелко, сега като....
27.10.2010 23:03
razkazvachka написа:
А ти ни подаряваш прекрасен дар - и с поетично тълкувание - като заклинание на вещер - звучало ти се в звъна на инструментите, с които си изваял статуята...
Поздравления! Жив и здрав да си и някой ден да си имаме щемпел или знак на славата, изработен от теб!


незнам как да ти отговоря на коментара....
Нали знаеш, че понякога думите свършват и, ако се напрегнеш да кажеш нещо повече ще направиш грешка....
Така съм и аз в момента, затова
Благодаря ти, за хубавия коментар - прекрасна вечер ти желая!!!!
цитирай
20. mrazekoff - И, пак ти отговарям....
27.10.2010 23:04
razkazvachka написа:
Перфектен - от всички страни!


Благодаря ти от сърце - приятна и красива да е вечерта ти!!!!
цитирай
21. mrazekoff - Лили, за знаеш само как се чувствам неудобно...
27.10.2010 23:07
tili написа:
да коментирам това! Поклон на автора !!!


сред толкова хвалби и хубави думи.....
Истината е , че аз не съм го направил - направили са го моите ръце и ум но някак си машинално , без да искам - сякаш невидима сила ме е напатствала....
Благодаря ти за хубавите думи - приятна да е вечерта ти!!!!
цитирай
22. mrazekoff - Благодаря ти Милейди,
27.10.2010 23:09
mileidi46 написа:
Osven da te privetstvam i aplaudiram ni6to drugo neznam kakvo da kaja!!
Kakvoto i da kaja ..6te zvu4i kato kli6e...a fakta,4e si vlojil tuk du6ata si,kato sun,kato fantaziq i deistvitelnost..zaslujavat edinstveno admirazii!!
Bravo!!


Всички ме хвалят за това, което представих тази вечер...
Дълго го пазих в тайна - най-накрая се получи - видя бял свят и сега вече е по-трудното - неудобството да съм в светлината на прожекторите....
Прекрасни дни ти желая на теб и на твоите близки!!!!
цитирай
23. mrazekoff - Юлия , разбира се, че ти давам разрешение....
27.10.2010 23:12
yuliya2006 написа:
ЕЙ, ПРИЯТЕЛЮ, ЩЕ МЕ ПОБЪРКАШ, ГЛЕДАМ..ГЛЕДАМ ТАЗИ КРАСОТА И СИ КАЗВАТ ТОЙ Е АВТОРА..ТОЙ И ПОЗНАХ КАКТО ВИНАГИ!

И СЕГА КЪДЕ ДА ГО СЛОЖА..РАЗБИРА СЕ ЗА ГРАДОВЕ И СЕЛА..ДАВАШ ЛИ ГО?

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ


Както винаги и сега ти разрешавам да ползваш това, което съм направил, стига да ти хареса, защото от толкова хубави думи започвам вече да се съмнявам в това , което съм направил.
Не съм свикнал на толкова похвали.....:))))
Благодаря ти , леко и красива вечер ти желая!!!!
цитирай
24. mrazekoff - Благодаря ти, анонимен за хубавите думи...
27.10.2010 23:14
анонимен написа:
Savarshen si!Gordeq se,che sme priqteli ot mn. vreme!


аз, се чувствам неудобно от толкова похвали, като че ли трябваше по-бавно да го пусна този постинг, защото похвалите ще са прекалено много:))))
Още веднъж ти благодаря, за хубавите думи и ти желая хубави есенни дни!!!!
цитирай
25. mrazekoff - Приятелко Милейди.....
27.10.2010 23:18
mileidi46 написа:
Krugovratut na jivota!!
Pro4etox i razbrax...4udoto ne e slu4aino!!
tova e vixurut na tvoq jivot ,koito e imal stoinost..!!
nakara me da razmi6lqvam..


Исках да покажа нещо съвсем обикновено с работата си , но нещата се обърнаха и придобиха много философски вид.
Да ти кажа, никак не върви на един селянин като мен да се прави на философ , но какво да се прави, като така се извъртяха нещата:))))))
Красиво да ти е !!!!
цитирай
26. mrazekoff - Лилия, работата с камъка не е само физически труд.....
27.10.2010 23:23
aqualia написа:
Да говориш с камъка и да го накараш сам да проговори, е наистина дарба! Поздравления!


