Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2009 16:38 - Моята творческа същност - част четвърта (два проекта)
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 8564 Коментари: 32 Гласове:
6

Последна промяна: 07.12.2009 16:41


 

В тази скучна на пръв поглед част,  ще ви разкажа само за две мои работи, които изглеждат като макети на някакви мемориали, а са всъщност мои хрумвания.

В тях може да се види, че и хармония няма - напротив, някаква наивност се излъчва , но това са слаби работи (нали трябва да има възходи и падения).
Че, това са паденията в моето развитие........

                                             
1. Мемориал на известни личности....



                         image



Тези лица са неизвестни, така са излезли от длетото ми.....



                         image



Някои може да ги оприличите с известни личности, но истината  е, че съм работил без някаква идея......



                          image



Детайлите около лицата са направени също произволно, без да търся някаква логика или смисъл......



                          image


Това е един силует на някакъв мемориал (да речем на известни светила в областта на математиката, геометрията или квантовата физика)



                           image



Тази работа е като едно допълнение към общата бройка в колекцията ми...



                          image


На вас предоставям възможността да развиете своята фантазия....



                                                 2. В сянката на идола......


                         image


Това, вече е нещо много по-сериозно.
Тук ще разказвам......


Имало едно време един езически идол останал от много поколения.....
Всички в племето му се прекланяли и му правели жертвоприношения...


                          image



Неговата сурова физиономия всявала страх в цялото племе...



                          image



Острите му форми, погледнати отстрани всявали ужас не само в племето, но и в техните врагове.....



                          image


Затова всичките надежди за бъдещето били отправяне към този тотем....

Това, обаче имало цена....
Най добрите членове на това племе се обричали във вярност на това божество и в неговата чест,  ставали доброволни мъченици...



image



Те присядали в подножието на това божество и без храна и вода се обричали на вярност, за да измолят благоволението на божеството.....



image




Бавно и мъчително изгасвал живота и от човека оставал само един изсъхнал скелет....




                         image



Така минавали годините, а суровото лице на този идол посрещало следващите поколения и отнемал най-добрите от тях, за да пази племето.....



Това бяха две мои хрумвания, които обясних с мои думи.
Навярно няма да ги разберете, но това моя път през времето , път белязан с длетото и хрумванията ми....


Очаквайте следващата част....





Гласувай:
6



1. lubopitstvo - Много са ти хубави работите!
07.12.2009 16:43
Поздрави от Русе ! :)
цитирай
2. mrazekoff - До lubopitstvo:
07.12.2009 16:45
Те бяха потънали в прах и забрава, но реших да ги покажа, за да ги видят и други хора.....:)))))
цитирай
3. lubopitstvo - Ами заслужава си да се видят-
07.12.2009 16:50
на мен най ми харесаха първа и трета част - фигурките и паната :)

цитирай
4. mrazekoff - Ще има
07.12.2009 16:52
и още, но не чакайте кой знае какви големи изненади.....:)))))

Тези двете са малки на размери 12 - 15 см височина е първата , а втората около 10 см...
цитирай
5. анонимен - :)
07.12.2009 17:21
Ееее, браво градско, изненадан съм! :))
Не, впечатлен съм!
Това като оная работа, не размерът, а емоциите, които предизвикват!!!;)))
Нуждаеш се от публичност;)
цитирай
6. mrazekoff - :))))))))))))
07.12.2009 17:25
Ох, че то ги показвах преди мноооого години, но в рамките на Републикански фестивали за художествена самодейност (сбирката беше в приземния етаж на ДЗИ - до кино "Москва" - Фотото...)
Но капацитетите не ги оцениха......
цитирай
7. анонимен - :)
07.12.2009 17:31
Опитай в галериите. Все мисля, че ще се намери някой да ги оцени. Най-малко ще ги видят;))
цитирай
8. mrazekoff - До анонимен:
07.12.2009 17:56
Аз съм показвал някои от тях....
От галериите искат да определя цената и да ги изложат за продан, но на мен не ми се иска да ги продавам, защото са единствени и неповторими, просто немога да ги повторя. Искам само да ви ги покажа и да споделя с вас това, което съм правил преди доста години...
За една работа - паното - двете лица на огъня ми искаха преди време да определя цена - бяха я изложили в един магазин за продажба на гердани от маниста и като им казах тогава около - 40 лв. им се стори много скъпо, а тази работа за да я направиш са ти необходими поне 4 дни и какво става? По 10 лв. на ден надница, като извадиш цената на дървото и материалите за патиниране - специална смес.....
Какво остава - по около - 8-9 лв. на ден....
За какво да ги продавам????????????????????
цитирай
9. анонимен - :)
07.12.2009 18:08
Преди години, един заженил сина си. Срещнал местните музиканти и им казал: "По две дюлгерски надници ще ви платя за да ми свирите" Отговорът бил: "За тоя хонорар, пазари някой дюлгерин да ти свири":))))
Изкуството е скъпо. И така трябва да бъде. Иначе няма да е изкуство, а.....дюлгерство:)))
Поздрави!
цитирай
10. mrazekoff - Много добре...
07.12.2009 18:10
казано, но се казва, че това е любителска работа... и може и без пари, за чирашка, не за дюлгерска надница ....:)
цитирай
11. lubara - Това си е дар, който излиза от ръц...
07.12.2009 18:49
Това си е дар, който излиза от ръцете, но минава през сърцето !
цитирай
12. mrazekoff - До lubara:
07.12.2009 18:54
Чудесно е когато човек стреми да търси в себе си творческото си аз, но е прекрасно, когато го откриеш и покажеш на хората - това е незабравимо чувство, което не бях изпитвал отдавна...
цитирай
13. swanlake - Много си талантлив! Така поне аз ...
08.12.2009 01:45

