Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2009 20:19 - Моята творческа същност - част първа (недовършени фигурки)
Автор: mrazekoff Категория: Изкуство   
Прочетен: 5369 Коментари: 10 Гласове:
8

Последна промяна: 05.12.2009 11:35


Вечния стремеж  на човека към самоосъвършенстване,   към търсене на самоизява 
и показване на същността,  ме накараха и аз да покажа някои неща,  правени през годините,  успехите и грешките  допускани при тяхното създаване.
По принцип едно произведение не се обяснява от автора, а от критиците, но в този случай аз ще изпълнявам ролята на критик и найвече адвокат на моите собствени произведения.
                           


1. Ажурна композиция змия в тревата


                         image

 
Време на създаване 1976 година - април - май в гр. Горна Оряховица.
Бях в запас , когато от един суров клон се захванах да правя тази композиция.
Ажурното изпълнение е характерно за Дебърската резбарска школа.
 При мен, обаче всичко е любителско. Направено донякъде и оставено - незавършено...


                          image


Тук представям фигурата в различни ракурси.....



                          image


 Змията е вплетена и главата й се гуши под  най-горната гънка.....



                          image


 Ето я и нея - (главата),  започната и недовършена, останала в процес на работа...



                          image






                         image



В долния край са и растителните орнаменти.....



                        image



Както и при фигурата на змията и растителните елементи са недовършени....



                       image


Ето и някои данни за  фигурата- височина 20 см и диаметър 37 мм - (материал - орех)


                         2. Малкия крадец


                        image



Композиция, от три фигури - момче, куче и патица....
Малкия крадец е изненадан в процеса на кражбата от едно кученце....



                        image



 Патицата, също изненадана е разпелила безпомощно криле....



                        image



Формите са загатнати и недовършени - липсва глава на момченцето -  ( дефект на материала) 



image



Захапката на кученцето е загатната и разпънатите гащички на момченцето са като един акцент върху цялата композиция...


image



 Много детайли са недовършени, защото смисъла на завършването на тази работа е в подчертаване и на дребните детайли, което пък обезценява работата като цяло  (творбата става банална и е наситена с битовизъм).


image







                       image



 Можеби така работата е по-ценна и за представяне, отколкото подчертаване да всички детайли до най-малката подробност.



                       image

Височина - 75 - 80 мм и диаметър 45 мм материал - (чемшир)


Това са едни от ранните ми творби и работейки  върху  тях,  аз още вървях по пътя на опознаването на този труден занаят - работа върху миниатюрните форми от дърво. 





Тагове:   Моята,   същност,


Гласувай:
8



1. zvezdichka - Интересно
05.12.2009 11:43
ми беше да видя и този талант в теб :). Работата с дърво. За нея знам от съпруга си, който още като се запознахме ми е казвал за себе си "Превърни хобито си в професия и тогава с желание ще я вършиш" - ставаше дума за работата с дърво. А ми е интересно и това, което човек прави с ръцете си. Това е дар, който го нуди да твори и се радвам, когато виждам конкретното му проявление. Твоите произведения са си и един вид като твои "дечица", в които си вложил любов и желание, за да ги създадеш.
Поздрави!
цитирай
2. mrazekoff - До zvezdichka:
05.12.2009 11:52
Това, което съм представил е неуспешните неща, които съм правил - подпечатани с печата на наивинитета.
Те само чертаят пътя, който съм изминал ....
Предстои да се пуснат и други части, за да се покаже и развитието ми....
Не говоря зя Изкуство , а за стремеж да се направи нещо, което да предизвика вниманието на хората и до покаже какво се опитвам да правя...
Благодаря, за хубавите думи...:)
цитирай
3. swanlake - Интересна идея да покажеш всичко ...
05.12.2009 13:45
Интересна идея да покажеш всичко отначало :) Чакам следващата част :)
цитирай
4. mrazekoff - До swanlake:
05.12.2009 20:21
Това е най-незавършената част от моите изпълнения, направени са снимки и ще се представят в следващите постинги.
Очаквай изненади от това , коета съм правил.....
Но, разбира се не очаквай шедьоври....:)
цитирай
5. cvetnica - Поздравявам те, Стефане!
05.12.2009 21:22
Дори ранни, дори ти да ги считаш за неумели и недовършени момченцето с кражбата си предизвиква умиление, много е приятна тази миниатюрка.Щеше ми се да има и главица, но...ще включим въображението.
цитирай
6. mrazekoff - Лили,
06.12.2009 09:45
Тези са от колекцията, които само показват какво съм се опитвал да правя, и стигнал донякъде, съм се отказвал.Имам и още такива - започнати донякъде, след това захвърлени, защото виждам, че просто няма смисъл да продължавам да се занимавам повече с тях.
Следват и другите неща...
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Патицата е символ на глупостта в
08.12.2009 12:10
нашата литература и може би по-добре е че я няма главата на момчето, защото наместо нея има патица, няма ум и нищо човешко. Интересни са и двете експозиции.
цитирай
8. mrazekoff - До kasnaprolet9999 - Невена:
08.12.2009 13:30
Наистина - патицата е символ на глупостта, но колко ще е умен този, който е тръгнал да краде глупостта?????
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Мисля, че не ме разбра,
08.12.2009 23:27
самият крадец с глава на патица е символ на глупостта, защото краде този, който не може сам да си произведе необходимите блага.
цитирай
10. mrazekoff - kasnaprolet9999:
09.12.2009 08:02
И, така може да се интерпретира - въпрос на виждане и преценка. Хубаво е, че успях да предизвикам вашето внимание. Благодаря, за това , е отделхти от вашето време за да видите тези мои работи...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: mrazekoff
Категория: Други
Прочетен: 1895442
Постинги: 134
Коментари: 3033
Гласове: 53039
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930