Хиляди мисли и чувства минават през главата ми, докато съм съсредоточен в работата си....
Лошото е, че работех пред един ресторант, а от там се носеше една музика - хубава или сравнително добра до обяд и чалга - след обяд....
Незнам дали си представяш, как се съсредоточавам върху образите под звуците на тази музика.....
Захвърлях инструментите си, отчайвах се , нещо бушуваше в мен....
- Не, това не е творческа атмосфера, но какво да се прави?
Все пак издържах!!!!!
Хубава вечер от мен!!!!
цитирай
27. анонимен - Благодаря
27.10.2010 23:24
Благодаря за внушението,невероятно е!
цитирай
28. mrazekoff - Тинка, когато един човек пише толкова много за изкуството.....
27.10.2010 23:29
monaliza121 написа:
Силна поетика и в текста, и в идеята, и в реализацията й.
Почитания!


и каже такива хубави думи по мой адрес, имам чувството, че не става дума за мен, а за някой друг.
Винаги съм казвал, че Изкуството и Творчеството трябва да се пишат с главна буква , че аз не съм достоен за тях и немога дори и да бъда в тяхното подножие.
Работил съм с желание, но винаги съм се чувствал като чужд.
Можеби, защото не съм завършил някакво такова образование....
и все пак.... - продължавам, пък каквото ще да става:)))
Благодаря ти, за посещението и за коментара - хубава да е вечерта ти!!!!
цитирай
29. mrazekoff - Цвети , благодаря ти,
27.10.2010 23:32
kaprizna написа:
и поклон!


за посещението и коментара, нека да е приятна и красива тази вечер за теб!!!!
цитирай
30. mrazekoff - До анонимен: Благодаря , че така сте почувствали
27.10.2010 23:35
анонимен написа:
Благодаря за внушението,невероятно е!


текста и работата ми. Нали все пак трябваше да представя нещо - въпреки че такава работа не се обяснява (това правят критиците) , аз реших да го представя и като художествено произведение и в проза.
Благодаря , нека да е красива и спокойна вечерта ти!!!!
цитирай
31. mileidi46 - Krugovratut na jivota!! Pro4...
28.10.2010 00:33
mrazekoff написа:
mileidi46 написа:
Krugovratut na jivota!!
Pro4etox i razbrax...4udoto ne e slu4aino!!
tova e vixurut na tvoq jivot ,koito e imal stoinost..!!
nakara me da razmi6lqvam..


Исках да покажа нещо съвсем обикновено с работата си , но нещата се обърнаха и придобиха много философски вид.
Да ти кажа, никак не върви на един селянин като мен да се прави на философ , но какво да се прави, като така се извъртяха нещата:))))))
Красиво да ти е !!!!

Kogato talanta ne e dar ot boga...vseki moje da se pravi na kakvoto si iska..i pak da ne ostavi sleda..da ne dokosne ,dori i da e nai-golemita filosof,ili akademik..
tvoqta darba si e dar...i ti ne moje6 da q sloji6 v tezi relsi..v koito iska6!!Kazva6,,az ne sum zavur6il takova obrazovanie''..tq darbata nqma obrazovanie!!Ili q ima,ili q nqma--dori i pet universiteta da si zavur6il..
Ne se podzenqvai!!
цитирай
32. ivankalilova - Каквото и да кажа друго, ще бледнее. ...
28.10.2010 08:27
Каквото и да кажа друго , ще бледнее.........
Стискам ти ръка , майсторе !Поздравления!
цитирай
33. veninski - Поздрави и от мен, приятелю!
28.10.2010 09:32
Поздрави и от мен, приятелю!
цитирай
34. panazea - Великолепно е !
28.10.2010 09:51
Творецът в теб говори !
Съдба , превратности ,
животът и смъртта !
Преплетени със мъдростите вечни,
Кръговратът непрекъсващ ,
и нашият стремеж към Вечността !
цитирай
35. mmmmmmmmm - След всичко
28.10.2010 09:52
написано тук ми е трудно да добавя нещо ново.
Присъединявам се към казаното и добавям само ....
Поклон,Майсторе!
Да си жив и здрав и още много творби да ни покажеш!
Прегръщам те топло!:))
цитирай
36. sparotok - камък
28.10.2010 12:05
mrazekoff написа:
sparotok написа:
Красива работа, добре изпипана, много ми хареса!
Аз работя само с бронз и дърво, камъка го оставям за истинските майстори...
Поздрави!