Много си талантлив! Така поне аз си мисля :) А за "избрани" не съжалявай! Нали знаеш, че всеки има различно мнение по един и същи въпрос. Затова и всеки си има кръг от почитатели. Важното е , че има кой да оцени работите ти. успех!
цитирай
14. mrazekoff - До swanlake:
08.12.2009 10:49
Права си за "избрани" - не е нужно да се напряга човек само и само за да влезе там, защото всичко е субективизъм при определянето на тази категория..
За мои почитатели какво да кажа - нямам мнение - можеби ти си една от тях, което ме радва и за което съм ти много благодарен.
Благодаря ти, че отделяш от времето си....за да видиш това, което съм правил преди много години...:)
цитирай
15. swanlake - ДА, наистина аз съм една от тях :) И ...
08.12.2009 12:24
ДА, наистина аз съм една от тях :) И смятам,че най-хубавото произведение още не си го направил :) Но съм сигурна ,че и това ще стане в недалечно бъдеще!
цитирай
16. mrazekoff - ДА, наистина аз съм една от тях :) И ...
08.12.2009 13:35
swanlake написа:
ДА, наистина аз съм една от тях :) И смятам,че най-хубавото произведение още не си го направил :) Но съм сигурна ,че и това ще стане в недалечно бъдеще!

- Само не знам от какъв материал ще бъде произведението - от дърво, или от камък?????
С дървото съм приключил отдавна, а камъка е мнооооого труден - .....
Но ще видим - можеби си права.....:))))
цитирай
17. swanlake - С дърво :))) Никога не се заричай, че ...
08.12.2009 13:39
С дърво :))) Никога не се заричай ,че си приключил с нещо :)))
цитирай
18. mrazekoff - swanlake:
08.12.2009 13:51
Трудно ще е .... ще трябва да се припомнят стари навици и техники при работата...:))
цитирай
19. swanlake - като започнеш ще разбереш колко ...
08.12.2009 13:59
като започнеш ще разбереш колко лесно е да си припомниш :) Цялата информация е съхранена някъде само трябва да се извади и поизтупа от прахта!поздрави!!!
цитирай
20. mrazekoff - swanlake:
08.12.2009 15:09
Хубаво е, че има такива като теб, които да дават кураж на обезсърчени личности. Но само кураж не стига - основния стимул - всъщност за какво го правя?????? - си остава.
Всичко правено досега е създавано с цел да покажа на себе си своите собствени възможности, без да търся печалба или някаква изгода.
Напротив подарявал съм мои работи на хора, които съвсем не стоят високо в йерархията, а отказах да подаря една работа - съвсем незначителна на вид на един зам. директор в завода в който работех....
После, бях упрекнат, че ако бях направил този подарък, щял съм да се издигна с негова помощ. Но, аз умишлено не направих този жест.
За мен е по-добре да дам нещо на човек, който ще си спомня, дори и аз отдавна да съм забравил за този жест, отколкото на някой, който да се хвали пред себеподобни че някой (ама не си спомня кой...) му подарил това нещо....
цитирай
21. swanlake - Kogato minesh prez ada i izlezesh ...
09.12.2009 05:12
Kogato minesh prez ada i izlezesh chitav ottam razbirash kolko malko neshta si struva da te obezsurchavat v tozi zivot. Prevratnostite na sudbata kaliavat svetul i blagoroden harakter , te ne biva da obezsurchavat nikogo. Ne znaia kakvo e tvoeto razocharovanie ,no vinagi .../ ha ,karash me da si spomniam neshto , na koeto moze i post da posvetia :) / vinagi ima neshto ili niakoi zaradi kogoto si struva da produlzish! Naskoro biah pusnala edin post s osnovna ideia da ne gledame na zivota tvurde seriozno :) Neshtata koito az puskam sa obshto vzeto optimistichni - ne che zivota mi e pesen, no ako si izgubim i optimizma...kakvo shte ni ostane...
цитирай
22. mrazekoff - swanlake:
09.12.2009 08:19
Те, и моите постинги са с положителна насоченост, но това , което правя е просто губене на време (с компютъра пък още повече губя от времето си). Когато направя накои неща, остават в нас и немога на всеки да се хваля, какво съм направил. Сега се създаде удобен момент за да покажа тези произведения на хората, с богат духовен живот и с естетическо виждане.
Нямам претенции да съм човек на Изкуството, просто един любител съм. Не искам да ги продавам , носил съм ги по галерии да ги покажа, виждал ги е и Ставри Калинов - някои от тях.... и толкова...
Може да правя неща само заради мое удоволствие, но след, като преминах на камък, много от моите иструменти ги настроих за такава работа , пък и с материала е труден въпроса ,но последните ми думи са само оправдания.......:)))
цитирай
23. swanlake - Да, точно така-ти го каза-думите ти ...
09.12.2009 12:25
Да,точно така-ти го каза-думите ти са само оправдания. А толкова негативизъм / особено пък у мъж / скоро не съм срещала :) - извини ме! А пък за първите ти думи , че и компютъра и това което правиш е губене на време...направо не знам какво да кажа. вярно е,че компютъра може да убива време,но ако човек не може да се контролира. Аз лично не си падам никак по интернет запознанствата , но специално в този блог намерих няколко души и само заради тях дори си струва да отделям по някой час в иначе до крайност заетия ми ден и да не смятам,че времето ми е загубено. А колкото до това което правиш-ми човек не живее с идеята да се показва постоянно-ти показваш себе си и както виждаш има хора които оценяват това! За мен всичко което доставя душевна наслада на човека има смисъл. Така аз мисля- ти по-добре познаваш себе си. но си мисля,че ако по принцип човек няма положителна нагласа към живота си...трудно идва удовлетворението.А положителната нагласа никой не може да ни наложи да я имаме. Или си избираме да гледаме ведро на живота или не. Поздрави!!!
цитирай
24. whitepigeon - Знаеш ли Стефчо, когато човек тв...
09.12.2009 12:34
Знаеш ли Стефчо, когато човек твори, трябва да го прави заради удоволствието от самия процес ТВОРЕНИЕ. Защото само Бог и Човек имат тази безценна дарба. Има една дума, Тя е толкова хубава и дълбоко смислена, че малко хора я разбират в пълния и смисъл. Думата е ...УДОВЛЕТВОЕНИЕ.! Тази дума означава УДОВОЛСТВИЕ то ТВОРЕНИЕТО.
Когато твориш забравяй за останалите. Прави го така, че на теб да ти харесва. Оценките на другите са субективни. Не се радвай на тия които те хвалят, защото за половината няма гаранция, че са искрени. Благодари на ония които те критикуват, защото те със сигурност не двуличничат.