Преди години работех дърво, но при камъка е по-лесно - няма жили, че да върви длетото по жилите, пък и като работиш - става много бавно и има време да медитираш и да си мислиш по различни теми...
Приятна вечер ти желая!!!!


За мен камъка е труден и си го признавам, дано след време успея да събера достатъчно търпение и умения да го обработвам...заслужава си.
Поздрави!
цитирай
37. julia13 - страхотно...
28.10.2010 16:02
всички преждеговорящи са казали това, което и аз бих казала, а ти си сътворил филосифията и реалността в едно СЪВЪРШЕНСТВО...ДЪЛБОК ПОКЛОН! Възхищавам ти се!!!!
Бъди здрав!
цитирай
38. mrazekoff - Права си в разсъжденията , но аз
28.10.2010 17:08
mileidi46 написа:
mrazekoff написа:
mileidi46 написа:
Krugovratut na jivota!!
Pro4etox i razbrax...4udoto ne e slu4aino!!
tova e vixurut na tvoq jivot ,koito e imal stoinost..!!
nakara me da razmi6lqvam..


Исках да покажа нещо съвсем обикновено с работата си , но нещата се обърнаха и придобиха много философски вид.
Да ти кажа, никак не върви на един селянин като мен да се прави на философ , но какво да се прави, като така се извъртяха нещата:))))))
Красиво да ти е !!!!

Kogato talanta ne e dar ot boga...vseki moje da se pravi na kakvoto si iska..i pak da ne ostavi sleda..da ne dokosne ,dori i da e nai-golemita filosof,ili akademik..
tvoqta darba si e dar...i ti ne moje6 da q sloji6 v tezi relsi..v koito iska6!!Kazva6,,az ne sum zavur6il takova obrazovanie''..tq darbata nqma obrazovanie!!Ili q ima,ili q nqma--dori i pet universiteta da si zavur6il..
Ne se podzenqvai!!


като, че ли нямам необходимото самочувствие.
Поздрави и прегръдка!!!!
цитирай
39. mrazekoff - Как звучи само - Майстореееее :)))))
28.10.2010 17:10
ivankalilova написа:
Каквото и да кажа друго , ще бледнее.........
Стискам ти ръка , майсторе !Поздравления!


Защо ми се струва , че на друг трябва да се каже майстор.
Аз само движех инструментите по камъка :))))
Хубава вечер от мен!!!!
цитирай
40. mrazekoff - Васко, благодаря за посещението
28.10.2010 17:12
veninski написа:
Поздрави и от мен, приятелю!


и за хубавите думи, поздрав на родопите от мен!!!!
цитирай
41. mrazekoff - Тони, как добре си го казала в стих....
28.10.2010 17:14
panazea написа:
Творецът в теб говори !
Съдба , превратности ,
животът и смъртта !
Преплетени със мъдростите вечни,
Кръговратът непрекъсващ ,
и нашият стремеж към Вечността !


звучи прекрасно и като стих и като коментар.
Красива и спокойна вечер ти желая!!!!
цитирай
42. mrazekoff - Мариянка, това беше то , едва ли
28.10.2010 17:17
mmmmmmmmm написа:
написано тук ми е трудно да добавя нещо ново.
Присъединявам се към казаното и добавям само ....
Поклон,Майсторе!
Да си жив и здрав и още много творби да ни покажеш!
Прегръщам те топло!:))


някога от някой ще има друга поръчка (според мен).
Това беше един рядък шанс за изява, който предполагам, че добре използвах.
Дано не съм прав.
Лека и спокойна вечер от мен!!!!
цитирай
43. mrazekoff - Приятелю ,мисля, че са по-важни инструментите....
28.10.2010 17:21
sparotok написа:
mrazekoff написа:
sparotok написа:
Красива работа, добре изпипана, много ми хареса!
Аз работя само с бронз и дърво, камъка го оставям за истинските майстори...
Поздрави!


Преди години работех дърво, но при камъка е по-лесно - няма жили, че да върви длетото по жилите, пък и като работиш - става много бавно и има време да медитираш и да си мислиш по различни теми...
Приятна вечер ти желая!!!!


За мен камъка е труден и си го признавам, дано след време успея да събера достатъчно търпение и умения да го обработвам...заслужава си.
Поздрави!