Удовлетворението е наградата на човека. Признанието от другите е важно само за нашето Его.
цитирай
25. panazea - Хе хе ,
09.12.2009 12:46
Мръзеков, и ние правим неща за удоволствието ! Аз обичам да превеждам една песен на различни езици , защото е мост между народите! С твоите пластики е по-лесно! Те говорят сами по себе си , и не е необходимо "научно" обяснение. Това си ти е в душата и ти го показваш . Хубаво си дал заглавие- това си ти е твоята същност!
цитирай
26. mrazekoff - swanlake:
09.12.2009 13:27
Благодаря, за думите , за подкрепата и за мнението ти и за това, че съм предизвикал твоето внимание. Ще ми се да покажа още неща , или да посветя нещо на теб, и на тези като теб, да подаря нещо, защото да дадеш е удоволствие, което ме прави щастлив.
Радвам се, когато видя изненадата в очите на този, на когото правя подаръка.... Това е прекрасно чувство.
Забелязъл сам, че е по-приятно да му подаря нещо, което аз съм направил, а не купено от мен...
цитирай
27. mrazekoff - whitepigeon:
09.12.2009 13:30
Напълно съм съгласен с написаното, остава да се уговорим за мероприятието в село Мръзеци, за да сътворим нещо съвместно - всички блогъри...
цитирай
28. swanlake - Трогваш ме с тези думи :) Щастлива ...
09.12.2009 13:32
Трогваш ме с тези думи :) Щастлива съм ако съм допринесла дори с едно зрънце към решението ти да показваш изработеното от теб :)
цитирай
29. mrazekoff - panazea:
09.12.2009 13:33
Тони, ще чакаме резултат от действията. Дано не ти представляват някаква трудност при превода...:))
цитирай
30. mrazekoff - swanlake:
09.12.2009 13:38
Не с едно зрънце , а с много повече. Думите са стимул, който ни кара да вървим напред, да не спираме, да се отдаваме и да търсим доброто...
Благодаря , ти ми даваш енергия....
Благодаря на теб и на тези като теб, които са добронамерени към моята творческа същност...
(Не знам как да изобразя поклона ...:) )
цитирай
31. whitepigeon - Когато идваш към Русе ми пиши да се ...
09.12.2009 13:40
Когато идваш към Русе ми пиши да се видим. Отдели време да побъбрим. Въртят ми се идеи из главата. Поздрави!
цитирай
32. mrazekoff - whitepigeon:
09.12.2009 13:41
Винаги когато искам мога да дойда към Русе - 15 - 20 минути път....
Защото Русе е моето село и Червена Вода е моя град....:))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1897593
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53098
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930