Останалото е лесно, с чук и длето и гледаш резултата:))))
Необходимо е само да се махне излишния материал, ти го знаеш, като при дървото и бронза :))))
Поздрави!!!!
цитирай
44. mrazekoff - Юлия, работата ми беше по-лесна,
28.10.2010 17:26
julia13 написа:
всички преждеговорящи са казали това, което и аз бих казала, а ти си сътворил филосифията и реалността в едно СЪВЪРШЕНСТВО...ДЪЛБОК ПОКЛОН! Възхищавам ти се!!!!
Бъди здрав!


отколкото публикуването на постинга. Просто при работата с камък си релаксираш и гледаш как всичко се получава. Немога да го опиша с обикновени думи, но е все едно че си пред компътъра и си натиснала Ентер и гледаш как се зарежда........ каменната фигура :))))
От мене поздрави и пожелания, за красива и спокойна есенна вечер!!!!
цитирай
45. pevetsa - Неразбирам много от това изкуство, ...
28.10.2010 17:36
Неразбирам много от това изкуство, но за твоето изкуство мога да кажа едно, ОГРОМНО БРАВО!
цитирай
46. an200 - Впечатлена съм!Поздравления, майсторе!
28.10.2010 19:04
Здраве и вдъхновение за нови творби!
цитирай
47. mrazekoff - Благодаря, за хубавите думи.....
28.10.2010 19:37
pevetsa написа:
Неразбирам много от това изкуство, но за твоето изкуство мога да кажа едно, ОГРОМНО БРАВО!


що се касае до разбирането на изкуството, аз споменах преди, че за мене Изкуството и Творчеството са с главни букви и аз не съм достоен да стоя дори и в тяхното подножие.
Истината е, че само със старание и воля съм постигнал този ефект.
Благодаря, за посещението, лека вечер ти желая!!!!
цитирай
48. mrazekoff - Ани , благодаря ти.....
28.10.2010 19:40
an200 написа:
Здраве и вдъхновение за нови творби!


Радвам се, че ви е направило впечатление това, което съм поискал да направя.
Цялата история около създаването на тази композиция е една мистерия, създаването на текта - също.
Желая ти много радостни есенни дни, наситени с много усмивки!!!!
цитирай
49. erato7 - Поклон пред таланта ти, ПРИЯТЕЛЮ! ...
28.10.2010 22:22
Поклон пред таланта ти, ПРИЯТЕЛЮ! Бъди здрав! Много съм впечатлена!
цитирай
50. mrazekoff - Благодаря ти , слънчево момиче, за хубавите думи....
28.10.2010 23:07
erato7 написа:
Поклон пред таланта ти, ПРИЯТЕЛЮ! Бъди здрав! Много съм впечатлена!


За мене е удоволствие да ви даря с тези снимки и да споделя с вас чувствата, които ме вълнуваха, като ги извайвах формите.
Красиви и слънчеви есенни дни ти желая!!!!
цитирай
51. martiniki - поздрави за творбата!
29.10.2010 08:22
вихърът на живота ги е завихрил и са толкова близо една до друга, живот като мигване, един миг на камък
цитирай
52. zvezdichka - Поздравления за
29.10.2010 19:32
златните ръце и това, което е вложено в сърцето ти като послание! Твоето произведение е отражение на вътрешната борба в нас - кой поглед да изберем всеки ден? Дали песимистичния поглед на старицата, който гледа в ниското и принизява себе си или погледа на младата девойка, олицетворение на живото творческо начало в човека, която е устремена към горното, превъзходното, което е отвъд възможностите на човек!
Нека съумяваме да правим този избор, който ще ни носи удовлетворение в живота ни!
Ти си вдъхнал душа на камъка майсторе, като си изваял красотата в него!
цитирай
53. tanelia - Поздравявам те!
31.10.2010 07:28
Сърдечно те поздравявам Стефко! Много ми хареса твоята творба! Бъди жив и здрав, и продължавай да съдаваш красота!
цитирай
54. priqtel12 - Чудесна е твоята композиция,
01.11.2010 00:34
чудесни са и думите, с които си я описал.
Докато четях и гледах си припомних ето тази притча:
"Един ден един млад мъж, застанал в центъра на града, обявявайки на всеослушание, че има най-красивото сърце в околността.
Насъбрали се много хора и започнали да се любуват на сърцето му. То наистина било от безукорна хубост. Нямало петна по него, никакви неравности, нищо.
И хората се съгласили с него, това било най-красивото сърце, което били виждали. От някъде се появил един старец и рекъл: "Твоето сърце не притежава хубостта на моето." Насъбралото се множество и младият мъж погледнали сърцето на стареца. То биело силно, но цялото било в белези, на места липсвали части, които били заменени от други, та приличали на кръпки с разръфани краища. На други места парчетата липсвали изцяло и се образували дълбоки бразди. Хората гледали смаяни стареца, как било възможно да твърди, че неговото сърце било по-хубаво. Младият мъж, като видял в какво състояние е сърцето на стареца рекъл: "Да сравняваш сърцето си с моето, моето е перфектно?! "Да", отговорил старецът, "Твоето сърце изглежда прекрасно, но аз и за миг не бих го разменил за моето. Всеки белег върху сърцето ми е знак за един човек, на когото съм отдал любовта си. Аз откъсвам по едно парче от сърцето си и го подарявам, понякога и на мен ми подаряват късче сърце, което приляга на мястото, от което съм откъснал от моето. Ама нали късчетата не са точно премерени, затова и ръбовете понякога. Но аз много ценя тези ръбове, те са ми много скъпи, защото ми напомнят за любовта, която делим с този човек. Понякога съм дарявал от моето сърце без другият да ми е давал от своето. От това са празните бразди, които са останали. Да даряваш любов означава и да рискуваш. И въпреки, че тези бразди са болезнени, те са останали отворени, за да ми напомнят за любовта, която изпитвам към тези хора. И аз се надявам един ден те да се върнат и да изпълнят празнините.Сега разбираш ли,коя е истинската красота"?
Да, животът ни е един кръговрат...
цитирай
55. veninski - Честит празник, приятелю!
01.11.2010 07:24
Честит празник, приятелю!
цитирай
56. mileidi46 - Dobro utro,priqteliu,
01.11.2010 11:22
Priqten i spokoen den ti pojelavam!!
I uspe6na sedmiza!!:)))
цитирай
57. mrazekoff - Дора, композицията дава
01.11.2010 16:08
martiniki написа:
вихърът на живота ги е завихрил и са толкова близо една до друга, живот като мигване, един миг на камък


широко поле на мисълта и различно тълкуване...
Всеки сам за себе си може да направи своята приказка и тя да изглежда също така красива и правдоподобна като оригинала.
Благодаря ти за посещението и оригиналния коментар.
Красива седмица ти желая!!!!
цитирай
58. mrazekoff - Цанке, всичко това, като завършеност дойде
01.11.2010 16:12
zvezdichka написа:
златните ръце и това, което е вложено в сърцето ти като послание! Твоето произведение е отражение на вътрешната борба в нас - кой поглед да изберем всеки ден? Дали песимистичния поглед на старицата, който гледа в ниското и принизява себе си или погледа на младата девойка, олицетворение на живото творческо начало в човека, която е устремена към горното, превъзходното, което е отвъд възможностите на човек!
Нека съумяваме да правим този избор, който ще ни носи удовлетворение в живота ни!
Ти си вдъхнал душа на камъка майсторе, като си изваял красотата в него!


бавно и мъчително. Формите се получаваха трудно и цялата философия се избистри едва след последния удар на чука.
Благодаря за посещението и коментара, а най-вече за своеобразното тълкуване на работата.
Успешна и спорна седмица!!!!
цитирай
59. mrazekoff - Благодаря, за хубавите думи,
01.11.2010 16:18
tanelia написа:
Сърдечно те поздравявам Стефко! Много ми хареса твоята творба! Бъди жив и здрав, и продължавай да съдаваш красота!


за хубавите пожелания. Радвам се, че ви е харесало това, което съм се опитал да направя. Наистина до последно незнаех какво ще излезе и идеята беше покрита в някаква мъгла.
Водеше ме единствено желанието да направя нещо хубаво. Не бях наясно с крайния резултат.
Всичко това, което се получи е не мое дело, а на някой друг. Ръцете ми сами изкараха формите на бял свят.
Благодаря за посещението и коментара.
Красиви и спокойни есенни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
60. mrazekoff - Ива , аз искам да ти благодаря, но
01.11.2010 16:26
не за коментара, а за красивата притча, която си ми изпратила.
Тълкуването на двете работи може да се сведе и до един общ финал. Човешкият живот ни поднася какви ли не обрати, тълкувание и неочаквани развръзки.
Нерядко доброто и красивото се оказват от другата страна на това, което желае човек, а грозното и непривлекателното - впоследствие предпочитаните.
Както се каза ВНремето е в нас и ние сме във времето - то нас въртим и ние него въртим.
Кръговратът е налице, има движение, а има ли движение - има и живот.
Красива и слънчева седмица от мен и да ти е честит днешния празничен ден!!!
цитирай
61. mrazekoff - Васко, нека да е честит и на теб
01.11.2010 16:35
veninski написа:
Честит празник, приятелю!


този красив, празничен ден!!!!
цитирай
62. mrazekoff - Приятелко нека ти е красив и слънчев
01.11.2010 16:37
mileidi46 написа:
Priqten i spokoen den ti pojelavam!!
I uspe6na sedmiza!!:)))


есенния следобяд. Да ти е спокойна и спорна седмицата!!!!
цитирай
63. priqtel12 - Благодаря ти, Стефане, за пожеланията!
01.11.2010 19:04
Да ти е честит и на теб празника!
И да, съгласна съм с теб:" има ли движение, има и живот"
Да бъдем ЖИВИ и ЧОВЕЦИ!!!!!
цитирай
64. mrazekoff - Ива, радвам се, че прекрасно си ме разбрала....
01.11.2010 19:53
Колко е хубаво, когато си общува човек с интелегентни личности и от които има какво да се научи.
Благодаря ти!
цитирай
65. kasnaprolet9999 - Нямам думи да изразя, колко много ме ...
02.11.2010 15:05
Нямам думи да изразя, колко много ме изненада днес, творец с длето и мисъл, ти си самата композиция, тя е в теб и ти си намерил начин да ни я покажеш и разкажеш. Много различни тълкования могат да се направят, все филосовски и все за хубавото, което е заложено в човека, за нашата двойствена природа, начина на възприемане и изразяване на отделния индивид и мъдростта на живота, от който пием на глътки с времето. Прекланям се пред таланта ти и недей да скромничиш излишно, само духовно богат и талантлив човек може да изработи такава композиция. Няма значение, че по време на изработката са ти идвали идеите, това е още по-интересно и по-правоподобно, твоето подсъзнание, в което е закодирана много информация те е направлявало на стъпки, за да се получи това, което е трябвало. Поздрави!!
цитирай
66. mrazekoff - Невена, много мога да пиша и да разказвам за
02.11.2010 16:08
създаването на една работа. Това е една история, коята започва, развива се и свършва. Тя е под знака на едно малко чудо. Последната дума съвсем не е преувеличена, или излишна, а е точно на мястото си поставена.
Бих искал да изразя в постинг създаването на една работа, но ще предизвикам някакви насмешки в колегите, пък и аз не съм кой знае каква личност в обществото на блогърите и така ако представя нещата може да не се получи необходимия ефект. Затова се въздържам от изявления.
Би могло да се напише разказ или нещо по-голямо, но за това трябва време.
Благодаря ти, че намина, че изрази твоето мнение в коментар.
Благодаря ти и за хубавите думи в този коментар.
Желая ти прескрасни есенни дни и слънчеви усмивки!!!!
цитирай
67. kasnaprolet9999 - Много добре си го изразил, подробни ...
02.11.2010 16:33
Много добре си го изразил, подробни обяснения са излишни, намерил си оригинална форма да изразиш последователността на идеите, които са идвали в главата ти и си ги реализирал, без да знаеш какво ще последва след това, но в крайна сметка се е получило чудесна склуптура.
цитирай
68. mrazekoff - Невена, не това имах предвид,
02.11.2010 16:42
като говорех за чудото при създаването на едно такова произведение.
Става въпрос, за всяко едно произведение, което съм направил досега.
Дали е релеф от дърво, образ от дърво или камък, малка пластика от дърво, или монументална работа, те всички са създадени с присъствието на една тайнствена форма на подпомагане, идваща отвътре.
Образите, десетки, досега сами са изплували изпод ръцете ми....
Това имах предвид като казах за чудото, а не за последната каменна работа.
Хубава вечер от мен!!!!
цитирай
69. анонимен - За дървото на живота
24.11.2010 20:08
Браво, Стефане! Гордея се, че те познавам! Всъщност само така се казва - излиза, че изобщо не те познавам! Но това на второ място! А на първо - сигурно си много горд след толкова красив и ползотворен труд! Покани ме на откриването!
леля Софка
цитирай
70. mrazekoff - До леля Софка:
24.11.2010 20:26
анонимен написа:
Браво, Стефане! Гордея се, че те познавам! Всъщност само така се казва - излиза, че изобщо не те познавам! Но това на второ място! А на първо - сигурно си много горд след толкова красив и ползотворен труд! Покани ме на откриването!
леля Софка

Да отговоря на въпроса ти, дали съм горд от свършената работа?
Бих се радвал, ако има още такива места в Червена Вода, където да се сложат още такива пластики, защото е хубаво човек да се движи сред красота.
Що се отнася до свършеното - отдавна го забравих и не ми остана време за чувства.
Те (чувствата) бяха по време на работата, а сега всичко е като един хубав сън.
За поканване при откриването пък и не съм мислил, защото съм далеч от официалностите така желани от някои люде.
При мен всичко е обикновено - делнично.
Акцентът е само при свършването на дадената работа , а за другото?????
За всичко си има хора:)))))
Благодаря ти за коментара - хубави есенни дни ти желая!!!!
цитирай
71. zvezdichka - Стефчо с
05.12.2010 21:41
твоята творба Червена вода придобива по красив облик! Исках да ти го кажа.

И по повод тези твои думи: "При мен всичко е обикновено - делнично."
Искам да ти пожелая да откриваш това, което е скритото, което ни довежда до състояние на възхита и удивление, което в днешния ден ни дава повод да се усмихнем и да благодарим!
Поздрави и топла вечер!
цитирай
72. mrazekoff - Благодаря ти Цанке,
05.12.2010 21:56
zvezdichka написа:
твоята творба Червена вода придобива по красив облик! Исках да ти го кажа.

И по повод тези твои думи: "При мен всичко е обикновено - делнично."
Искам да ти пожелая да откриваш това, което е скритото, което ни довежда до състояние на възхита и удивление, което в днешния ден ни дава повод да се усмихнем и да благодарим!
Поздрави и топла вечер!


За коментара, но наистина при мен е обикновено - делнично. Незнам защо, но нямам желание нито за гордост, нито за радост от това, което съм направил.
Много пъти съм казвал, че това е било като насън. Всичко дойде трудно от самото начало, премина и стана композицията и след това я забравих.
Забравих трудностите, забравих всичко това, което ме вълнуваше при нейното създаване.
И, ако утре пак се наложи да се прави нещо от този род, пак ще се постъпи по същия начин. Успехите и вдъхновението ще дойдат със самата работа и ще си заминат пак така неусетно. Остава само вие да оцените това, което съм направил. Ако оценката за работата е добра, това ще е един плюс за мен, а ако е лоша ще бъде стимул за по-старателна работа в бъдеще.
Благодаря ти за коментара.
Пожелавам ти и на теб топла и приятна да е вечерта ти!!!!
цитирай
73. harvi - Приеми искреното ми уважение!
15.12.2010 22:45
След всички коментари ми е трудно да кажа нещо друго, освен да изразя възхищението си от мъдростта и таланта ти! Винаги съм те смятала за много стойностен човек! Поздрави :)
цитирай
74. mrazekoff - Благодаря ти, Ева,
15.12.2010 23:09
harvi написа:
След всички коментари ми е трудно да кажа нещо друго, освен да изразя възхищението си от мъдростта и таланта ти! Винаги съм те смятала за много стойностен човек! Поздрави :)


за хубавите думи.
Сега, като е минало толкова време откакто го завърших, го погледнах бегло след твоя коментар - просто се изплаших.....
Неможех да повярвам, че съм го направил аз , ей така просто на един дъх.... както се казва.
Всичко ми изглежда толкова познато и толкова чуждо....
И работата и текста всичко ми е така неестествено , че се питам дали наистина това е мое дело.
Благодаря ти - лека и спокойна нощ ти пожелавам!!!!
цитирай
75. compassion - Ти си не само мъдър,
02.02.2011 13:30
но и талантлив творец.
Поздравявам те!
цитирай
76. mrazekoff - Благодаря, Руми, за хубавите думи
03.02.2011 16:42
compassion написа:
но и талантлив творец.
Поздравявам те!


по мой адрес. Всичко идва и се отива....Човешкия живот е непредвидим, не се знае накъде ще се обърне съдбата....
Понякога очакванията за хубав живот и благоденствие не се оправдават, а друг път прогнозите за нищета и трудно съществуване рухват.
Понякога едни успехи изкупваме с неудачи на друг фронт....
Можеби всички успехи, които съм постигал са случайни и временни, но едно е сигурно, че са постигнати с цената на нещо друго.....
Благодаря ти, за хубавия коментар....!
Нека да се усмихнати дните ти...
Желая ти хармония и спокойствие!!!
цитирай
77. gabrielle - Много красива скулптура
29.03.2011 21:21
и вълнуващи думи... Безкрайният кръговрат, началото и края, слети в едно!
цитирай
78. mrazekoff - Благодаря, за оценката
29.03.2011 21:56
gabrielle написа:
и вълнуващи думи... Безкрайният кръговрат, началото и края, слети в едно!


на моята работа. По принцип едно художествено произведение не е необходимо да се обяснява, но в случая исках да се предпазя от различни интепретации на темата.
Още веднъж - благодаря!
цитирай
79. katan - Респект!!!!!!!!!!!!
23.03.2019 21:25
Ти, Стефан Тодоров Мръзеков от Червена Вода, получаваш моя поклон за талантиТЕ си!
Благословен си от Бога и дължиш всичко на Него!

Респект!!!
цитирай
80. mrazekoff - Благодаря ти, Катя!
24.03.2019 10:54
katan написа:
Ти, Стефан Тодоров Мръзеков от Червена Вода, получаваш моя поклон за талантиТЕ си!
Благословен си от Бога и дължиш всичко на Него!

Респект!!!


Благодаря, за хубавите думи и отношението към това, което правя!
Красива пролет ти пожелавам!
цитирай
81. donchevav - Привет, Стефане! Препрочитах к...
13.04.2019 14:31
Привет, Стефане! Препрочитах коментари при Катя /Katan/ под последния й постинг за годините и попаднах на линка за тази страница.
Прочетох, разгледах - и се пропих от възторга на останалите твои посетители. Не можах да се въздържа да не ти се обадя:))) Каква изчистена идея и съвършенство в изпълнението, хармония между красота и смисъл, философия за живота! Поздравления! Гордея се, че те познавам!
цитирай
82. mrazekoff - Вени,
13.04.2019 15:59
donchevav написа:
Привет, Стефане! Препрочитах коментари при Катя /Katan/ под последния й постинг за годините и попаднах на линка за тази страница.
Прочетох, разгледах - и се пропих от възторга на останалите твои посетители. Не можах да се въздържа да не ти се обадя:))) Каква изчистена идея и съвършенство в изпълнението, хармония между красота и смисъл, философия за живота! Поздравления! Гордея се, че те познавам!


ето и историята на това произведение: Кметицата на моето родно село ме извика и ми предложи да направя един бутафорен кладенец в централната градина. Отговорих, че това е кич и, че не искам да правя подобни изпълнения. Предложих й каменна пластика и тя се съгласи. От там нататък - взех камък от кариерата, започнах да го правя без да имам представа какво ще става. Хората минаваха край мен, питаха ме какво ще е това, и аз отговарях, че нямам представа, което наистина беше така. Времето минаваше, а аз не знам какво правя. В последния ден преди да започна истинската работа на гърба на едно автобусно билетче драснах няколко чертички - кръгчета и цветчета. Исках да не се качват децата на пластиката, затова идни от детайлите са сферите, а останалите детайли правех безразборно... Работех хаотично, без идея и без ясна представа какво ще става. Една сутрин в присъница ми изплува в съзнанието текста, който придружава снимките. Оттогава идеята се избистри и аз довърших работата си. Втората част от тази работа е отразена тук: http://mrazekoff.blog/izkustvo/2011/05/28/pritesnenieto.755256
Разбира се, че всичко това е написано съвсем накратко. Има и още много подробности, но това не е толкова съществено. Радвам се на оценката на моите приятели за това, което съм направил. Благодаря ти, Вени за хубавите думи. Нямам самочувствието на творец, всичко това, което съм направил е като, че ли правено от друг и, когато го погледна отново, все намирам множество грешки. Хубави пролетни, слънчеви и усмихнати дни ти пожелавам! Благодаря ти за посещението!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1885457
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 52830
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031